Režie:
Sean EllisScénář:
Sean EllisKamera:
Angus HudsonHudba:
Guy FarleyHrají:
Sean Biggerstaff, Emilia Fox, Shaun Evans, Michael Lambourne, Marc Pickering, Michelle Ryan, Jared Harris, Irene Bagach, Keeley Hazell, Marysia Kay (více)Obsahy(2)
Po bouřlivém rozchodu trpí Ben nespavostí. Aby se úplně nezbláznil, vezme noční směny v supermarketu. Pozoruje zákazníky a jeho fantazie se rozbíhá na plné obrátky. Ve své představivosti dokáže zastavit čas, atraktivní ženy svléká a kreslí jejich skicy. Nejvíce ho přitahuje Sharon, děvče za pokladnou, která možná zná lék na jeho nespavost... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (526)
Romantické filmy abych se přiznal moc nemusím, ale tady je to celé nějak zabalené do velmi příjemného humoru, který mi místy připomínal Clerks 2. Ale to asi nejvíce prostředím. Film táhnou hlavně ty drobnější postavičky v pozadí ať už se jedná o Kung fu borečka anebo o dvojici pošuků co se schovávají v regálech popřípadě prodávající kosmetiku ve tvaru pánského přirození. Šéf marketu je poctivý slizoun. Romantická část Bena a Sharon uteče jako voda. ()
"Špatná zpráva je, že čas letí. Dobrá je, že jsme všichni piloti." Já se občas rád vyspím, ale malíř Ben vyměnil zbytečný spánek za lukrativní post nočního leštiče podlahových krytin v supermarketu, ve kterém "božsky" určuje rychlost proudu času na trati od ztracené Suzy po objevenou Sharon. Na můj vkus se tedy jedná o vyprávění příliš utahané. Několik velmi vtipných scén mne sice potěšilo, ale jasné vítězství formy nad obsahem si nezískalo mé ovace. ()
Promarněná příležitost. Především zezačátku má film ohromně našlápnuto a divákovi předkládá množství velmi originálních nápadů, což vrcholí scénou v supermarketu. Potom už jde vše jen z kopce, tempo zvolňuje, nápady došly a trvá to prostě moc dlouho. Tak jako mě první půlka zaujala, tak jsem si u druhé říkal, že byla nudná a zbytečná. ()
Tohle je zvláštní a pozoruhodný film, který jsem viděl už podruhé a s nímž jsem naprosto spokojený. Samozřejmě, že nebýt úžasného, neobvyklého a originálního námětu, tak bych asi tenhle film tak vysoko nehodnotil, ale právě ten námět z filmu dělá něco výjimečného. Přitom stačilo tak málo, a to sice že se s hlavním hrdinou rozejde jeho dívka a on začne trpět nespavostí a volný čas navíc využije tak, že si začne vydělávat na nočních směnách v supermarketu. Velice jednoduchý nápad, ale zároveň nápad, který funguje. Jistě, samozřejmě to lze považovat za tak trochu mysteriózní nebo fantasy námět, protože neznám nikoho, kdo by vydržel několik týdnů nespat, a stejně tak neznám nikoho, kdo by dokázal zastavit čas, což je specializace hlavního hrdiny. Ale když na to jako divák přistoupím, tak si pak celý film úžasně užívám a ani chvilku jsem se nenudil. Tohle je zkrátka jeden z těch filmů, které jsou originální, neotřelé a sympatické. A velice tomuto filmu pomáhá herecký výkon Seana Biggerstaffa, kterého už jsem viděl hrát jak ve filmu Zimní host, kde předvedl úžasný dětský herecký výkon, tak v prvních dvou dílech Harryho Pottera, kde hrál sympatického kapitána nebelvírského famfrpálového družstva. Zde znovu dokazuje, že má nesporný herecký talent a já už se těším na jeho další role. Cashback u mě tedy získává pět hvězdiček. ()
jeden z těch filmů, které se mi nehorázně líbí, ale nikdy bych je pro jistotu nikomu nedoporučil, protože si nejsem jist, čím vším se mi vlastně film tak líbil, ona už samotná atmosféra je dosti specifická a bavili mě obě roviny filmu, jak děj s nepřebernym množstvim skvěle vybranejch figurek, tak i v rovině "pseudomeditativní" kde hlavní hrdina rozmlouvá o čemkoli. Film v podstatě celou dobu jenom lehce plyne, ale rozhodně to neznamená, že by měla přijít nuda. Jeden z nejzajímavěších romantickejch filmů ()
Galerie (15)
Photo © Left Turn Films
Zajímavosti (19)
- Kresby, ktoré vo filme kreslí Sean Biggerstaff (Ben) sú výtvormi umelca menom Stuart Clarke. (Cako_SK)
- Sean Ellis napsal scénář za sedm dní. Natáčet se začalo o šest týdnů později, kdy byli k dispozici všichni účastníci natáčení krátkometrážního snímku, který je základem filmu. (HellFire)
- Scéna, kdy švédská chůva přechází nahá z koupelny do pokoje, je dle Seana Ellise inspirovaná vzpomínkami z jeho dětství. (Václavička)
Reklama