Reklama

Reklama

Návrat

  • Rusko Vozvraščenije (více)
Trailer

Obsahy(1)

Komorní příběh o shledání dvou chlapců se ztraceným otcem. Andrej (14) a Ivan (12) žijí jen s matkou a babičkou. Jednoho dne se doma objeví otec – kluci si na něj ani nevzpomínají, znají ho jen z fotografií. Okamžitě se však projeví jako silná autorita, což každý z bratrů snáší jinak. Otec vezme chlapce na výlet – na ryby. Cesta je zároveň ohledáváním terénu vzájemných vztahů, citů, hranic otcových výchovných metod i dětského vzdoru. Přestože spolu stráví jen pár dní, oba chlapce otcův návrat silně ovlivní.
Debut režiséra Andreje Zvjaginceva (1964) se po právu setkal s velkým ohlasem a uznáním na řadě festivalů. Neokázale natočený snímek vychází z výborně napsaného scénáře, který z krátkých epizod, nenápadných situací a drobných postřehů skládá mozaiku charakterů a vztahů, přičemž po celý film udržuje neklid a dějové napětí díky tajemnu nedopovězeného. Adekvátní je pak i realizace, vracející se k jednoduchosti a čistotě filmařského řemesla: kamera, střih, zvuk ani hudba nečarují, o to působivěji však diváka zasáhnou. A samozřejmě stejnou zásluhu na vyznění snímku jako profesionálové za kamerou mají i vynikající, bezprostřední a současně ukáznění představitelé obou obtížných chlapeckých rolí.
(Film měl nicméně tragickou dohru – představitel staršího z bratrů, Vladimir Garin, se krátce po dokončení utopil v témže jezeře, u kterého se natáčelo.) (Česká televize)

(více)

Recenze (263)

Filmweb.cz (Petr Cífka)

"Návrat je ničím nerušený divácký požitek první velikosti z umělecky kvalitně vykovaného evropského filmu. A i když se film svojí vizuální dokonalostí místy možná zbytečně moc opájí, dovolím si tvrdit, že spolu se Zuřícím býkem stojí na samotném vrcholu letošního Projektu 100. A pekelně by mě…" více

Tiscali.cz (Tomáš Hála)

"Zvjagincev zbavuje postavy jejich sociální charakteristiky, důležité jsou především jako esence, kterými se dosahuje myšlenkového sdělení. Daný postup vyvolává v divácích až frustraci, zvláště ve scénách, které jsou vygradovány a herci interpretovány tak, že si samy říkají o emocionální pohnutí. …"

Reklama

Reklama