Nové recenze - Nováčci

Jan Žižka

JohnnyKladnoJan Žižka(2022)

Petr Jákl je jistě šikovný producent a umí sehnat peníze, herce. Měl by ještě sehnat porozhlédnout po scénáristech a hlavně po režisérovy. Chápu, že má sny a chtěl si natočit své Statečné srdce a obdivuji, že si za tím jde. Výsledek je ale, těžko se mi hledají slova. Fandil jsem tomu projektu, doufal jsem, že to alespoň „nějak“ dopadne, ale tohle je fakt hrozně špatný. To co se ve filmu děje absolutně nedává smysl, audiovizuálně mi to připomínalo jen o malinko lepší, brutálnější a akčnější pohádku ČT. To je za ty peníze dost smutné. Chtěl jsem tomu fandit, doufal jsem alespoň ve 3*, ale bohužel, skoro nic ve filmu nefunguje. Škoda. 30% a to s jedním přimhouřeným a jedním vyseknutým okem.

Repo Men

sdf1Repo Men(2010)

Opravdu moc nemusím akčňáky a dlouhé akční scény, což je jeden z důvodů, proč mě film Repo Men nezaujal tolik, jak by mohl. Repo Men má rozhodně zajímavé myšlenky, ale velká část filmu je věnována násilným nebo nechutným scénám. Neříkám, že jsem byl těmito scénami nějak pohoršen, ale spíše si myslím, že tyto scény celkové myšlence filmu moc nepřidaly. Dále film obsahuje pár věcí, které mi prostě nedávají smysl. Například to, co všechno dokáží postavy přežít. dále spoilery! Nejvíc mě však udivovalo to, že protagonista odešel ze zaměstnání hlavně z důvodu (co jsem tedy pochopil), že nechtěl nadále zabíjet lidi, protože si uvědomil, jak jsou mu podobní, ale když se probíjel do budovy, aby smazal záznam o svém umělém srdci neměl nejmenší problém zabít docela hodně lidí. A i konec této části vypadal dost divně, když se dvě hlavní postavy navzájem rozřezávaly, aby naskenovaly svoje umělé orgány. Moc nechápu, jak to mělo působit, protože mě přišlo spíše nechutné, snad i kvůli tomu, že jsem si k těmto postavám nevybudoval nějaký vztah... Nakonec bych řekl, že ono úplné finále, ve kterém je odhaleno, že velká část filmu byla jenom simulace, je asi nejzajímavější částí filmu.

HAIKYU!! The Dumpster Battle

KatakimikuHAIKYU!! The Dumpster Battle(2024)

Jestli jste viděli předchozí série anime a hlavně, jestli se vám líbily, běžte do kina dokud to ještě jde! Film navazuje přesně tam, kde čtvrtá sezóna skončila a je očividné, že už se teď příběh blíží ke svému závěru. Během jednoho zápasu se povedeně připomnělo mnoho památných momentů, uspokojivě se uzavřelo dost příběhových linek jednotlivých postav i jejich vztahů a na konci se dočkáme i pěkného poselství, v jehož duchu se nesl nejen film, ale i předchozí série, a to sice, že nadšení pro hru je důležitější než vítězství. Pro mě byl film skvělým připomenutím, proč jsem si Haikyuu před pár lety tak zamilovala, zvlášť po o něco slabší poslední sezóně a už netrpělivě vyhlížím "finální část 2. part" (že by AOT reference?👀). 9/10

Vnitřní nepřítel

atomic1Vnitřní nepřítel(2005)

Ze začátku mě to bavilo (akce) , ale od chvíle kdy Seagal se svou partou nastoupil do ponorky začal jsem se nudit.A rozjelo se to zase až na konci.Kdyby si to udrželo tempo dal bych možná 5 hvězdiček.

Řbitov zviřátek

Janek1971Řbitov zviřátek(2019)

Skvělá věc…. jen mám radši původní verzi, kterou jsem viděl v roce 1990. Tehdy to byla úplná pecka!!!

Alba pagana

forminxAlba pagana(1970)

Alba pagana je o o dosť slabším variantom Dead Poets Society, až na to, že v tomto prípade poéziu vystriedal oxfordský rowing. Čo majú oba filmy spoločné, je tematika konzervatívneho univerzitného prostredia a rušivý element, ktorý sa snaží tento systém rozložiť. Onen rušivý element je zosobnený v postave talianskeho študenta Valeria, arogantného diabla s iritujúcim pohľadom, ktorý sa potýka s anglickým šovinizmom a spôsobuje rozvrat systému už len svojou prítomnosťou. Jeho rivalom a stelesnením oxfordského konzervativizmu je Rodrick, ktorý Valeria v arogancií dorovnáva a prevyšuje ho len mierou svojho snobizmu. Obe postavy sú šablónovité a jednorozmerné bez väčšej hĺbky. Film sa tiež, nie príliš vydarene, snaží pracovať so sedemdesiatkovou estetikou, čo dokazuje aj všadeprítomná mierne psychedelická beatová hudba skupiny The Tremeloes. Jednou zo slabín príbehu je aj spôsob akým Liberatore zobrazuje sedemdesiatkovú generáciu – v jeden okamih ju zobrazí ako neviazanú a živočíšnu a inokedy zas zjavne upozorňuje na to, že oxfordská univerzitná tradícia dokáže utnúť bezbrehú neviazanosť a zglajchšaltovať akúkoľvek generáciu. Z tohto ohľadu sa estetika filmu javila ako nesúrodá. Finále je bez vrcholu a pripomína B-čkové exploitation žánre. Navyše, Flora Finlaková je jednou z najnezmyselnejších postáv aké kedy Jane Birkinová stvárnila na plátne.

Kung Fu Panda 4

ChewyKung Fu Panda 4(2024)

Po musí žezlo předat dál, své vysněné a oblíbené povolání nahradit novým postem, nic menšího, než se stát duchovním mistrem. Hravá jednohubka, kde nesekunduje Pět postrachů, kteří mi nijak nechyběli. Animaci a stylu není co vytknout. Po se nikdy nerovnal nejlepším animákům, ale vždycky byl fajn nadprůměrem, který balancoval mezi 6-7/10, 3*.

Tchán s tchyní jsou psanci

JimmyBookTchán s tchyní jsou psanci(2023)

Za mě má film příliš nízké hodnocení. Jistě, je to typická americká kýčovitá komedie, ale rozhodně zábavná (což je sice dost subjektivní tvrzení, ale zdá se mi, že lidé často berou tyhle filmy příliš vážně).

Supersex

Talita1Supersex(2024)

Celý seriál mal výbornú dynamiku a dobrý spád. Sústredí sa nielen na Roccovu "kariéru" ako pornoherca, ale veľa priestoru tu dostáva aj vykreslenie jeho osobného života. Taliani majú silné rodinné väzby a my vidíme, ako Rocco miluje mamu i jeho zvláštne puto s bratom Tomim. V závere je natočené aj jeho zoznámenie s manželkou, s ktorou doteraz žije a vychovávajú dvoch synov. Vhodné pre tých, ktorým nevadia intímne scény a majú radi životopisy.

Rivalové

Talita1Rivalové(2024)

Mladá tenistka Tashi (Zendaya) je nadaná športovkyňa a veľmi príťažlivá. Dvaja mladí hráči, Patrick a Art, pre ňu stratia hlavu. No ani sa veľmi tomu nečudujem, nakoľko v tých sexi modrých šatách vyzerala perfektne (a nielen v nich). Čo mi však vadilo, boli tie nelogické dialógy, to nikdy nekončiace riešenie tenisu i mimo kurtov, v osobných vzťahoch. Tashi si nevie pripustiť, že Art bude raz musieť ukončiť tenisovú kariéru? Patrick si ani po rokoch nedokáže nájsť nejaké dievča? Na škodu boli aj tie časté časové posuny vo filme.

Aussig

MPzDCAussig(2010)

Mrzí mě, že je zde tento film tak nedoceněný. Přestože přiznávám, že technická stránka zde trochu hapruje (především tedy zvuková kvalita dialogů) a že do jisté míry jde o produkt své doby, pokud je na film pohlíženo optikou realisty vítajícího alternativní přístupy nezávislých filmů, Aussig má skutečně co nabídnout. Po přečtení zdejších recenzí nabývám dojmu, že mnoho jejich autorů se nedokáže přenést přes alternativní zpracování a postrádá schopnost kritizovat dílo objektivně. Například fakt, že jsou dialogy doplněny o titulky, sice může lehce ubírat na pohodlí diváka, pro funkční zobrazení skutečnosti v duchu realismu coby uměleckého proudu je to naprosto nezbytné, protože děj se odvíjí od míšení kultur a tedy i jazyků. Není to zkrátka film, který cílí na obecnou veřejnost, a myslím si, že bychom to měli během hodnocení brát v potaz. Myslím, že svůj cíl splnil a atmosféra, postavy i děj jsou na dobré úrovni.

Love, Death & Robots - Masonovy krysy

FeriusParfaxLove, Death & Robots - Masonovy krysy(2022)

Hodně vtipná a milá povídka s krásnou animací. Krysy byly extrémně cool a při každé scéně mě dokázaly rozesmát. Sice jsem nepostřehla hlubší smysl povídky, ale zaujala mě a rozesmála.

Love, Death & Robots - Roj

FeriusParfaxLove, Death & Robots - Roj(2022)

Hodně neatraktivní téma. Celý to vyznělo do ztracena. Možná jsem nedávala úplně pozor, ale ani  jsem nepochopila, o co jde. Film asi doplatil na můj dvojitý dřímánek, který během těchto pár minut padl.

Love, Death & Robots - Tým zabijáků

FeriusParfaxLove, Death & Robots - Tým zabijáků(2022)

Děj mě příliš neoslnil, ale chválím mega sympatickou a vtipnou skupinku vojáků. Styl humoru byl podle mého gusta. Nechyběla krev, létající vnitřnosti a další parádičky.

Love, Death & Robots - Noc mini mrtvých

FeriusParfaxLove, Death & Robots - Noc mini mrtvých(2022)

Zombie tématika mě moc nebere, takže tady jdou 3* opět jen za originalitou. Podobný nápad tu ještě nebyl a bylo fajn sledovat zase jiné zpracování. Úvodní scéna byla samozřejmě nejlepší. Potom už jen sledujete další možnost, jak se lidstvo zničí.

Love, Death & Robots - Děsivá výprava

FeriusParfaxLove, Death & Robots - Děsivá výprava(2022)

Tenhle kraťas přinesl plnohodnotný filmový zážitek. Opět krásná animace, která se k tématu perfektně hodila. Monstrum bylo moc roztomilý. Nechyběla spousta krve. Celkem zajímavý, kolik se toho dá vměstnat do 15 minut. Velká spokojenost.

Varga

forminxVarga(2017)

Soňa Maletzová mala možnosť nahliadnuť do mysle jedného z najpozoruhodnejších hudobníkov 20. storočia a ona sa ho opýta, čo by si so sebou zobral na opustený ostrov...

Diktátor

Cerna_kosileDiktátor(2012)

Říkat nahlas takovéto věci by dnes dost možná ani neprošlo. Wadiyjský lid si opravdu lepšího vůdce zvolit nemohl.. No nemohl. Sacha opět ve své vlastní produkci vznesl na americký povrch slušnou dávku humoru na stejném brdě jako kdysi v Boratovi. Rozumím, chodit do koupelny po Usámaovi může být hrozné, ale co může být ještě horšího, než když Nouz Ovyvýchod se svým přítelem planují druhé jedenácté září? Admirální generál Aladeen si prostě nedělá servítky. Něco se mu nelíbí - popravit! Restaurace Smrt Aladeenovi zřejmě musela slušně profitovat. Situace na blízkém východě se jistě bere až moc vážně - říkali.. Zamilovat se do demokracie, neboli oženit se s chlupatým Harry Potterem, to zvládne opravdu jenom Alison Burger. DRE se Snoopem určitě nikdy nepočítali s tím, že se The Next Episode dostane takové poctě..

Časové pásmo bylo změněno