Režie:
Charlie ChaplinScénář:
Charlie ChaplinKamera:
Roland TotherohHudba:
Charlie ChaplinHrají:
Charlie Chaplin, Edna Purviance, Jackie Coogan, Henry Bergman, Charles Reisner, Lita Grey, Albert Austin, Esther Ralston, Carl Miller, Beulah Bains (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kid vznikl na počátku dvacátých let jako první Chaplinův celovečerní film. Svým dojemným a současně velmi vtipným příběhem sklidil ihned po premiéře ohromný ohlas diváků a nadšení kritiky. Tulák Charlie se v něm ujímá nalezeného dítěte, jež se snaží s upřímnou láskou vychovávat. Ani v nejdramatičtějších momentech však film neslevuje ze skvělé zábavy... (Levné knihy)
(více)Videa (1)
Recenze (327)
Velmi zajímavý a dobově krásný film , který ač je němý má rozhodně co nabídnout a bylo mi velkým zážitkem pozorovat jak herci veškeré emoce vyjádřují pouze mimikou , společně s krásnou hudbou , která vše dokresluje. Klasika , která rozhodně stojí za shlédnutí a nabízí nejen porci komických , ale i emotivně vypjatých situací. Na nejvyšší hodnocení to i přes svou nespornou kvalitu pro mě ovšem není , něco mi zde přece jen chybí. Film: 85% ()
Problém s klasickými groteskami je ten, že človek sa má pri nich smiať, ale v súčasnosti to moc neide. Preto ich treba hodnotiť v kontexte doby a s prihliadnutím na to, že sa na ne príjemne pozerá. Chaplin je skvelý komik, niektoré scény sú vynikajúce, ale predsa sa písal rok 1921 a tempo filmu je nesúrodé a dej je predsalen trochu "chudý". Hudba je tiež dosť zastaralá a pre obyčajného diváka je film prakticky nepozerateľný. Každopádne na slabšie 80% by to malo aj tak stačiť (minimálne za geniálnu scénu so vstávaním a deravou dekou). ()
1 film, 2 herci, 3 písmena = jedna nestárnoucí klasika. Chaplinův celovečerní režijní debut je stejně dobrou komedií jako tragédií, která s nebývalou otevřeností nejen zobrazuje, ale také kritizuje dobové sociální poměry. Ze dvou dějových linií – “chudinské“ a “buržoazní“ – sice dostala výrazně větší prostor ta první s tulákem (pobavit diváka, o to šlo především), ale obratnost jejich závěrečného protnutí by Chaplinovy mohli závidět mnozí dnešní „bojovníci za práva lidu“. Výhradně situační humor umí překvapit vhodným načasováním i nečekanou pointou. Komediální talent Charlieho i Jackieho je obdivuhodný, prostor jim věnovaný zasloužený. Ve filmu je mnoho scén, kdy oba před někým utíkají, někoho provokují… vzájemně se skvěle doplňují, což je nejlépe zužitkováno v dlouhé scéně jejich úprku před policistou. Málo, opravdu málo filmů mě natolik nadchlo svou upřímností. 95% Zajímavé komentáře: berg.12, Kirké, xmojses, Borec3 ()
Po svém prvním shlédnutí jsem filmu dala jen 3*, nějak jsem v něm nenalezla to tolik 'opěvované' kouzlo. Tentokrát, s doprovodem živé hudby skupiny Mythematica, jsem svoje hodnocení musela upravit, ten film se mi líbil vážně dost. Nejedná se jen o obyčejnou grotesku, dominuje v ní hlavně příběh o vztahu fenomenálně proslulého Tuláka a malého chlapce, příběh, který Chaplinovi pomáhal vyrovnat se se ztrátou vlastního novorozeného syna. Právě v něm a hlavně v tom, jak je odvyprávěn, jsem konečně to kouzlo našla. ()
Přiznávám, některé momenty byly přímo kouzelné (doktor, noclehárna) ale některé mě vyloženě nudily (hlavně ten sen o nebi). Jinak vše šlape jak má a film moc nenudí. Jistě, z pohledu dneška, je snímek dost naivní, ale to mi nijak nevadilo. Takže za mě dávám 80 % s tím, že Charlieho vrchol pro mě zůstává The Great Dictator. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (17)
- Charlie Chaplin objevil Jackieho Coogana náhodou ve varietním čísle jeho otce. (everlong)
- Poměr natočeného a skutečně použitého filmového materiálu je v Kidovi ze všech Chaplinových filmů daleko nejvyšší (53:1). (džanik)
- Když je Kid (Jackie Coogan) odebrán Trampovi (Charlie Chaplin) a dán do siročince, hrozně křičí. Zásluhu na tom měl jeho otec Jack: vyděsil ho, že když pořádně nezakřičí, tak ho do sirotčince opravdu pošle. (Kulmon)
Reklama