Scénář:
Brad BirdHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Patton Oswalt, Ian Holm, Lou Romano, Brian Dennehy, Peter Sohn, Peter O'Toole, Brad Garrett, Janeane Garofalo, Will Arnett, James Remar, Teddy Newton, Brad Bird (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Poznejte Paříž, město nekonečných možností a gurmánský ráj, z nové perspektivy a zamilujete si ji! V jedné z nejlepších pařížských restaurací sní krysák Remy odvážně o tom, že se stane vyhlášeným francouzským kuchařem. Nenechá se zviklat výtkami ostatních členů rodiny, aby se spokojil pouze s tradičním životem obyčejného hlodavce, a s pomocí kamaráda Linguiniho, stydlivého a podřadného odnašeče odpadků, se vydá na cestu těch nejnepravděpodobnějších zážitků, humorných kousků a kulinářských triumfů, o kterých by jeden bez druhého ani nesnili. (Forum Film CZ)
(více)Videa (5)
Recenze (1 301)
Do posledního zrnka mouky vypreparovaná gastronomická jízda, v níž funguje na jedničku jak počítačová animace, z níž mnohé elementy působí takřka opravdově, tak naprosto plynulá a excelentně odvyprávěná příběhová linie. Nejvíc mě však potěšil Bird, kterého jsem po - pro mě - velenudných Úžasňákových ani trochu nemusel. Tady se ale chopil malého krysího kuchaříčka s grácií francouzského fajnšmekra a ukuchtil podívanou, jež mi více než sedla. Stejně jako Anton Ego miluju jídlo, sám miluju vaření a teď miluju i Ratatouille. Bravo. ()
Když nastala scéna, ve které si kritik přes dlabanec klade do úst sousto ratatouille a skrze chuťové pohárky ho vcucne tunel vzpomínek do dětství, kdy ho tím stejným a stejně lahodným krmila maminka, uvědomila jsem si, že se mnou tenhle úžasný animák udělal totéž ... byla jsem zas na chvilku malá holka. ()
Scénář: Brad Bird .. Neznám lepší místo, kde snít, než je Paříž. Jak Pixar, jako neporazitelné tvůrce nejlepších animovaných filmů, miluji, díla pana Birda mi dělají trošku větší problémy než ty ostatní. Jeho sázka na vyhlášenou francouzskou kuchyni a přímé zapojení krys do života lidí (v jiných snímcích bylo tohle vždy oddělené, a lidé hráli jen neuvědomělé křoví pro hračky, rybičky atp.) je totiž dosti nahraně, k tomu samotný děj je veskrze předvídatelný. Navíc snímek v balancování mezi podívanou pro děti a dospělé často a výrazně sklouzává až k vyloženě dětinské zábavě. Navíc ono přímé propojení zvířat a lidí je samo o sobě dosti přitažené za vlasy (a to doslova, protože tahání za vlasy má ve filmu klíčovou roli). Formálně jsou však Ratatouille opět na výbornou. Animace postav, pokrmů i lahodné záběry na kouzelně stylizovanou Paříž sice neberou dech nějakou revoluční technikou, ale dýchá z nich láska k řemeslu a typická tvůrčí uvolněnost a pečlivost v detailech. Výsledný pokrm z vyhlášené restaurace je pořád za (byť slabší) 4*, zejména proto, že kvalita konkurenčních fast vývařoven je pořád nevyrovnaná, ale už jsou ta (průsvitná krysí) ouška zlehka odřená. 75%. ()
Kdybych měl najít v Ratatouille chlup, bylo by to asi trošičku haprující tempo v druhé třetině, nicméně tolik úžasných a okouzlujících scén a momentů vám nejspíš žádný jiný animák nedá. A herecký výkon (ta mimika!) Remyho mě naprosto sejmul. Chci do Paříže nebo aspoň do francouzské restaurace! ()
Bezchybná animace a živost animovaného světa se všemi jeho všedními, nepostřehnutelnými detaily je u pixara samozřejmostí, takže už se to skoro ani nedá brát jako plus. Je to hlavně ta pohoda a francouzská gurmánská atmosféra, která z filmu na diváka dýchne a "přenese" ho do jedné restaurace v Paříži... Za orignálnost a nepředvídatelnost by Ratatouille zrovna metál nedostal. Ale ta linie s Antonem Ego byla super a výborný dabing O'Toole+Ian Holm... Jedna z mých nejoblíbenějších pixarovek. ()
Galerie (55)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (60)
- Tvůrčí tým bral přípravy kulinářského dobrodružství velmi vážně. Dokonce proběhla i motocyklová tour po Paříži a také kolečko po vybraných pařížských restauracích. (Dlee)
- Po uvedení filmu se děti všude na světě dožadovaly, aby jim rodiče koupili krysu. V důsledku filmu se prodej hlodavců prudce zvýšil. Jeden řetězec domácích mazlíčků dokonce zaznamenal 50% nárůst prodeje hlodavců. (Trajektt)
- Každý dosavadní film PIXARu odkazoval na místnost A-113 na California Institute of the Arts; (pozn.: mnoho animátorů začalo svou kariéru právě v této místnosti, včetně Johna Lassetera a Brada Birda). Kombinace A-113 se objeví na malé visačce na uchu laboratorní krysy jménem Git (Jake Steinfeld). (hippyman)
Reklama