Reklama

Reklama

Pomsta kameramana

(neoficiální název)
  • Ruské impérium Mesť kiněmatografičeskogo operatora (více)
všechny plakáty
Krátkometrážní / Animovaný
Ruské impérium, 1912, 12 min

Obsahy(1)

Pan a paní Broukovi mají klidný domov a manželství. Pan Brouk často jezdí za prací do města a obvykle skončí v nočním klubu. Dnes večer tam vystupuje překrásná tanečnice – vážka. Pan Brouk soupeří o její přízeň s lučním koníkem, kterého nevybíravě inzultuje. Netuší, že koník je filmový kameraman, odvádí si tanečnici do romantického hotýlku, ale tam již číhá zhrzený nápadník s kamerou... Další unikátní „stop-motion“ snímek z hmyzí říše od Wladyslava Starewicze. (J.Connor)

(více)

Recenze (55)

DDT 

všechny recenze uživatele

Téměř zapomenutý zakladatel stop-motion animace. Jeho loutkové filmy byly původně určeny dětem, ale entomologická vášeň, díky níž jsou Starewiczovi hrdinové převážně z řad brouků, kobylek, žab a podobné havěti, způsobila, že jeho filmy vedle polohy roztomile-pohádkové mají i vysoký faktor bizarnosti. A kromě toho jsou na dobu svého vzniku neuvěřitelně technicky dokonalé. Jedním z jeho nejzajímavějších filmů je právě "Kameramanova pomsta", kde doma se nudící brouk vyrazí do šantánu, tam posléze sbalí fešnou vážčí tanečnici, se kterou skončí v hodinovém hotelu. Jsou ovšem "in flagranti" zachyceni kamerou investigativního kobylko-reportéra. Broukova manželka ale doma také nezahálí..... Neuvěřitelný filmeček, který ani po tolika letech neztratil nic ze svého půvabu. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Říkáte si, že je to docela dobře rozpohybované s ucházejícím dějem? Tak se pořádně podívejte na rok výroby. Ano, s tímhle polský amatérský entomolog Starewicz předběhl dobu mílovými kroky. Nejen formou, ale i tématem. Ani naše Večerníčky dělané shodnou stop-motion technikou, které jsou kolikrát mladší i o osm desetiletí, nevypadají zase o tolik lépe. Navíc nejde o vítězství (fantastické) formy nad obsahem. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Starevič neměl žádného předchůdce. Střihová skladba i modely filmového vnímání se stále ještě utvářely. Přesto dokázal stvořit nejen srozumitelný a nápaditý, ale i technicky velmi propracovaný animovaný film. Práce s časem není sice dokonalá, úprk na motorce nebo rvačka mají stejné tempo jako chůze, ale animace se odehrává v celém prostoru, na více loutkách současně a ve filmu se dokonce promítá v něm vytvořený film. Fascinující. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Jak tohle dokázal Starewicz v roce 1912 natočit – navíc s pomocí skutečných brouků – mi fakt hlava nebere.... průkopnický dílko stop-motion animace. ()

hippyman 

všechny recenze uživatele

(nejen) na svou dobu skvělá animace, výborný nápad a (z pohledu účinkujících už asi méně) roztomilé provedení... kuriózní příběh, pěkný hudební doprovod... no fakt klobouk dolů! ale p.s.: nech brouka žííít... 80% ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Velice bizarní dílko, které mě v podstatě zcela minulo. Pokud už bych měl sáhnout po podobné alegorické bajce, kde zvířata vystupují namísto lidí, volím mnohem raději třeba Rabbits od D. Lynche z r. 2002. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Vše začne nenápadně v kabaretu Veselá vážka a nezadržitelně to spěje k dramatickému konci při promítání filmu Nevěrný muž. Tenhle téměř stoletý kraťas má nápad, děj i výbornou animaci. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Wladyslaw Starewicz (1882-1965) se narodil v Rusku polským rodičům. Byl u počátků filmové animace. Hmyz je v tomto krátkém filmu nádherně provedený. U jedné scény jsem si říkal, že spolu snad randí vážka s chrobákem. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Úžasná technika stop-motion z cárskeho Ruska z roku 1912. Starewiczova kariéra bola na počiatku, jeho talent bol okamžite badateľný. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Starewiczova hmyzí, ba mezidruhová obraznost odzbrojuje v tomto snímku natolik, že příběh sám za ní pokulhává, zatmívaný září humoru, jímž jiskří každá scéna. Bez důmyslného příběhu chybí zneklidňující křehkosti úchvatných bytůstek něco, na čem by vynikla jako přirozená a svět utvářející krása. Z báječného světa (přírodního univerza bajek) se tak trochu stává jakési dílem obludné, dílem snové panoptikum. Tento úvodní úsek své tvorby však režisér zanedlouho překonal a snímky jako Vánoce u lesních obyvatel nebo Hlas slavíka již skutečně fascinují svou dokonalou jednotou. ()

Reklama

Reklama