Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Byeong-il KimHrají:
Ha-kyun Shin, Du-na Bae, Ji-eun Lim, Kang-ho Song, Bo-bae Han, Dae-yeon Lee, Seung-beom Ryoo, Jae-yeong Jeong, Seung-wan Ryoo, Joo-bong Ki, Kwang-rok Oh (více)Obsahy(1)
Hluchoněmý Ryu se ze všech sil snaží vydělat dost peněz, aby mohl svoji umírající sestru poslat na transplantaci ledvin (což není zrovna snadné, když jste právě přišli o práci a ještě ke všemu vám v nemocnici řekli, že potřebný orgán není k dispozici). Po menší epizodě s překupníky s lidskými orgány dá Ryu na radu své přítelkyně a rozhodne se získat peníze na sestřinu operaci únosem malé holčičky. Zpočátku slibně rozjetá akce se ale velmi brzy příšerným způsobem zvrtne a únos uvede do chodu kolotoč událostí, které všem pořádně zacloumají životy. Úvodní díl Parkovy trilogie o pomstě (následovaný snímky OLDBOY a SYMPATHY FOR LADY VENGEANCE) získal v roce 2003 na filmovém festivalu ve Philadelphii první cenu za nejlepší film. (kiddo)
(více)Videa (2)
Recenze (266)
Ne, z téhle bandy otravných retardů si sympatie nezaslouží vůbec nikdo. Nejvíc tady stejně trpí divák, protože každá scéna v tomto zmetaném a absurdním příběhu je protahovaná na dvakrát takovou délku než by potřebovala. Vzájemné zabíjení se na konci už je natočené docela zajímavě a vizuální stránka celkově je povedená, tak alespoň malé plus, a pro mou oblíbenou herečku Bae Doo-na to byla jedna z prvních rolí, tak druhé malé plus. Ale vážně netuším proč Chan-wook Parka se mluví o "trilogii", když tento film je tak neporovnatelně horší než následující Oldboy. 5/10 ()
V porovnaní s Oldboyom je hlavne prvá polovica filmu predovšetkým o ľudskom neštastí a smole. Druhá, ale už o pomste s veľkým "P". Všetky tieto elementy sú divákovi predostrené v celej svojej "čistej kráse". Dlhé zábery na mimiku človeka prežívajúceho tie najhoršie formy utrpenia či už psychyckého alebo fyzického, prakticky bez hudby mi občas pripomínali štýl Aronofského. Čo do formy, je film trochu tahšie stráviteľný a myslím že si toľko fanúšíkov ako spomínaný Oldboy nenajde. Hlavne u menej náročného publika. Ešte chcem vyzdvihnúť vizuálnu stránku, ktorá vyniká hlavne svojou originalitou a neokúkaným štýlom. ()
Začalo to hodně dobře, pak to v půlce úplně ztratilo tempo a na 20 minut zbyla jen nuda, a pak když se jeden z hrdinů chopil baseballky a ten druhej elektrod, se to zase rozjelo. Nápad filmu byl brilantní, vzít to z obou stran a čekat až se oba mstitelé navzájem zbijou. Nejhorší na tom je, že vlastně fandíte oboum. Akorát by to mohlo být chvílemi dynamičtější, nebo možná kratší. Režie mi občas přišla taková zmatená a semtam jsem nevěděl vo co go. Ovšem konec je fakt geniální. ()
Asi hlavné ponaučenie a dojem, ktorý si môžme z filmu odniesť je fakt, že násilie plodí ďalšie násilie a že všetko to násilie speje k vlastnej záhube (pokiaľ sa človek nespamätá). Scenár nie je jednoduchý, je pekne vyskladaný, pričom k jednotlivým, hlavným bodom príbehovej linky sa divák nedostane priamo, ale okľukou cez more ďalších vedľajších postáv, ktoré aj keď sa na prvý pohľad zdá, že sú nepodstatné, zásadne ovplyvňujú ďalšie smerovanie deja. Skrátka, výborný scenár, výborná réžia. Celkovo však na mňa film päťhviezdičkovo nezapôsobil, neviem ani bližšie vysvetliť prečo, je to len o pocite a subjektívnom vnímaní. Možno je to tým, že som nepriľnul k postavám. 75/100 ()
Nejprve jsem viděl následující dva díly Parkovy volné trilogie a od úvodního snímku jsem tedy asi čekal něco jiného. Zatímco Oldboy se odehrává v drasticky rychlém tempu a ze Sympathy for lady Vengeance mi utkvěl lehce satirický, cynický, ale taky svižný rytmus, tak ze Sympathy for Mr. Vengeance si budu pamatovat pomalé jízdy kamerou a lehce rozvleklý děj. Je tu několik perfektně komponovaných scén (scéna, kdy dívka utrpením sténá a několik mladíku si to za stěnou vykládá zcela jinak je asi nejlepším příkladem). Často mi ale přišlo, že stylistická dokonalost obrazu naprosto přebíjí to, co by mělo diváka vtáhnout do příběhu. Ve srovnání s filmy třeba Tonyho Scotta však Park volí neúměrně pomalé tempo, které se pak, alespoň pro mne, stalo do jisté míry zkouškou mé hranice únavy. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (10)
- Chan-wook Park dostal po enormním úspěchu Joint Security Area prakticky neomezenou moc v natočení dalšího filmu. Po neúspěšném pokusu o vytvoření příběhu o pomstě dokončil režisér právě Sympathy for Mr. Vengeance, na kterém pracoval již před natočením Joint Security Area. (TomikZlesa)
- V první scéně s pitvou se ve skutečnosti Kang-ho Song dívá na prázdný stůl. (HellFire)
- Zavražděného, který nese zásilku do domu Yeong-Mi, hraje Seung-wan Ryoo, korejský režisér a bratr Seung-beom Ryu, který hraje retardovaného chlapce u řeky. (TomikZlesa)
Reklama