Obsahy(1)
Uprostřed hlubokých temných lesů stál odpradávna tajemný hrádek, kterému lidé říkali Vlčí. Už dvanáct panen v něm zmizelo beze stopy. Třináctá měla být Maryška, chudobné děvče z hor. Stalo se, že Maryška v těch hlubokých temných lesích zabloudila a došla až Vlčímu hrádku. Tam byla podrobena kruté zkoušce nadpřirozených sil, které na zámku sídlily... Strašidelná loutková pohádka svou atmosférou a formou zpracování zaujme nejen děti, ale jistě i nejednoho dospělého diváka. (lola3121)
(více)Recenze (45)
V pátek dávají v Ponrepu v rámci cyklu Východoevropský horor pásmo Český animovaný horor. A jelikož jsem bohužel ve stejné době zaneprázdněn a nedostanu se tam, podíval jsem se na všechny krátké animáky (Svatební košile, Sestřeničky atd.) v jednom pásmu doma sám. Mimo jiné tam byla právě i Maryška a Vlčí hrádek. A šlo o nejslabší článek jinak vymakaných kraťasů. Je to přespříliš pohádkové, přespříliš málo zaměřeno na tajemno a přespříliš dětské. Já vím, že to je moje chyba, nikoli Maryšky, ale vzhledem k výše uvedenému nemohu jinak. A celá hrůzná socha vlčice jako kdyby z oka vypadla Kapitolské vlčici, chyběli jen Romulus a Remus. ()
Asi jsem tady jediný, kdo tomu dává tak špatné hodnocení, ale už jako malý jsem přímo nesnášel tyhlety loutkové film, kde postavy nemají vůbec žádný výraz. Jakmile bylo něco takového v televizi, hned jsem od ní odešel. To mi vydrželo až doteď. Dokonce ani vypravěč do příběhu nedokáže dát žádné emoce a celá pohádka potom úplně ztrácí smysl. A princ mi trochu připomínal Jona Sněha, ale dokonce i ten dává najevo víc emocí než tyhle hrozné loutky. ()
O třinácté komnatě. "Třináctá ještě nic netušila. Byla to Maryška." Dokonalé v každé fázi, včetně celkového kontrastu Maryščiných bezelstných hlubin a princovy bezelstné povrchnosti. No ale zamiloval se on. Za zvláštní pozornost stojí také její umanutě "neprozrazující" "Dala jsem slib". Chybějí jen Romulus a Remus (ačkoli vlastně, kde byly ty děti celou tu dobu?). ()
Proč Maryška neřekla princi, aby šel do Vlčího hrádku a nevysvobodil tu chuděru z okovů? Proč kvůli slibu, který dala neznámé ženské, obětuje svoje dvě děti? Když ještě navíc neví, jestli ta osoba v okovech nekecala? Dobře, zkameněla by, ale většina matek by radši zemřela, než by vydala své děti ne? Proč princ jenom sedí s Maryškou u růžičky a vzdychá a nejde místo toho do Vlčího hrádku osvobodit svoje dvě děti? Obě děti byly odebrány v den svého narození, přesto po roce (po dvou) poznávají své rodiče, jak to? Kde tedy vlastně byly, to je celou dobu odněkud pozorovaly? Kdo je vychovával? A kdy dostanu odpověď na tyhle otázky? ()
Opravdu jeden z klenotů českého animovaného filmů. V dětství pro mě opět jeden z dalších opravdu strašidelných a tajuplných zážitků (jak málo stačilo tvůrcům k tomu aby diváka téměř neodpoutali od židle), lví podíl natom samozřejmě měl nesmírně ponurý Sklenčkův hlas. Vlasta Pospíšilová se v tomto případě opravdu vyznamenala (byl to její první film, který sklidil mezinárodní uznání a věhlas, např. cena Jiřího Trnky 80') a tak trochu předznamenla i to čemu se bude věnovat nadále..."Naposledy se tě ptám, proč si odešla z mého hrádku, máš poslední příležitost, poslední příležitost"! ()
Galerie (10)
Photo © Krátký Film Praha
Zajímavosti (2)
- Původně měla komentář číst Libuše Šafránková, zasáhl však ředitel Krátkého filmu Kamil Pixa, který prosadil Otu Sklenčku. (Přemek)
Reklama