Režie:
Charlie ChaplinScénář:
Charlie ChaplinKamera:
Roland TotherohHudba:
Charlie ChaplinHrají:
Charlie Chaplin, Edna Purviance, Syd Chaplin, Henry Bergman, Charles Reisner, Albert Austin, Minnie Chaplin, Bud Jamison, Tom Wilson, Fay Holderness (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Ve filmu Psí život z roku 1918 se obvyklá postava Charlieho Chaplina – tulák – jen těžce protlouká životem. Spí na ulici, nemá co jíst a potkávají ho jen samé nepříjemnosti. Jednoho dne zachrání opuštěného psíka Scrapse, kterého se ujme a který se stane jeho nejvěrnějším přítelem. Oba se vydají do salónu Zelená Lucerna, kde tulák potká nesmělou zpěvačku, do které se zamiluje. Je ale vzápětí vyhozen, neboť nemá peníze. Tam, kde obvykle tulák spává, poté Scraps ze země vyhrabe peněženku, kterou zde schovali zloději. A tak se tulák chopí příležitosti a vydává se opět do salónu… (Česká televize)
(více)Recenze (30)
Na Chaplinových groteskách mě baví, že každá má minimálně jednu nezapomenutelnou a originální scénu. Zde jsou takové dvě, tedy alespoň dle mého názoru, zároveň je film také mírně smutný, přeci jen prostředí v jakém se denodenně tulák pohybuje je deprimující. Klasický Chaplin, ale myslím, že jiné grotesky jsou vydařenější, přeci jen mají výraznější stavbu příběhu, než je tomu zde. ()
Po 103 rokoch som sa konečne dostal k napísaniu pár slov. Názov filmu nevypovedá iba o kvalite života tuláka Charlieho, ale aj o množstve psov, ktorí v snímku hrajú. Samotný film predstavuje lepší priemer Chaplinovej vtedajšej tvorby, pretože doň vnáša stále nové prvky. K jeho lepšej sledovateľnosti okrem dobrej hudby prispieva aj remastrovaná kópia, výrazne odlišná od tých doškriabaných a neumelo zlepených, ktoré som mal možnosť vidieť pred desiatkami rokov. ()
Ne vždy to funguje tak jak by mohlo, některé scény totiž trvají déle než by měly, ale jinak je to příjemné, chvílemi to dokáže pobavit a i ten příběh překvapivě má něco do sebe. Takže jo, líbilo se mi to, ale jak jsem byl nadšený z Kida, tak tady jsem měl celou dobu pocit, že z toho šlo dostat víc... Ale na slabé čtyři to podle mě ještě je. Slabé 4* ()
Tomu říkám dobrá Chaplinovka. Je pěkné sledovat vývoj Charlieho tvorby v pořadí v jakém točil, můžete krásně vidět, jak si čím dál více uvědomuje svojí sílu, ne jen ve vtipu, ale hlavně v lítosti. Už v dřívějších groteskách zapracovával řadu scén, ve kterých mohou diváci tuláka Charlieho litovat, ale zdá se mi, až do Psího života tomu nevěnoval tolik. V tom tkví jedna z Chaplinovo výhod, rozesmát uměl vždycky (stejně jako další komici jeho doby), ale pak přišel i s dojímáním. Zde znázorňuje život tuláka na ulici, který nemá kde spát, nemá co do pusy, a k tomu tulák potká tuláka, malého psíka, 1. opravdového kámoše, který ho přivede ke štěstí a vytoužené budoucnosti. Charlie začíná více dávat svým groteskám příběh, zde ještě doplněný o mnoho skvělých gagů. ()
Chaplinova groteska Psí život má některé roztomilé nápady (nenápadné pojídání dobrůtek u krámu, pejsek schovaný v kalhotách, ocas hrající na buben). Taky chápu, že během 1.světové války mohla mít i nějaký sociální rozměr. Na oplátku třeba zdejší grotestní policejní a zločinecké honičky a naháněcky už jsou fakt trochu mimo a i ve ve srovnání s následujícími viděnými Chaplinovými pozdějšími delšími filmy Kid a Cirkus, nevidím důvod pro nadprůměrné hodnocení....Ale stihlo to skončit včas jako ještě celkem milá jednohudba s pár světlými místy a tradičně vynikajcím Charlieho mimickým a pohybovým výkonem. ()
Galerie (38)
Photo © First National Exhibitors' Circuit
Zajímavosti (6)
- První film, který Chaplin natočil ve svém vlastním studiu a zároveň první Chaplinův film pro společnost Firts National. (everlong)
- Pes v tomto filmu, Scraps (skutečným jménem Mut), se během natáčení natolik připoutal k Charlesi Chaplinovi, že když se Chaplin vydal na turné „Liberty Bond“ hned po natáčení, pes o tři týdny později zemřel na údajně zlomené srdce. (sator)
- První film, ve kterém se Charlie setkal se svým bratrem Sydem. (Kulmon)
Reklama