Reklama

Reklama

Flavia, la monaca musulmana

  • Francie Flavia la défroquée (více)

Obsahy(1)

Itálie roku 1600. Klášter jeptišek je přepaden sektou Tarantula na jejich každoroční pouti. Znesvětili oltář i bohoslužbu a uvedli do transu všechny jeptišky, kromě Flavie. Ta jediná se rozhodne klášter opustit s odporem k církvi, které vládnou muži. Na útěk se vydá se sestrou Livií, setká se s židem Abrahamem a zatouží po svobodě. Vítá i vylodění muslimů, zamiluje se a spřádá chladnokrevnou pomstu církvi i mužům, kteří jí zkřížili cestu. (RetroMan)

(více)

Recenze (9)

Tormentor665 

všechny recenze uživatele

Jeptiška Flavia má docela pokrokové názory co se týče ženských práv, ale bohužel žije ve středověké Itálii kolem roku 1400. Aby se pomstila mužům,jež ovládají a zneužívají ženy, neváhá se spojit i s muslimskými nájezdníky, což všem asi dojde, že nebude sázka na toho správného koně. Na chvíli dokonce promění svůj mateřský klášter v celkem ukázkovou sodomu. Ovšem z toho všeho mučení, štípání bradavek, mrskání, znásilňování mužů i žen, nabodávání na kůly a souložení mezi vepři mi poněkud uniká, na co chtěli tvůrci přesně ukázat. Ještěže to jistí marxistický schematismus, do něj zaobalená brutalita je to nejlepší, co si může umělec přát. ()

Koly 

všechny recenze uživatele

Drsné, velmi drsné středověké drama, při jehož sledování se i mně, dovolím si tvrdit, protřelému horrorovému fandovi nejednou zvedal kufr (např. scéna s kastrací koně). Děj : Sestru Flavii už nebaví dodržovat desatero a nechávat si rozkazovat od mužů a tak, když se naskytne příležitost, se dá dohromady s muslimy. Mingozzi natočil film plný nahých jeptišek, znásilnění (hlavně to úvodní mezi prasaty se hned tak nevidí) a velmi realisticky pojatých technik středověkého mučení. Bohužel se film místy dost vleče a tak mě ani kvalitní hudba neobměkčila k tomu, abych hodnotil plným počtem. ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Flavia Gaetani je mladá žena poslaná svojim otcom do kláštora kdesi na juhu Talianska. Píše sa rok 1400 a kresťanstvo má silnú moc v krajine. Flavia je svedkom brutálneho mučenia, znásilnenia medzi prasatami, vďaka staršej mníšky Agathy sa zoznamuje so ženskou sexualitou a všetky tieto udalosti v nej upevňujú nenávisť voči ortodoxnému kresťanstvu pod vládou mužov. Sú to práve oni ( stelesnením tohto mužského zla je predovšetkým jej otec ) a samotné náboženstvo, ktoré upiera ženám vlastnú identitu. V tomto je film Gianfranca Mingozziho ( preložiť by sa dal ako Flavia, moslimská jeptiška ) nekonečne krutý, lebo cesta za oslobodenie mladej mníšky zo zovretia kresťanstva bude po napadnutí krajiny moslimskými Turkami aj tak zarúbaná inou náboženskou ideológiou. Drsný príbeh je nevyberavý s obrazových prostriedkoch, ktoré používa a servíruje ich v dávkach skôr akceptovateľných pre otrlejšieho diváka. Niekedy sa môže zdať, že explicitne násilné scény sú tvorcami nemilosrdne zvýrazňované ( a niekedy to je pravda ), ale v konečnom dôsledku väčšina z nich nie je samoúčelná. Videl som režisérsku verziu a vzhľadom k dvom verziám by som bol zvedavý, čo bolo vystrihnuté v tej kratšej. Podobný film by totiž neprofesionálnym zásahom strihačových nožníc mohol poriadne utrpieť. V každom prípade k ozdobám snímku patrí hudba Nicolu Piovaniho, ktorá dokresľuje stredovekú atmosféru. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

"Flavia, la monaca musulmana" je vskutku parádní, příkladný, ale hlavně neuvěřitelně realistický představitel subžánru Nunsploitation, nejspíš ten nejlepší žánrový film vůbec. Viděl jsem režisérskou verzi (101 min) a parádně jsem si ji užil. Komentář může obsahovat spoilery : Příběh filmu se značně feministickým podtextem, je zasazen do oblasti jižní Itálie, někdy v 15. století v době křesťanské nadvlády, tam se nachází klášter jeptišek, kam je proti své vůli, svým otcem poslána i naše titulní hrdinka, v té době ji bylo 14 let, později kdy už je dospělá a znechucená místními represivními poměry utíká s místním Židem (Abraham), za nedlouho je ale chycena, zbičována a on uvězněn, poté se spolčí s Muslimským velitelem (to bylo nejspíš během muslimské invaze do Itálie) a ještě jednou starší jeptiškou a chystá se za své ponížení pomstít, klášter je napaden muslimskými Tarantulemi (tak si říkají), místo uctívání dojde k nezsvěcení kaple, dochází na orgie a nejrůznější druhy surového násilí, týraní a mučení, které jsou i z dnešního pohledu stále šokující, ale tenkrát asi tvrdá realita (namátkou; znásilnění mezi prasaty, kastrace koně, mučení jeptišky, kdy na ní byla vyléván horký vosk a poté uříznuta spálená bradavka, napichování v sedě ze vzduchu na ostré hroty, dekapitace, odporná je i scéna kdy blonďatá žena vleze do útrob mrtvé krávy, a v neposlední řadě i památné stahování kůže za živa ve značně skličujícím finále), její úsilí jak se nakonec ukáže je až příliš veliké i pro její domnělé přátelé. Tento vyloženě ponurý, beznadějný a bezútěšný film s opravdu některými téměř nadčasovými úvahami ohledně některých náboženských dogmat, obsahuje krom toto opravdu mnoho nechutných středověkých praktik a brutalit, někdy opravdu hodně emocionálních, ale o to jen film jen nebyl, násilí tak něj splynulo se zbytkem filmu, že mělo více síly než v jiných filmech, režisér možná chtěl i trochu šokovat (ale byl to prostě realistický pohled na středověkou společnost ze vším co k ní patří), ale nic z toho všeho se tu neobjevilo jen tak pro nic za nic-bez smyslu, vše mělo svůj účel. Zaujala mně opravdu i úchvatná venkovská pomalu pouští scenérie spolu s některými parádně evokujícími záběry, vizuálně byl film hodně propracovaný, dále Piovaniho hudební složka a téměř magnetická role Florindy Bolkan (která si tu zahrála i na takovou Johanku z Arku, poté co zorganizovala povstání), co se spojila s muslimy, kteří kastrují nepřátelé a násilníky. Šokující dobový epos, moc silný a znepokojující film, který by měl potěšit nejen fanoušky gore a eurohororu. ()

RetroMan 

všechny recenze uživatele

Dobrý film plný kacířských myšlenek a středověkých reálií. Některé drastické scény bych asi vystřihl, protože odvádějí pozornost od ústředního tématu filmu, kterým jsou katolická dogmata (např. první Adamova žena Lilith, proč církev řídí jen muži apod.). Změnu, kterou prochází Flavia při své cestě za pomstou a svobodou, je cítit v každém záběru. Jedna část mi zde vadila nejvíce. Totiž, když Flavia nechá brutálně pozabíjet všechny, kteří se provinili, ať už vůči ní nebo někomu jinému. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama