Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Anja GarbarekHrají:
Jamel Debbouze, Rie Rasmussen, Serge Riaboukine, Gilbert Melki, Franck-Olivier Bonnet, Tonio Descanvelle, Grigori Manoukov, Akim Chir, Laurent Jumeaucourt (více)Obsahy(1)
Každý máme svého Anděla. Gangster pařížského podsvětí André má dluhy, vymahači jsou mu v patách, a tak se rozhodne skoncovat se životem. Na mostě, odhodlaný ke skoku, však není sám. Spatří krásnou dívku Angelu, která se chystá udělat to samé. Jejich pohledy se letmo setkají a nádherná neznámá se vrhne dolů. André neváhá, skočí za ní a zachrání ji. Vděčná Angela je pro něj ochotna udělat cokoliv. Když se jí André svěří se svým trápením, kráska ho zbaví všech dluhů. Proč to ale udělala? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (265)
Ja vôbec nechápem kontroverznosť tohoto filmu. Buď má nízke, alebo vysoké hodnotenia. Mne pritom pripadal ako priemerná, celkom príjemná a naivná rozprávka z moderného Paríža. Problémom asi bolo, že ju natočil Besson a s tým spojené očakávania. Má to predvídateľný dej, celkom sympatické postavy, pekný čiernobiely vizuál a mne to ku šťastiu stačilo. Príbeh jedného bezvýznamného gangstera, ktorý ešte nepočul, žeby ho mal niekto rád a anjela, ktorý ani nevie, kto poriadne je, takže sa museli osudovo stretnúť a podľa hodnotení tak tým niekoho dojali a niekoho nasrali. Ja som im to prial, ale ich ďalšie osudy ma nezaujímajú. Scenár mohol byť rozhodne prepracovanejší. ()
"Každý máme svého Anděla." André (Jamel Debbouze) toho svého pozná ve chvíli, kdy chce skočit z mostu a ukončit svůj život kvůli finančním problémům. Na mostě však není sám a po záchraně krásné dívky se jeho život otočí vzhůru nohama, když mu dívka jménem Angela (Rie Rasmussen) řekne, že s ním nějakou dobu pobude. Vyřeší mu dluhy a pomůže mu najít sám sebe. Snímek Angel-A je příjemně romantický a něžně hezky vyprávěný. Dialogy jsou úsměvné a film je tak více než příjemné pokoukání. Oba herci jsou svým způsobem roztomilí. Ria je moc hezká a o hlavu vyšší, což už při první scéně mi vykouzlilo na tváři úsměv. Vizuální moderní pohádka, která je opravdu výjimečná. (85 procent) ()
"Je těžký se mít rád, když tě nemají rádi druzí.." Nesmírně krásný film plný podobně zhovadilých replik, které zkrátka nedokážu Bessonovi odpustit.. Snímek plný paradoxů, které prostě k Lucu Bessonovi, francouzskému géniovi, i k jeho tvorbě vlastně tak nějak patří.. ()
Obrovskou výhodou snímku je jeho ponurost díky barvám a jeho věrohodnost kvůli hlavní herečce, která je dle mého mdlého tak ošklivá, až je pěkná. Já mám s tvorbou Bessona trochu problém, něco se mi od něj líbí a něco se mi vyloženě nelíbí. Oproti těm nelíbivým je tenhle prazvláštní poklad skutečně zajímavý. Oproti těm líbivým je značně odlišný. Co Bessona vedlo k tomuhle netuším, ale vím, že se mu to celkem zdařilo. Rozkreslení bídného života, který upadá, a pomoci, které se tu dostane (a hlavně za jakou cenu), je příjemné a koukatelné, akorát scénář mohl být o fous lepší a možná víc nabitý. Stejně tak mi trochu vázne závěr, který byl pro mě takovým oříškem. Jsou věci, které jsem nemusela vidět a ani chápat, explicitní důkazy existence v tomhle případě mohly být zapomenuty. ()
Ako milovník čiernobieleho vizuálna, mesta Paríž, ženských s kurevsky dlhými nohami, voyer, fetišista a freudista, som si minimálne do polovice užíval. Ale celá tá androgýnna skladačka sa napokon nespojila, ale dočista rozpadla. Niežeby sa Bessonovi nerozpadávali aj iné filmy, ale pri takomto prostučkom konceptíku to prekvapuje. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (4)
- Film měl premiéru ve Spojených státech na filmovém festivalu Sundance 2007 . (Terva)
- Jamel Debbouze je ve skutečnosti jen o 13 cm menší než 178centimetrová Rie Rasmussen. Scéna pod mostem, kde je možné výškový rozdíl zaznamenat, je umocněna schodem, na kterém Rie Rasmussen stojí. Svo roli hrají i hereččiny lodičky s podpadkem. (smith22)
- Film obsahuje odkazy na snímky Nebe nad Berlínem (1987) režiséra Wima Wenderse a Život je krásný (1946) Franka Capra. (Terva)
Reklama