Reklama

Reklama

Chaplin a deštník

  • USA Between Showers (více)
Krátkometrážní / Komedie
USA, 1914, 15 min

Masherův rival (Ford Sterling) ukradne policistovi (Chester Conklin) deštník a snaží se pomoci korpulentní dámě přejít ulici zaplavenou po bouřce. Svěří jí deštník a vydá se hledat prkno nebo jiný vhodný předmět. Stejný nápad, když vidí čekající ženu, má i Masher (Charles Chaplin). Mezitím dámu přenese přes vodu policista gentleman. Masher se vydá na pomoc ženě, které chce jeho rival násilím vzít deštník. Muži se spolu pustí do potyčky a vyhraje Masher. Masherův rival si na pomoc přivede policistu a ukáže se, že deštník patří jemu. (curil)

(více)

Recenze (16)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Charlie a Ford Sterling jako dva sukničkáři, kteří se předhánějí v tom, kdo pomůže dámě přes kaluž. V důležité roli též deštník, který Sterling uzmul policistovi, jenž se to vše vydá "spořádat". Na rok 1914 celkem slušná chaplinovka s dostatkem šťavnatého násilí na každém, kdo se, byť jen přichomýtne, do cesty. ()

Earl10 

všechny recenze uživatele

[Keystone - Premiéra 28.2.1914] Nejprimitivnější slapsticková záležitost, obzvláštněna pouze přítomností Chaplina. Příběh o ukradeném deštníku a souboji dvou kohoutů na jednom smetišti, aneb jak dva chlápci pomáhají ženě přes kaluž a všichni si při tom dají po hubě. Bohužel až přílišné přehrávání a markantní nedostatek nápadů! [30%] ()

Reklama

pursulus 

všechny recenze uživatele

První kroky Ch. Chaplina.¬         Rok 1914 byl úvodním rokem Chaplinovy tvorby filmové. Na třicet pět krátko- případně středometrážních grotesek plus jeden dlouhometrážní snímek ve směs postrádaly větší kvalitu, žertéřství rovnalo se sotva tak jednomu a půl míčku artisty, místy bylo až rozpačitě trapné. Je zřejmé, že společnost "Keystone Studios", s níž měl Chaplin uzavřenu roční smlouvu, si spíš než na kvalitu potrpěla na množství.¬                 Podobně tomu bylo i následujícího roku a počátkem roku 1916, kdy Chaplin pod hollywoodskou společností "Essaney" natočil svých dalších patnáct krátko- příp. středometrážních snímků. Ač v té době už znám a oblíben natolik, že mohl diktovati podmínky producentům a vybírati z nich, nebyla úroveň Ch. snímků ve směs vysoká, ze jména hledíme-li na ně nedobovýma očima.¬                 Není však třeba odsunouti tyto první filmové krůčky a kroky někam do zapomnění, svou kvalitou spolu s vkusností se vyrovnají řadě nynějších zábavných pořadů tak jistě, jako že Ch. Chaplin natočil později taková díla jako "Moderní doba" či "Diktátor".¬                 [Zdroje: 1. Wikipedie, English (en.wikipedia.org/). 2. Filmová databáze IMDb (imdb.com/)] ()

anais 

všechny recenze uživatele

Lze-li o grotesce napsat "tohle jsem nepobral", pak tedy, tuhle gortesku jsem nepobral. Děj se točí kolem ukradeného deštníku, postavy se o něj různě perou, padají na zem. Chaplinův tulák se chová jako nějaký hysterický šílenec - pořád se směje, s někým se hádá, bezmyšlenkovitě pobíhá. Zatím tu není ani stopa po citlivosti jeho pozdějších filmů. Nehledě na to, o ději se nedá říci ani, že by byl přehledný. Střih je natolik zmatený, že chápat kdo kam běží (orientovat se v prostoru) se mi zdálo téměř nemožné. Na druhou stranu, vyčítat novorozenci, že ještě neumí mluvit je taky nesmysl - a Between showers je jedním z Chaplinových prvních filmů s Tulákem! Chápejme to tedy jako dětskou nezralost, která se postupně přetvořila v něco mnohem lepšího. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Krátka groteska z Chaplinoveho raného obdobia v štúdiu Keystone, ktoré ako na bežiacom páse produkovalo množstvo diel prevážne biednej kvality. Táto groteska tú aj tak nízku obvyklú kvalitu ešte podlieza. Postaviť všetko na jednom ukradnutom dáždniku, tak to je zápletka jak hrom! Všetci sa tu o ten hlúpy dáždnik bijú, akoby bol cely zo zlata. Nejaký humor som tu nepostrehol, ak niekto náhodou nepovažuje za vtipné ohadzovanie sa topánkami, ich prikladanie k tvári, či mlátenie a škrtenie ženy kvôli dáždniku. Klincom do rakve je "herectvo" Forda Sterlinga (hviezda Keystonu ešte pred Chaplinom), ktorý v snahe pôsobiť komicky až zúfalo prehráva a ktorý mi  tým svojím prejavom neskutočne liezol na nervy. Malé záblesky svetielka sú v scéne, keď sa Chaplin so striedavým úspechom dvorí dáme. Videná verzia z roku 2010 s výbornou hudbou Fredericka Hodgesa, ktorá je v ostrom kontraste s prihlúplym dianím. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

  • Chaplin zde poprvé předvádí svou typickou chůzi. (everlong)

Reklama

Reklama