Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malony (Rob Paradot) se pohybuje na hraně od svých šesti let. Výbušný, vzdorovitý kluk z problémové rodiny se pravidelně dostává do křížku se zákonem a přivádí k zoufalství soudkyni Florence (Catherine Deneuve) i sociálního pracovníka Yanna (Benoît Magimel), kteří usilovně hledají cestu, jak mladého delikventa uchránit před vlastním temperamentem i vězením. Navzdory všem pokusům se ale Malony zdá být ztraceným případem, pro kterého nemá sociální systém jinou alternativu než trest. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (24)

blondboss 

všechny recenze uživatele

Taká priemerná sociálna dráma, ktorá síce trefne poukazuje na problém delikvencie mladistvých a jej príčin, avšak robí to dosť neohrabaným a ťažkopádnym spôsobom. Dejové striedanie typu, že chalan spraví niečo zlé, sudkyňa ho napomenie a ide sa ďalej, už po hodine začne byť nudné a navyše hlavný herec podal síce skvelý výkon, avšak jeho výstrelky už začali byť po čase otravné. Mohlo sa z toho vypracovať niečo solídnejšie, takto je to len priemer, ktorý len zapadne prachom. 55 % ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale kdyby to končilo jinak, asi tomu dám víc, ale takhle mi to přijde, že film maluje něco, co není úplně realistické. Možná by tak lidský osud, alespoň v tomhle podání, skutečně mohl dopadnout. Představitel hlavní role, Rod Paradot, se ale své role chopil skvěle a vykreslil ji skutečně dobře ve všech rovinách. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Film, který má na čem stavět - silné téma, skvělý hlavní herec, možnost procedurálně zobrazit systém péče o problémové mladistvé - ale nemá dostatek schopností posunout se nad pouhou empatii a nedostatek názoru, který supluje příznaková a velmi těžkopádná volba klasické hudby (bohužel, tohle není Kluk na kole). Bercot rozhodně nechybí zaujetí a cit v práci s herci, bohužel ji chybí schopnost vystavět tenhle portrét jednoho sociopata naléhavě, dynamicky a se schopností vyvést diváka z komfortní zóny... Výsledkem je tak pouze celkem slušné sociální drama. [Cannes 2015] ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Film je stejně bezradný jako systém péče o mladistvé delikventy. 1) Malonyho matka si za svou zpackanou výchovu zaslouží postih daleko spíše než její oběť. To za prvé. Ke změně Malonyho chování došlo ne v důsledku jejího působení, ale jemu navzdory._____ 2) Představa, že ze svého vzdoru mladý delikvent vyroste, že časem zmoudří, mi připadá naprosto nesmyslná. Jistěže se bude chovat obezřetněji, aby mezi vlky snáze přežil, to je tak všechno. Umýt si nad ním ruce poukazem na jeho zletilost je pokrytecké. K žádné přeměně člověka dosažením věkové hranice 16, 18 nebo 21 let přece nedochází. Jen dostává papíry na to, že za sebe nadále zodpovídá sám._____ 3) Typický pedagogický problém je v bláhové představě, že domlouvání něco vyřeší. I zde vítězí pokrytectví - své jsme si splnili a dál je to na něm. Neustálé "pedagogické" působení, vysvětlování, domlouvání, je kontraproduktivní, on to vnímá jako projev slabosti. A protože neustále vrčí a chňapá po všech kolem, je zřejmé, že se cítí ohrožen a napadán. To nějaké výchovné kecy neodstraní...a bohužel většinou ani pobyt v pasťáku, kde jeho pocit ohrožení získá na oprávněnosti. Malony potřebuje řád a režim a v jeho rámci pak najde sebejistotu, sám sebe a posléze snad i lásku, pochopení a vstřícnost._____ 4) Příběh sám se nevymanil ze stereotypního vnímání prostředí i lidí kolem. Naštěstí je tu skvělý 19letý Rod Paradot (Malony), který si za svůj naprosto přesvědčivý herecký výkon Césara za nejslibnějšího herce opravdu zaslouží. 72letá Catherine Deneuveová (soudkyně) zde pak představuje typickou kvočnu, která to myslí dobře, ach tak dobře, ale které se to moc nedaří._____ 5) Fešácký Benoit Magimel (vychovatel Yann) je i ve svých 41 letech pěkný chlap. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Mladík hrá výborne, je funkčnou niťou rozprávania. Ale k čomu to? Až ku koncu film prestane byť zdĺhavým, tuctovým a monotónnym sledovaním opakovaných výstrelkov teenagerského rebela a jeho následných pohovorov na koberčeku u pani súdkyni Denevue. A to v divákovi nevzbudí ani náznak záujmu o postavy či akéhokoľvek filmového zážitku. Až ku koncu sa v ňom začne diať aspoň niečo, s čím by ale premyslenejší film prišiel po prvej polhodine a použil to ako schodík k rozohraniu uspokojivej drámy. ()

Galerie (113)

Reklama

Reklama