Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Televízny film na motívy románu nemeckého spisovateľa Ludwiga Ganghofera o honbe na čarodejnice v stredoveku. --- Televízny film na motívy románu nemeckého spisovateľa rozvíja príbeh z obdobia honby na čarodejnice v stredoveku. Rok 1618 - kdesi medzi Salzburgom a Regensburgom. Do náboženských bojov o čistotu viery a vyháňania diabla z ľudských duší vstúpi objav. Keď pri ťažbe v soľnej bani po prvýkrát použijú metódu odstrelu pušným prachom, objaví sa v soli ľudská podoba. Pre fanatikov to znamená aj to, že všetko nové plodí nečisté sily. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (15)

mirec88 

všechny recenze uživatele

Silný, krutý film o tom, o čom by sa najradšej mlčalo. Neodporúčam slabším povahám, lebo niektoré veci, sú tam dosť desivé a násilné. Aj keď ich nevidno priamo, ale keď si človek uvedomí, čo sa tam dialo, nebude mu len tak ľahko. Ja osobne mám rád také filmy, kde sa otvorene a bez príkras hovorí pravda o cirkvi. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Tento film ani nevyzerá ako slovenský, okrem dabingu je v ňom len pár slovenských hercov. Dramaturgia trochu viazne a tak film nemá spočiatku poriadny spád, ale v druhej časti si to vynahradí. Zato výprava je ako z veľkofilmu, to množstvo komparzu a poctivé prostredie hradu urobilo skutočný dojem. Laco Halama v titulkoch nebol, tak neviem, či ide o omyl alebo inú zaujímavosť s utajeným režisérom. –––– Uľav svojmu svedomiu. Priznaj sa k obcovaniu s diablom! ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

V deseti jedenácti jsme chodili na filmy typu Mandrin a Scaramouche; občas (tedy dost zřídka) dostane člověk chuť podívat se něco podbného (nemusí to být až tak francouzského) i po šedesátce. A taky se mi to líbilo. Ale ne zas tak, abych přitom nad něčím neuvažoval (jeden z možných smyslů filmu jako takového): Tedy, označení "čarodějnice" se se v hovorové řeči téměř nepoužívá, je vyhrzeno určité historické době a tu nepřekračuje. Slovo "bosorka" už je frekventovanější i v běžném úzu. Další (románská) označení "bruja" nebo "strega" se běžně používají v současné literatuře i v hovorové mluvě. U pojmu "witch" není třeba ztrácet slov. Možným důvodem je zakořeněnost těchto pojmů v uvedených jazycích spolu s intenzitou jejich používání ve středověku. Jiným důvodem může ale také být délka slova a jeho snadná vyslovitelnost. Kdo by se namáhal říkat někomu (některé) "čarodějnice", když máme patřičnější slova na dvě slabiky. Tak jako "bruja" nebo "strega" ve španělštině a italštině; o saském ekvivalentu nemluvě. - Dalším zajímavým pojmem je "nečistá síla", ale o tom zas někd jindy. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Do určité míry je Muž v soli postavený na půdorysu Kladiva na čarodějnice, což je nejvýraznější v podobě oponenta procesů z řad církve. Nicméně tu chybí tíživá společenská atmosféra, která pronásledování umožnila, věrohodnější příběh a lépe napsané postavy. Samotné pronásledování či vyslýchání na mě pak mělo minimální dopad. Samotný nápad s mužem v soli mi zase nepřišel úplně špatný, ale z mého pohledu se ho nepodařilo využít. Celkem zklamání. 35% ()

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Pěkný historický film, ale začátek připomíná spíše grotesku. Mladý muž cestuje městem a je svědkem upalování mladé čarodějnice. To jej natolik traumatizuje, že když později spatří jinou dívku, chce ji zachránit před upálením, a to velmi svérázným způsobem. Holka stojí u potoka, oheň nikde žádný, ale on ji popadne, zatáhne do mlází a povalí ji na zem. Ona začne volat o pomoc, seběhnou se lidi a on jen těžko vysvětluje, že nešlo o pokus o znásilnění. V dívčině pohledu čteme: „Pěkný chlap, škoda, že je takový magor.“ Popsaný způsob seznamování s ženou byl totiž v 17. století stejně společensky nepřijatelný jako dnes. Nevím, zda se filmový příběh opírá o historickou předlohu. Každopádně čarodějnické procesy v salcburské arcidiecézi doložené z doby o něco pozdější, totiž z let 1675 až cca 1690 (tzv. Jacklovy procesy), jsou ze sociologického hlediska zajímavější, protože představovaly pokus vládnoucích špiček zbavit se chudých osob (bezdomovců, žebráků, tělesně a mentálně postižených jedinců) jejich fyzickou likvidací. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Filmovalo se na hradě Pernštejn, Zvíkov a zámku Červený kámen, zámku Český Krumlov a v Dolanech. (M.B)

Reklama

Reklama