Obsahy(1)
Romantický příběh marné lásky lázeňské dívky k mladému literátovi, který přišel na sklonku války zemřít do zapadlých horských lázní. Slavný snímek není jen ukázkou lyrického rukopisu jednoho z významných exponentů japonské „nové vlny“, ale i ódou na krásu a herecké mistrovství superstar Okady Mariko (její jubilejní 100. filmová role), která se příštího roku stala režisérovou ženou... (Eiga-sai)
(více)Recenze (9)
Působivá studie japonské ztracené generace (po druhé světové válce). Vnitřně paralyzovaný hrdina přichází do horských lázní, kde prožívá krátkou romanci s mladou dívkou, která v něm znovu probouzí touhu žít. Se znovunabytým zdravím se ale jeho frustrace, pocit zbytečnosti a nepatřičnosti zcela nevytrácejí a myšlenky na lázně Akicu jsou neodbytné i v následujících letech (snad jako výčitka nebo pochyba). Návraty k čekající dívce však bolestné otázky nezodpovídají. Minimalistickou kompozici příběhu vyvažuje uchvacující krása exteriérů i interiérů, které ve mně vyvolaly dojem listování si japonskými dřevořezy, na nichž se mimovolně rozvíjí smutný, ale krásný příběh. ()
Lázně Akitsu mě nechaly úplně chladnou a dokonale mě unudily. Film, který by mohl fungovat jako krátkometrážní, v této délce se ale neustále opakuje jedno a to samé schéma - hlavní postavy se vždy po několika letech setkají, prožijí spolu noc, ona jeho miluje, on ji tak nějak neúplně. A to je vše a v průběhu filmu se návrat hlavní mužské postavy koná asi čtyřikrát, a to jen s drobnými obměnami. Neustálým opakováním pak člověk absolutně ztrácí zájem o postavy, protože stejně ví, co za chvíli zase příjde.... ()
Hořký příběh smutné lásky dvou lidí, kteří si byli souzeni, avšak jeden z nich to nikdy nepochopil a nikdy si to nepřiznal. Film není sice z těch, které člověka ohromí či nějak zvlášť uchvátí, avšak jeho podivně chladná atmosféra a jímavý, byť opravdu vcelku odtažitě podávaný obsah (který i cynika jako jsem já nutil zadržovat slzy téměř od poloviny až do samého závěru) spolu s krásnými obrazy a jediným možným, tedy tragickým koncem - to vše dělá z Lázní Akicu nadprůměrný filmový zážitek, zejména pak pro někoho, kdo ví , jaké to je, když miluje víc než je milován. ()
Jediný Jošidův snímek, který mě zklamal. Emocionálně přepjatý, rozdrobený, melodramatický, plný sakurových lístků a asi dvou, sice kvalitních, ale do úmoru se opakujících hudebních motivů. Kvůli kameře bych dal snad i tři hvězdičky, ale vzhledem k vynikajícmu Naruseho filmu Ukigumo, který zpracovává podobné téma, ale je hloubkou a citovostí výpovědi někde zcela jinde, opravdu váhám. Kritik Tadao Sató Lázně Akicu staví v Jošidově tvorbě poměrně vysoko, pro mne však většina jejich kouzla již spíše vyčpěla. Silnější dvě hvězdičky. ()
Tvorba japonskeho rezisera Yoshidy me, musim rict, zatim prilis moc neoslovila. Rozvlekli pribeh o marne lasky snaze, zivotnimu zklamani a smrti presto obsahje nepopiratelne kvality. A to zvlaste co se kamery, sceny a hudebni stranky tyce. Take herecky vykon Mariko Okady je na vysoke urovni. Bohuzel co se scenare tyka... , ale obsahuje i svetle momenty.Takze tri hvezdy. Ovsem za vykon nekterych divaku z obecenstva na MFF KV absolutni odpad! ()
Galerie (9)
Photo © Shochiku Kinema Kenkyû-jo
Reklama