VOD (1)
Obsahy(2)
Budapešť, 2123. Tváří v tvář ubývajícím zdrojům může lidská rasa přežít pouze díky osudovému kompromisu: po dovršení 50 let je každý občan postupně přeměněn ve strom. Když Stefan zjistí, že se jeho milovaná žena Nora dobrovolně přihlásila k darování vlastního těla dávno před vymezeným věkem, vydává se na dobrodružnou cestu, aby ji zachránil za každou cenu. (AČFK)
(více)Videa (4)
Recenze (23)
Mal som určité očakávania a film ich absolútne všetky sklamal. Zle vystavaný príbeh, neosobné postavy a fikčný svet budúcnosti úplne bez atmosféry. Je doslova nakreslený, nevysvetlený a nepochopiteľný. Niečo o agresívnych rastlinách, operáciách na ľuďoch a skoro nič som nepochopil a po pol hodine filmu som sa už ani nesnažil. Sklamanie a viac takýchto pokusov o sci-fi už nechcem vidieť. ()
U mě dobrý. V sále celkem tři kusy náruživého diváka, takže je z toho oficiální blockbuster. Minimálně v Kině 99. Někdo tu zmiňuje laciné CGI, což uznávám - pár detailů působilo jako z dob prvního Tomb Ridera. Ale člověk to v tom zvláštním vizuálu skoro nevnímá a naopak se jím divák může nechat směle pohltit a unášet jako ve snu. Komplexní sen je asi to, jak na mě příběh a vizuální forma spolu s audio podkresem působily. Maďarštiny jsem se zprvu bál, ale i to po pár minutách přešlo. ()
Depresivní postapo natáčené rotoskopickou animací. Co zpočátku vypadá jako "standartní" dystopie po vzoru Soylent Green a Logan's Run o společnosti která na mrtvém světě přežívá díky průmyslovému kanibalismu se postupně mění na docela psycho sci-fi... a samozřejmě s neskrývaným enviromentálním podtextem. Na to že tohle vzniklo spojenými silami Slováků a Maďarů, a debutantů k tomu, jde o solidní překvapení. A díky stylu animace postav i vypadá dost světově, byť některá z cgi pozadí vypadají docela hnusně, jak ze staré videohry. 7/10 ()
Přesně jeden z těch filmů, co vidíte jednou za život. Hlavně protože ani nedostanete víc možností. Strašně rušivá dvojanimace. Příběh strašně abstraktní, což se dalo čekat, nicméně i na tyto atributy zbytečně zdlouhavý. Finále to trochu zachraňuje. Ze světa šlo vymáčknout mnohem více. Občas to zbytečně až sklouzávalo do dojmu přírodního hororu. ()
Najprv pozitíva filmu - príbehová premisa a funkčne a originálne zobrazený fikčný svet. Vďaka rotoskopingu sa film môže pochváliť aj slušnou atmosférou, čo je jeho najväčšia devíza. A hoci atmosférický nie je stále, väčšinu času to tam funguje. Problémom filmu je ( mimo absolútne nevyužitého potenciálu) niekoľko vecí. Vzťahy medzi postavami sú chladné a nedostatočne zmotivované. Aj keby som dokázal pochopiť, že sa psychológ snaží zachrániť človeka, ktorý očividne trpel depresiou a preto sa rozhodol pre razantný krok, celkom nechápem princíp hľadania si cesty k sebe skrz chladné a neemočné dialógy. Každý jeden vzťah je tam preto, lebo by tam mal byť. Ale skúste si spomenúť na akékoľvek meno postavy aj o dva dni neskôr. Kauzálnosť tam síce je, ale je vykonštruovaná. Nepôsobí reálne a dialógy typu - Strašne to bolí. Počkaj utriem ti čelo -, pôsobia nevkusne. A do toho logické lapsusy. Lanovka je neporušená aj napriek tomu, že je vo filme scéna, kedy je vyslovene zmietaná živlami a už ju malo asi tisíc krát niečo zničiť. Alebo dokonale naladený klavír v zničenom meste. Finále nekorešponduje s príbehom a absolútne zabíja ústrednú zápletku. Čo je na ňom ale horšie je fakt, komunikácia s rastlinami je tak dobrý nápad, že zamrzí, že práve ten nebol hlavnou témou príbehu. A úplne nakoniec je to vizuálna nuda. V kine som počul niekoho chrápať. Čo pri sedem ročnej práci trochu zamrzí. Slovenskí tvorcovia sa stále boja emócií a je to vidieť. A tí maďarskí očividne tiež. ()
Galerie (13)
Photo © Fórum Hungary
![White Plastic Sky - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/167/120/167120286_988c35.png)
Zajímavosti (8)
- Režisér Tibor Bánóczki prohlásil, že hlavní inspirací pro film byla řecká mytologie. Další inspirací byl strom vyskytující se v Americe, který je smrtelně jedovatý a jehož vůně může člověka i zabít. (griph)
- Režisér Tibor Bánóczki vysvětlil, že přesto, že jsou stromy jedovaté, tak na konci filmu postavy, které se stromů dotkly, stále žijí, tedy neumírají hned, ale až po nějaké době. (griph)
- Režisérka filmu Sarolta Szabó uvedla, že scény nejdříve natáčely se skutečnými herci a poté je animovaly do filmu. (griph)
Reklama