Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní hrdinkou slavného snímku Michaela Curtize je žena, která se po odhalení nevěry manžela postupně mění z domácí "paničky" v emancipovanou bohatou podnikatelku. Celý svět jí může ležet u nohou a muži po ní šílí. Jedinou její slabinou je nekritická láska k rozmazlené a marnivé dceři Vedě, zvláště když mladší dcerka umře na zápal plic. Tato láska přivede Mildred na pokraj zkázy, právě tak jako její milenec a pozdější manžel Monte. Osudový vztah matky k dceři je silnější než veškeré vztahy k mužům. Dokáže pro ni obětovat část svého života, možná i celý. Klasický ženský film "noir", pohybující se na rozhraní psychologického rodinného melodramatu a thrilleru, byl velkou příležitosti pro Joan Crawfordovou, která zde předvádí jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů a právem získala za tuto roli Oscara. V roli Vedy zazářila mladá Ann Blythová. Film z roku 1945 si vysloužil dalších pět oscarových nominací. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (79)

Matty 

všechny recenze uživatele

Nezvyklý noir (vracení se do minulosti, voice over, vražda, chiaroscuro), který jde v rozkladu harmonické rodiny tak daleko, že proti sobě staví dceru (femme fatale) a matku, která se provinila svou snahou dosáhnout amerického snu na vlastní pěst. Sdělení je jasné a stejně jako u jiných noir filmů k osobám něžného pohlaví nepříliš milostivé: během války opuštěné ženy by měly přestat blbnout a vrátit ke svým mužům. Oproti Cainově předloze není akcentován sociální rozměr Mildrediny situace – děj byl z období hospodářské krize přesunut do 40. let a spíše než ženu beznadějnou představuje ženu dravou, ženu vamp, u které jsme po většinu vyprávění na pochybách, zda spáchala, či nespáchala vraždu, jež film otevírá. Rozuzlení nemění nic na tom, kdo je vinný, nýbrž pouze, čím se kdo provinil. Tradiční noirová nezvratnost výchozího stavu je dvakrát podtržena. Náš soucit film nežádá, melodramatická idylka je v něm vždy jenom zdánlivá a vyztužená postranními zájmy, přesto můžeme Mildred Pierce, ženský film noir, brát jako ukázku neuchopitelnosti tohoto žánru (žánru?) poválečné americké kinematografie. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, Radek99 ()

Agatha 

všechny recenze uživatele

Svěže působící snímek. Spíš se mi nechce věřit, že byl natočen už v roce 1945. Skvěle funguje i dnes, žádná poválečná zatuchlina, které se u nás v té době běžně točily. V Americe už se dávno dělal těžký byznys, a v tomto případě těžce vydřený nápaditou Mildred, která je své dceři ochotná snést modré z nebe - což jí moc štěstí nepřinese. Lepí se to na ní náramě. A gentleman v nedohlednu. Životní role Joan Crawford, i když pro mě zářila v jiných rolích. Ale na její hraní se kouká krásně. Je to jak sledovat malíře když maluje dokonalý obraz. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Michael Curtiz natočil vo svojej dobe snímku, ktorá snáď prvá ukázala v kinematografii emancipáciu ako dôkaz sily ženskej duše a odvahy ísť si za svojim snom. Popritom predstavuje Mildred ako osobnosť so svojimi kvalitami a slabinami, čiže ju predstavuje ako psychologicky prepracovanú postavu. Mildred je žena, ktorá je silnejšia a úspešnejšia ako muži v jej okolí, čo musela byť na svoju dobu prevratná inovácia vo filmovom priemysle. Jedinou slabinou filmu je podľa mňa jeho skratkovitosť, viac by téme slušalo seriálové spracovanie. ()

pivo 

všechny recenze uživatele

Žáner mysteriózny mi tu trochu nesedí, v prvom rade je to dráma o vzostupe chudobnej ženy, zľahka sa dotýkajúci aj noir tematiky a využívajúci hru tieňov a ešte viac odrazy v zrkadlách. Herci sú dobrí, ale hlavnú pozornosť na seba jednoznačne strhávajú Joan Crawford v role matky a Ann Blyth ako jej rozmaznaná dcéra. Ich spoločné konfrontácie majú obrovský emocionálny náboj a napätie medzi nimi je obrovské. Je len škoda, že väčšinu stopáže je potom film trochu zdĺhavý a občas môže diváka začať nudiť. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Velký emancipovaný film z roku 1945! To je nádherný doklad toho, jaký začala Amerika ve dvacátém století nabírat civilizační náskok před Evropu a zbytkem světa... Co se jen v té době točilo u nás... Neotřelý příběh silné postupně se emancipující ženy, jejíž jedinou velkou slabinou bylo selhání jejího rodičovství... Jako zástupce vyhraněného žánru noir mne sice snímek příliš nenadchl, znám mnoho silnějších a působivějších, jako velké ženské drama s fatálním koncem ovšem ano... Ta rozmazlená dcera byla skutečně ukázková... :-( Navíc ta krásná práce se světlem a stíny...černobílé filmy mají prostě své nezaměnitelné kouzlo... ()

Galerie (48)

Zajímavosti (17)

  • Pro roli Vedy Pierceové byla zvažována Shirley Temple. (Kulmon)
  • Opojný snímek s Joan Crawford, jejíž kariéra byla na ústupu, Curtizovým vedením dalších herců, expresivními přesuny kamery ze slunné pláže do zakouřených stinných místností a hudbou Maxe Steinera jej právem dostal na seznam proslulého žebříčku „1001 filmů, které musíte vidět, než umřete“. (SeanBean)
  • Film byl nasazen do kin až v září 1945, kdy se čekalo, že bude mít v čerstvé poválečné atmosféře úspěch. (Kulmon)

Související novinky

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

12.08.2022

Noir Film Festival letos slaví 10. narozeniny. Unikátní žánrová akce, která se v roce 2013 poprvé konala na hradě Kokořín a rok poté se přestěhovala na hrad Křivoklát, se již podruhé v řadě bude… (více)

Reklama

Reklama