Reklama

Reklama

Chuť melounů

  • Česko Umíněné mraky (festivalový název) (více)
Trailer
Erotický / Drama / Muzikál / Komedie / Sci-Fi
Tchaj-wan / Francie, 2005, 114 min

Obsahy(1)

V zatím posledním filmu režiséra Tsai Ming-Lianga je řada prvků, jež se objevily i v jeho snímku z roku 2001 Kolik je tam hodin? (byl uveden na MFF Karlovy Vary v sekci Horizonty oceněné filmy). Dívka jménem Shiang-Chyi se vrací z Francie domů a v Tchajpeji zjišťuje, že celé město trpí nedostatkem vody. Náhodou se setkává s prodavačem hodinek Hsiao-Kangem, jehož zná z dřívějška, a něžná romance pokračuje v jejím bytě. Dívka ovšem netuší, že Hsiao-Kang nyní točí pornografické videofilmy a že přímo v sousedství se dějí podivné věci a setkávají se tam podivní lidé. Co se stane, když jim Shiang-Chyi zkříží cestu? Útržkovité filmové vyprávění je protkáno živými a imaginativními hudebními sekvencemi, které diváky vzdalují od tajemných věcí, odehrávajících se v dívčině bytě. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

FILMOVÝ SCI-FI MARATON 2023 – země č. 37: TCHAJ-WAN: Ming-liang Tsai je nepochybně zajímavý režisér, ačkoliv mi žádným filmem nesedne stoprocentně. Během prvních minut se zde střídá tolik úchylného bizáru a naturalismu, až jsem myslel, že ten film neustojím, závěr zase patří k těm, co se snaží v první řadě co nejvíc šokovat a ve mě vzbudil otázku, zda bylo opravdu nutné jít až do takového extrému... a ne, že by Chuť melounů nenabízela spoustu všerůzné divočiny i mezi tím, ale s postupným překonáním té pachuti z úvodu mě zvláštním způsobem začala bavit. Režisér tu předvádí podobný styl jako v Díře, která se mi po druhém zhlédnutí hodně zalíbila, mj. ozvláštněním podivného útržkovitého děje v dlouhých statických záběrech o muzikálové pasáže s využitím starých čínských hudebních šlágrů 50. a 60. let, jejichž texty v překladu doplňují příběh či pocity postav. V hravých muzikálových číslech projevuje Tsai opět takovou nápaditost, až mi bylo trochu líto, že zbytek filmu oproti „videoklipům“ nedokáže vždy zůstat stejně nápaditý a jakkoliv mnohé záběry jsou potavé ať už dějem, vizuálně nebo i nějakým vtipným nápadem, některé na mě svou délkou působí neúměrně dlouze, stejně jako místy celý film. Přesto má Chuť melounů leccos do sebe i mimo muzikálové atrakce, včetně ústředního námětu muže, který potají přechází mezi neopětovným vztahem s přítelkyní a čistým sexem s jinou ženou před kamerou v pornobranži. Sci-fi linie z neurčitého světa s nedostatkem vody a nadbytkem melounů, jejichž šťáva lidstvo zachraňuje před dehydratací, sice ve výsledku působí hlavně jako odraz k více bizarním scénám + ozvláštňující kontext představený v pozadí skrze hlášení z televizi, ale do celého rovněž bizarního konceptu plně zapadne. Vedle přílišného naturalismu mi tu však vadí i zmíněná útržkovitost, která s uměleckou formou brání vyniknout případnému hlubšímu psychologickému dramatu. [60%] ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Tahle speciální artovka mi vzdáleně připomněla Reygadasův Souboj s nebem - oba jsou to filmy velmi zvolna vyprávěné, do kterých se člověk musí ponořit, jinak hrozí minutí se a nuda, oba rafinovaně pracují se zobrazením sexu a diváckým šokem a o obou se docela těžko píše. Chuť melounů je pro mě nejvíc filmem o osamění a prázdnotě a jako takovému mu rozumím. ()

Reklama

kagemush 

všechny recenze uživatele

Mňam Melouny, to bylo vždycky moje.-Stejně fatální jako Korida lásky (tedy neschopnost, neochotu, nebo nemožnost zvolit si jiný komunikační prostředek než sexus),naštěstí odlehčené nějakým tím humorem. Jen škoda ,že závěrečné titulky přišly moc brzy a tak se už asi nedozvím jestli hrdinka skousla nebo neskousla. -(velmi ,,zajímavé" hodnocení předvedl dobytek-to je opravdu jeho uživatelské jméno-,který má rád asiatky a čínský polívky,ale nesnáší bobry a asijské filmy. To jeho hodnocení by měli dávat na obrazovku před puštěním tohoto filmu,-spousta lidí by tak už nemusela být pohoršována a mohli by si klidně přepnout třeba na Robocopa.)(Na rozporuplných reakcích má velkou vinu ,podle mě ,distributor.Po jeho prezentaci filmu-hlavně přebal DVD-si to zřejmě spousta nešťastníků pořídila jako že bude péčko,nebo love story,nebo muzikál ,-a ono prd.Film o samotě ,o neschopnosti ,,normální" komunikace v odcizeném betonovém světě,- velmi nekonformě zpracovaný.Spousta výtek je o zdlouhavosti děje a pomalém tempu.No a všiml si už někdo z těch prudičů jak se samota vleče?-Není to poprvé ani naposled,kdy relativně jednoduchý -tentokrát smutný- příběh je mnohdy velmi negativně přijmán jen pro své netradiční zpracování a neschopnost většiny diváků přijmout něco jiného,než nám pořád cpe ta naše euroamerická produkce.) ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Těžko popisovat toto, co vlastně ani pořádně nevím co je za žánr, ale bylo tam porno, vtipy, muzikální čísla, asi i nějaké to drama a spousta, spousta melounů. Evropské filmové vody jsou lechce zatuchlé a tahle japonská mrštná rybička, která půjde na sushi, stojí za sledování pouze opravdovým labužníkům. Doporučuji s notnou dávkou sarkasmu a wasabi, jinak vás bude film neustále překvapovat. Na horké letní dny je to zajímavá vzpruha, která vám nedá spát (tedy pokud se dokážete prokoukat k finální, lehce šokující scéně, stejně jako já) ()

MartinNDL 

všechny recenze uživatele

Distributoři ukazují na extrémnost a šokantnost v rámci současné filmografie. Já s nima souhlasím a zároveň se tomu směju. Film je víc než cokoliv jiného ukázkou dnešní společnosti z její skutečné stránky. Slovo realistický ale není na místě. Spíše si představte tvář, co vám dává facku. Realita, co nereálně ukazuje realitu. Komunikace skrze sex nahrazuje slova více než dobře. Vítejte ve světě mlčícího muzikálu. (A na závěr, jen tak do závorky...opět vtipné celkové hodnocení) ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

  • Spousta diváků při promítání na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu opustila sál při finální scéně. (HappySmile)
  • Dávno předtím, než Ming-liang Tsai natočil právě Chuť melounů, tak často v žertu pronášel, že pokud se jeho filmy budou i nadále potýkat s finančními problémy, tak bude nucen přejít do pornografického průmyslu. (DaViD´82)
  • Režisér Tsai Ming-liang chtěl původně film zaměřit na příběh babičky, která zjistí, že její vnuk pracuje v porno průmyslu, ale když jeho kamarádka a spolu-režisérka Ann Hui nemohla hrát roli babičky, Tsai se rozhodl změnit tuto roli na mladou dívku a Chen Shiang-chyi si díky tomu zopakovala roli své postavy z Tsaiovy staršího filmu Kolik je tam hodin?. (HappySmile)

Reklama

Reklama