Reklama

Reklama

Epizody(10)

Obsahy(1)

Střelecký útok na brněnské střední škole dramaticky mění životy několika mladých lidí... První hraný seriál, který byl natočen pro web České televize, vypráví o hledání hranic v bolestném světě dospívání a manipulativních sociálních sítích. V deseti epizodách líčí, jak nezdařený střelecký útok navždy ovlivní životy několika studentů jedné brněnské střední školy. Co všechno změní v kolektivu, kde dosud krutá pravidla určovali kluci z florbalového mužstva a jejich obdivovatelky – dívčí parta, která sama sebe nazývá Bitchez? Dívčími hrdinkami vyprávění, které střídá perspektivy postav, jsou aktivistická Mája, jež se díky živému streamu o střeleckém útoku mění z outsiderky ve školní hvězdu, a její spolužačka Nessa, jejíž vysoký sociální kredit naopak utrpí vinou jejího nevlastního bratra – dlouhodobě šikanovaného Tondy. Z klukovských hrdinů je největší pozornost věnována traumatizovanému Lukymu, jehož bezpečný svět rozvrátí problémy s vlastní sexuální identitou, a jeho dlouholetému kamarádovi Pavlovi, jenž se po útoku stává ve florbalovém týmu přirozenou autoritou... TBH se obrací k teenagerům a jejich rodičům s citlivými tématy šikany a definování vlastní sexuální identity. Vyprávění sleduje události z různých pohledů hlavních hrdinů po dobu jednoho měsíce po střeleckém útoku. Vrací se ovšem i do doby před útokem, aby postupně vysledovalo příčiny dramatických změn v jejich životech. Postavy bezradných a manipulativních dospělých jsou záměrně ponechány stranou a do vyprávění zasahují jen okrajově. Teenagerovská optika totiž zrcadlí i selhání dospělých autorit, na které se mladiství hrdinové nemohou se svými problémy a pocity obrátit... Tvůrci přisoudili velkou roli sociálním sítím a moderním technologiím. Bez nich by byl věrohodný obraz současné generace náctiletých neúplný. Řadu informací divák získává prostřednictvím streamů a chatových konverzací. Hrdinové tráví – jako většina jejich vrstevníků – čas s mobilem v ruce. Virtuální svět je pro ně únikem anebo představuje prostředek přepjaté seberealizace. Název využívá zkratky TBH, která i v českém online slangu zastupuje frázi „to be honest“ – „upřímně“. Používá se však často právě naopak: ve chvíli, kdy chce mluvčí zamaskovat lež či upravit pravdu. V souladu s tím nesou ironické názvy i jednotlivé díly. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (68)

YumiOkami 

všechny recenze uživatele

česká verze skam. joker měl vlastně pravdu, žijeme ve společnosti. místo evy tam byla ness, která pořád vyvolává konflikty, pak její brácha, jehož oblíbený film je asi místnost sebevrahů, “woke” streamerka, místo isaka a evena byl lukáš a pavel,… a mohla bych pokračovat dál. hlavní konflikt byl pokus o masovou vraždu, jenž pachatel označoval za “prank” (neboli kanadský žertík, jak poznamenala moderátorka z dobrého rána). minisérie se zaobírá šikanou, ale nevím, jestli jí dostatečně řešili. prostě si párkrát dali přes hubu, potom se omluvili, pohádali se a nakonec se zas omluvili. ale lepší než nic. další plus je i to, že tam dali normální lgbt vztah, což v českých filmech/seriálech jen tak nevidíte. ()

Flexaret 

všechny recenze uživatele

Nápad jistě dobrý! . .  . Výsledky nebyly dobré. . .  Základem všeho je vytvoření funkčního fikčního světa, který dokáže s tolika tématy na krátkém prostoru pracovat. Tady se nacházíme ve fikčním světě zvláštní fan fikce pošilhávající po svých zahraničních vzorech (Skins/Euphoria), kterou ale psal někdo kdo záměrně či snad nezáměrně ignoruje české realie. Cliffhangery uzavírající každou epizodu jsou v následujícím dílu vždy vyřešeny tak lehce, až je to na hranici parodie. Možná by bylo lepší eliminovat přehršel témat či nejdřív natočit pilotní díl, zjistit jak to celé funguje, a pak jít cestou delších 20/45min epizod. Kombinací velkého množství témat a příliš utáhnuté stopáže vzniká prapodivná křeč, která působí jako pohled někoho kdo už nebyl na střední škole velmi, velmi dlouho . . . P. S. Znepokojivý je poslední záběr na "střelce," který možná uvažuje o repete. Nebo je to moje overinterpretace? ()

Reklama

Vabr 

všechny recenze uživatele

TBH tohle bylo na Česko dost dobrý. Opravdu jsem do 5. dílu uvažoval o 5 hvězdách a udělení titulu Můj nejoblíbenější seriál ever. Vše fungovalo tak výborně - minutáž, herecké výkony, děj, soundtracky, kamera, zvraty atd. Opravdu se mi to moc líbilo, mohl bych to rozepisovat do aleluja. TBH už ten první díl byl legendární (beze srandy). Co jsem ale měl se seriálem za problém v druhé půli, bylo nelogické a wtf chování postav a děj, který se ubral nesmyslným směrem a věnoval se nepodstatnostem, zatímco to hlavní zůstalo nevyřešené v pozadí. Gay linka byla zbytečně upřednostňovaná, Nessyn vztah s Tondou se podivně urovnal, okolo Májy se řešilo jen její sluníčkaření, ale school shooting byl ta tam. V 10. díle se všichni usmířili, Tonda v posledních vteřinách řekne, že neví, jestli by to opravdu neudělal, poté klapka a konec. TBH to podle mě trochu pos*ali. Ale když skloubím první a druhou půli seriálu, můžu přesto v klidu říct, že to je za mě ten nejlepší českej seriál, jenom má nějaké ty chyby. Je vtipný, zajímavý a originální na poli české kinematografie, což snad lidi ocení. Vím, že se asi většina lidí tomu směje a místo TBH říká WTF, ale to si každý asi musí určit sám - zda se řadí do týmu TBH nebo WTF. Vyhodnocení: Nevím, zda to byl záměr, ale Pavel měl extrémně otrvanej přiteplenej hlas ()

Mlle 

všechny recenze uživatele

Podle hudby a ohozů bych tipovala, že je režisérka minimálně o 15 let starší. Nevím nic o tom, že by dnes teenage žili takový revival přelomu osmdesátek a devadesátek. Mně ale tenhle styl rozhodně vyhovuje. Proč se nezasmát a nedojmout u těžkých osudů lásek a nelásek z času věku, ve kterém jde o život, když k tomu navíc hrají Joy Divison nebo Ministry… Jen těch švédských filmových počinů, jak tu padlo, mi to připomíná hned několik. Co teenageři, líbí se jim to? Toť velká otázka. Pro mě fajn, ale mrzí mě, že slečna „pomáhající osina v zadku“ nakonec neskončila na nějaké terapii, kterou ze všech nejvíc a urgentně potřebuje. Každý na konci něco získal, jen ona vyšla naprázdno… ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Nápad přiblížit se vším všudy svět dnešních teenagerů jistě dobrý (i když třeba konverzace ze sociálních sítí, co se divákovi promítají přímo na obrazovce, už po Marty is dead a dalších počinech propojených s kyberprostorem, přece jen dnes už také nezaujmou tolik). V mladých neokoukaných hercích bych viděla velký potenciál. Ale někdo by jim musel napsat dialogy, kterým by se dalo věřit, v příběhu, kterému by se dalo věřit. Tohle na mě působilo hrozně překombinovaně, nuceně. A fakt si nemyslím, že by to bylo jen tím, že jsem jiná generace (občas s nějakým teenagerem jako do styku i přijdu :D). Ač rádoby to mělo být asi celé hrozně přirozené, ono asi není potřeba (a právě nepomáhá té věrohodnosti) narvat do jedné školy mezi pár mladých lidí veškeré myslitelné problémy dospívajících dneška od šikany, přes coming outy až po ekologický aktivismus a do toho to okořenit opravdu velmi pravděpodobným střeleckým útokem (a to ty problémy rozhodně nechci jakkoli zlehčovat, pouze vyjadřuji, že když se všechny koncentrují na jedno místo, stává se z toho možná spíš trochu parodie)). Nevím, možná by to právě třeba s těmi lépe napsanými dialogy a chytřejším scénářem prošlo, takto toho ale bylo prostě nějak moc a málo (vzhledem např. k takovému rozplizlejšímu rozuzlení) zároveň. Trochu blbé také je, když nedokážete jako divák sympatizovat s žádnou postavou a vlastně vás tam jeden vedle druhého více či méně štvou nebo vám jsou jedno. Je to asi z různých důvodů, zejména ale proto, že se k sobě prostě chovají, až na světlé výjimky, hnusně a značně to už podle mě překračuje nějaké meze "obyčejných" výstřelků mladých lidí, co neví, co se sebou. A také působí hrozně neuvěřitelně tím, jak se v příběhu několikrát dle potřeby se svými postoji, charaktery atp. otáčejí o 180 (nebo klidně i 360) stupňů. Co vám pak vlastně v té minisérii k tomu dívání zbývá? Po pravdě moc nechápu ty superlativy, co se okolo toho vyrojily, podle mě to prostě není moc dobré a své dvě hvězdy dávám za přece jen do značné míry originální nápad a talentované herce (bez nichž by to bylo možná úplně nedívatelné). 40 %. ()

Galerie (31)

Reklama

Reklama