poster

Tiresia

Drama

Francie, 2003, 115 min

Producenti:

Luc Déry, Carole Scotta

Střih:

Fabrice Rouaud

Kostýmy:

Dorothée Guiraud
(další profese)
  • TO
    ***

    Psychopat unese brazilskou prostitutku – transsexuála, zavře ho do sklepa, svazuje ho a vypíchne mu oči nůžkama. Druhá polovina je naštěstí již umírněnější. Nechybí naturální záběry na slečnu mávající svým penisem ani sexuální hrátky trojky: muž, žena a transsexuál. Prostě evropské umění, jak dělané pro Cannes.(16.10.2006)

  • Houdini

    Zlatá Palma - výběr(17.9.2006)

  • Dionysos
    ****

    Již jsem chtěl navazovat na Lacana, když říká, že falický signifikant je také symbolem touhy, a navíc vzhledem k zásadní nemožnosti dosáhnutí touhy se vlastně jedná o falus jakožto chybějící, což ovšem neznamená, že chybí úplně. Je možné (a nutné) ho proto znázornit, ale znázornit zahaleně, skrytě - v "Écrits" proto píše, že žena, jež by si pod šaty připevnila umělý penis, by u všech mužů vyvolala touhu. A co když si ta žena nic připevňovat nemusí? První polovina filmu přímo vybízí k psychoanalytickým domněnkám, avšak druhá polovina je od první zásadně odlišná a posunuje celý film do roviny aktualizovaného antického (viz mytický námět) podobenství. V jeho rámci se již pohybujeme namísto ve sférách přízemní lidské psychiky ve sférách "mezi nebem a zemí", čímž je do značné míry podvrácen smysl předchozí poloviny. Ale jen do značné míry, protože Bonello nakonec scénáristicky dokázal obě části propojit. Myšlenkově jistě podnětný film: kromě popisu vztahu člověka k tomu, co ho zároveň přitahuje i ohrožuje (existenčně i identitně, ať již v první či druhé půli, kde je mužská postava vždy vystavena nebezpečí ztráty života (1. muž), resp. živobytí (kněz, jemuž je orákulum konkurentem) i ztráty jistoty vlastního /asi konformně heterosexuálního atp./ já), film pokládá i pro bílého heterosexuálního Evropana zneklidňující tezi. Vždyť nositelem hlubšího vztahu se světem a ostatními lidmi je tu transsexuální prostitutka, navíc ilegální imigrant z rozvojové země!(1.3.2015)

  • d-fens

    ocenenia : MFF Cannes 2003 - nominácia na 1. cenu(17.1.2014)

  • Adiemus
    *

    Taková magořina se hned tak nevidí. Režisér musel být totálně zfetovaný. Aspoň že kameraman byl kultivovaný.(18.10.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace