Obsahy(1)
Staré přátelství prý vydrží všechno! Když se kamarádi ze školy Vince a Jon po letech setkají na filmovém festivalu, začnou v hotelovém pokoji vzpomínat na staré dobré časy. Roky ale utíkaly a oba se od školy trochu změnili. Vince je svobodomyslný požitkář a občasný díler drog, z Jona se stal ambiciózní dokumentarista. Jejich zábavné vzpomínky na školní život ale najednou naberou nečekaný směr, když Vince nahraje jejich rozhovor o tom, že Jon možná kdysi znásilnil jeho dívku Amy. Právě ona se taky nečekaně objeví a všichni se začnou zaplétat do labyrintu výčitek, obviňování a lží. Kdo z nich ale mluví pravdu? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (87)
Hotelová izba so zastrenými oknami je priestorom, v ktorom sa odohráva vydarená konverzačná dráma. Obrazové ozvláštnenia sa nekonajú, kamera zachytáva najmä tváre vyjadrujúce emócie, najväčším experimentom je prebleskovanie raz na jednu, raz na druhú tvár presne v rytme zrýchlenej hádky. Divadelnosť prostredia, minimalistický interiér a sústredenie na dialógy zachraňuje šikovný scenár, ktorý dokáže pripútať - no... asi rovnako dobre ako v prípade rozhlasovej hry. Pri počúvaní rádia by som si ale tvár Umy Thurmanovej musel len predstaviť. ()
Od dob studií se vždy několik věcí razantně změní, tudíž ani přátelé Vince a Jon nejsou těmi stejnými adolescenty. Požitkář Vince pracuje jako dobrovolný hasič a občasný dealer drog, z Jona je ambiciózní dokumentarista, který na právě probíhajícím filmovém festivalu očekává ohlasy ze svého posledního díla. V hotelovém pokoji rozpomínají na školní bezstarostná léta, když se k jejich vzpomínkám nelítostně přidá jedna krutá pravda. Nezávislý tvůrce Richard Linklater rozehrává drama (dle divadelní hry) s dokonale rozestavěnými dialogy; užívá pouze tři herce, hutnou atmosféru, ruční kameru a jediný interiér. Zdánlivě všední povídání se změní na snůšku krutých skutečností. Celá realizace tohoto přirozeného, ultralaciného dílka vypovídá o profesionalitě zúčastněných (Hawke je režisérovým dvorním hercem), o dokonalé souhře, důvěře a cílevědomosti režiséra. ()
Jedna miestnosť, tri osoby a to je všetko, čo rejža potreboval k tomu, aby natočil film, ktorý je napínavý, dramatický, miestami zábavný a s vyústením, ktoré je spravodlivé pre všetkých troch aktérov, ktorí riešia krivdu z dávnej minulosti. Najviac ma sral Hawke a o to viac som si užíval, keď trpel. Leonard snáď dosiahol vykúpenie a Uma zadosťučinenie. Kvalitný film, aký by mohol vzniknúť aj u nás, keby na to mal niekto talent. 8/10. ()
Opět komorní konverzační drama, které je druhým kolesem zapadajícím do Linklaterovy dialogové trilogie, zdaleka však tím nejslabším. Narozdíl od příjemného konverzování, které nepostrádá cit a pořádnou hloubku, které jsme mohli vidět ve filmech Před úsvitem a Před soumrakem zabředává režisér do vážnějších a smutnějších vod, které se snaží být víc než jen smrští báječných dialogů, ale to se mu nedaří. Přeci jenom působí příběh dosti nedůvěryhodně a lehce šroubovaně, než abychom se mohli plně vžít do chápání a životů ústředních postav. Tím pádem ani příliš nepochopíme jejich vzájemné motivy a jejich následné jednání zaobalené do podivných dialogů, které se neustále opakují... ()
Jeden pokoj, tři herci a další důkaz o tom, že Richard Linklater takovéto konverzačky prostě umí je tady. Možná snad v prvé polovině, kdy jsou v ději zatím jen dva muži, to malinko drhne, ale s příchodem Amy získá PŘIZNÁNÍ nový rozměr a celkový dojem je potom více než dobrý. Herecké obsazení a scénář jsou největší klady tohoto nezávislého snímku. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (1)
- Film se nenatáčel v opravdovém motelovém pokoji, jak se často uvádí. Stephen Beatrice byl pověřen pečlivým sestavením co nejautentičtěji vypadající kulisy - výsledný "pokoj" tak obsahuje vybledlé obdélníky na zdi, které prozrazují chybějící obrazy, nebo záclonu vystříhanou podél klimatizace. (Morien)
Reklama