Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V době zlaté horečky se tulák Charlie, stejně jako tisíce dalších mužů, vydává na Aljašku k cestě za zbohatnutím. Ve sněhové vánici narazí na dřevěnou boudu, kde se rozhodne ukrýt. Uvnitř se shledá krom psa také s podivným chlapíkem, který jej s puškou v ruce odmítá přijmout a hladového zlatokopa Big Jima. Zanedlouho se jejich cesty rozdělí. Charlie příchází do města, kde potká místní tanečnici Georgii, do níž se na první pohled zamiluje... (Prince)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (154)

MM11 

všechny recenze uživatele

Díky Chaplinovi jsem začal mít rád němé filmy a pochopil, že v nich můžu objevit něco nového, podobně opojného jako v pozdější produkci. Konkrétně tenhle film mě naučil mít rád trhaný obraz, nezastavitelnou hudbu v pozadí, naivní triky a přehnané herectví. Těžko říct, jestli bych bez Zlatého opojení vůbec našel odvahu vidět ty desítky úžasných filmů beze slov, které plní vitríny nenažraných intelektuálů... Tím nechci říct, že pouze a jedině tenhle Chaplin otevře "bránu k poznání". Na každého asi čeká jiný film, pokud vůbec - ale stojí za to hledat. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No, jelikoz jsem videl zrestaurovanou verzi, bylo to docela slusne koukatelny, pribyla totiz hudba a hlavne ctenej Chaplinovo komentar, kterej nahrazuje ty desny klasicky napisy, co postavy rikaj nebo co se deje. Jinak asi muj prvni celovecerni film, co jsem od Chaplina videl a docela zabava, ale ze by to bylo nejak masakralni, to se rict neda. Chaplin totiz hodne spoleha na to, ze vypada jak postizenej kreten v smesnym obleceni a spousta scen je postavena jen na tom, jak se nekde mota. No a ten jeho komentar, nevim jestli to byl umysl, nebo tak mluvil normalne, ale ma dost uchylackej hlas. Celkove slusna groteska, diky pridany hudbe a mluvenymu komentari pusobici docela zivym a ne skoro 80 let starym dojmem, ale proste to neni zas tak desna sranda, abych sel na vyssi hodnoceni a navic jsem taky cekal, ze to bude o zlatokopech hledajicich zlato a podobne, ale ona je to spis misty takova dojemna romantarna ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

O filme písať priamo nebudem - načo nosiť zlato späť do zlatonosnej bane? No vyjadrím sa ku komentárom: najčastejšími výhradami sú: pomalé tempo, nuda, na časovo veľkej ploche prekvapivo málo gagov. K tempu: pravdou je, že stupeň rýchlosti dnešných kinotrhákov je v porovnaní so Zlatým opojením vysokorýchlostný. Žiaľ, príliš často takmer každý z dnešných, internetovými kritikami adorovaných kino-hitov, neposkytuje okrem závratného tempa vôbec nič. Je to len propaganda napĺňajúca heslo - dôležitý je pohyb, drajv, nasadenie a odvaha: potom sa na nejaké vedomosti môžeš vykašľať! K nude: nuž, každý sa nudí po svojom - ak niekoho Chaplin a jeho filmy nebavia, nuž prečo sa furt dookola na ne pozerajú? Tomuto naozaj nerozumiem - jedine teda, že v danom prípade ide o kultúrnych masochistov (to sú tí, čo vyhľadávajú umelecké diela aby po ich dôkladom prezretí či videní ich absolútne recenzentsky alebo len tak medzi rečou s kamošmi v bare zotreli). Nuž a k výhrade malého počtu gagov - osobne si myslím, že by stačil jeden kultový, no The Gold Rush ich ponúka hneď niekoľko - kuracia halucinácia, tanec so psom uviazaným na opasku-šnúre, balansovanie domčeka nad priepasťou, odhazovanie snehu. A tie sú tak kultové, že, ako spomína farfalla sa v 80. rokoch púšťali ako samostatné minigrotesky v rámci programu "Komik a jeho svet". ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Respektuji tu symbiózu tragédie a komiky, legendárnost scén jako pojídání boty, houskový tanec či balancování srubu nad propastí i Chaplinovu tvůrčí cílevědomost, nicméně jeho němá komedie o aurum hledajících prospektorech mi přijde zbytečně dlouhá a doslovná, doprovodná hudba připomínala varhany během přerušení v zápase NHL a jediná opravdu silná scéna byla ta přednovoroční s písní Auld Lang Syne. A vůbec, ztotožňuji se s názorem kapitána Edmunda Blackaddera, který tvrdí, že Chaplinovy filmy jsou asi taková zábava jako nechat se střelit šípem do krku a pak objevit, že je k němu přivázaný účet za plyn či že jeho genialitu spatřuje jedině v tom, že vynalezl způsob, jak si nechat zaplatit milion dolarů ročně za to, že nosí pitomé kalhoty.. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Jeden z Chaplinových nejslavnějších filmů.Zlatokopecká tématika. Často zmiňovaná scéna bota k večeři. Styl Chaplina byl staromilský pohled na svět. Vše skončí destrukcí jak ho svět drtí. Tulák by měl rád staré časy. Ve 40. letech Chaplin otevřeně projevil svou kritiku kapitalismu a levicové názory a v 50. letech v době McCartismu byl dokonce vyhoštěn z USA (Chaplin pocházel z Londýna). ()

Galerie (62)

Zajímavosti (27)

  • Ve scéně, kdy Charlie Chaplin jí botu, si z vedlejšího talířku natočí na vidličku a sní tkaničku a na talířek přesune floky. Hned v dalším záběru je tkanička zpět na talířku a v dalším leží na talířku zase floky. (PaulxH)
  • Jedná se o pátý nejvýdělečnější němý film historie. Pouze v roce 1925 vydělal tehdejších 4 250 000 amerických dolarů. (Jirka_Šč)

Reklama

Reklama