Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh o přátelství, lásce a slávě je vyprávěním o čtyřiadvacetiletém Kristofferovi, který se živí instalováním billboardů. Poklidný život bezstarostného mladíka se však změní v okamžiku, kdy se jeho přítelkyně Elisabeth rozhodne, že spíš než po jeho boku by se jí dařilo s vlastním šéfem, a opustí ho. Kristofferovi se jeho malý, bezpečný svět rázem rozpadne na kusy. Začne si připadat jako beznadějný outsider. Jednoho dne se ovšem jeho videodeníky náhodou dostanou do ruky televizního producenta stanice TV2, který má na starosti i populární show Karsten Tonight. O několik týdnů později je už Kristofferův život veřejným tajemstvím: televizní diváci se ovšem baví nejen jeho každodenními drobnými příhodami, ale i osudy jeho přátel - jeho nejlepšího přítele Geira a počítačového designéra Stiga Ingeho Kristofferova budoucnost najednou vypadá růžově - všichni se o něj zajímají a usilují o jeho přízeň. Hvězda televizního byznysu má ovšem jeden velký problém: kamarádi se od něj začínají odvracet. Ví, že je musí získat za každou cenu zpátky - ale jak? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (93)

Dokina.cz (Vojtěch Rynda)

"Čeho si na Kámošovi cením možná nejvíc - ti kluci si za drtivou většinu svých průšvihů můžou opravdu sami, jako v životě. To, že kamarádství Kristoffera s Geirem a Stigem Inge visí jednu chvíli na vlásku, není vina zlotřilých a cynických televizních producentů, nýbrž Kristofferovy blbosti. A je to…" více

Filmpub.cz (Radomír Kokeš)

"Jediným opravdu dobře napsaným chakterem příběhu zůstává Stig Inge, jemuž jeho problémy divák docela věří a dokáže se s ním ztotožnit, aniž by musel dospělácky mávat rukou. Anders Baasmo Christiansen také podává ze všech herců nejpřesvědčivější výkon (i když ke konci už začíná řádně přehrávat a…"

Filmweb.cz (Kateřina Grosmanová)

"Přestože hned začátek a úvodní titulky je točen na digitální kameru, nemusí se divák děsit, že by celý film byl natáčen roztřesenou ruční kamerou. Režisér se naštěstí spokojil jen s několika málo záběry točenými na digitál a valná většina filmu už je snímána normální kamerou. V době, kdy hlavně…" více

Kinema.sk (Peter Konečný)

"Režisér Mortem Tyldum (jeden z komerčnej najúspešnejších nórskych filmových tvorcov) dokázal vo svojom filme okrem romantiky a lásky, riešiť aj ďalšie motívy ako moralizovanie na tému - ako sláva dokáže zmeniť človeka, či reflektovať neblahý dopad straty súkromia v tzv. reality show. Nevyhýba sa…" více

Station.sk (Imrich Rešeta ml.)

"V roku 2003 sme mohli u nás o reality show typu Sendreiovci len počuť zo zahraničia. V Nórsku však zrejme už dávno vedeli o čo ide, pretože použili tento formát ako základ celovečerného filmu Kamarát. Nápad je to zaujímavý a nečudo, že sa film udržal v domácich kinách viac než pol roka. Vytvoril…" více

Tiscali.cz (Stanislav Buzek)

"Tyldumův film využívá běžná melodramatická klišé (rozchody a usmiřování mladých lidí, bezcharakternost mediálních zaměstnanců atd.), avšak k hlavním postavám přistupuje s respektem a bez snahy zesměšnit je. Mladí herci předvádějí nejen různé výstřelky svých postav, ale dokáží citlivě vyjádřit…"

Reklama

Reklama