Reklama

Reklama

Smutná komédia Charlieho Chaplina.
Tulák Charlie sa zamiluje do slepého dievčaťa, ktoré predáva kvety. Vďaka tomu, že náhodou zachránil život opitému milionárovi, získa nejaké peniaze, ktorými chce dievčaťu pomôcť. Padne však na neho podozrenie, že peniaze ukradol... (STV)

Videa (1)

Trailer

Recenze (172)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Ihned na začátku se přiznám, že dosti podobný Cirkus se mi líbil o něco více, ale tím rozhodně nechci ubírat na kráse a blyštivosti Světel velkoměsta. Ve výsledku to není až zase tolik komický film jako jeho (již výše zmíněný) předchůdce, ale u "opilecké scény v restauraci" či u "píšťalkové scény" jsem se vážně od srdce pobavil. Vedle humorných peripetií se zde paralelně objevuje vážná linie, která se více či méně točí kolem slepé květinářky a vztahu Tuláka k ní. No a když to všechno dopadlo, tak jak to nakonec dopadlo, tak mi bylo Tuláka opravdu líto. Zkrátka vysoce kvalitní (a stále ještě němý) Chaplinův film, kterému by se sice dalo něco vytknout, ale ve výsledku jde o slušnou podívanou. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Neviděl jsi mýdlo?“ Čekal jsem, že se zasměju o něco více, přesto se mi i tak dostalo velmi slušné porce zábavy. Bohužel trochu rozmělněné občasnými prvoplánovějšími či zbytečně opakovanými (dvojnásobné lití do kalhot a jemu podobnými) fóry, na druhou stranu mnoho scén či nápadů stálo za to, třeba výtah (zdařilá hra s diváckým očekáváním), vcelku kreativní výstupy v restauraci, píšťalka (člověk by ani neřekl, jak nosný motiv to může být), pasáže s boxem („odpacičkovávání“ jsem ještě nikde jinde neviděl) či přepadením. Dále byl ve snímku přítomen důraz na sociální reálie doby + lehkou společenskou kritiku (dokonce i malinké zarytí si do vlastenectví při hymně), a krom zmiňované komediální nechyběla také linka romantická, která fungovala opravdu výborně (a ten konec filmu….nádhera, úplný závěr, resp. jeho poslední 2 věty a výrazy postav u toho se mi budou ještě nějakou tu chvíli opakovaně přehrávat v hlavě). Celkově hodnotím slušnými 4*. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Zajímavá věc, že ačkoliv mě v krátkých filmech Chaplin dokáže leckdy tak trochu nudit a některé jeho gagy bývají natahované, v celovečerních filmech to (naštěstí) nedovede. Světla velkoměsta jsou velké pohlazení přerušované výbuchy smíchu - boxerský zápas je mnohem lepší než v Chaplin boxerem (1915), noční až ranní flámy nemají chybu... A k tomu ta krásná romantika a konec, který není melancholicky nahořklý, nýbrž jaksi hřejivý a plný naděje. ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Prý opomíjený film Charlese Chaplina. Nevím, ale když se řekne Chaplin, automaticky mi naskočí právě tento film. Konečně jsem měla možnost Světla velkoměsta vidět a musím říct, že se mi moc líbil. Možná to bylo i tím, že jsem v rámci němých filmů viděla poslední dobou samá dramata a opravdu jsem měla chuť na něco lehčího. Každopádně film je dost kvalitní. Ale to, že se v něm objevuje spousta vtipných gagů a některé scénky vás nutí k výbuchu smíchu, neznamená, že ve výsledku je i samotný film nějak výrazně veselý... Chaplin je klasa a těším se na jeho další filmy. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Absolútny skvost celosvetového filmu. Na City Lights je najdôležitejšia téma a spôsob akým sa opisuje, než vtipnosť a neviazaná zábava, ktoré sú len vítaným bonusom naviac. Toľko nedoriešených vecí s pribúdajúcim záverom nenájdete hádam ani v mysterióznom trileri, nieto ešte v romantickej komédií, ktorej žánrový presah je nespochybniteľný. Krásne krásne aj z formálneho hľadiska, ale najmä, za prácu s postavami a ich viacúčelovému využitiu, v tom bol Chaplin majster. Viac tu: http://www.9em.sk/film-svetla-velkomesta/ ()

Galerie (53)

Zajímavosti (28)

  • Na začátku filmu při oficiálním odhalování sochy je slyšet představitele města a ženu, jak mluví nesrozumitelným žvatláním, jakoby to bylo uděláno pomocí kusu rákosu. Ale tyto zvuky měl na svědomí Charlie Chaplin, což bylo vůbec poprvé, kdy byl ve filmu slyšen jeho hlas. (JayZak)
  • Film byl nesmírně drahý – přes 1,5 milionu amerických dolarů – hlavně proto, že Charles Chaplin držel obsazení filmu a pracovní posádku v pohotovostním režimu po dobu 22 měsíců, i když ve skutečnosti natáčel pouze 180 dní (od 31. prosince 1927 do 22. ledna 1931). (sator)

Reklama

Reklama