Režie:
Sarah PolleyScénář:
Sarah PolleyKamera:
Luc MontpellierHudba:
Jonathan GoldsmithHrají:
Julie Christie, Gordon Pinsent, Olympia Dukakis, Michael Murphy, Kristen Thomson, Wendy Crewson, Alberta Watson, Grace Lynn Kung, Nina Dobrev (více)Obsahy(1)
Sarah Polleyová, kanadská herečka pozoruhodná nejen díky svému talentu, ale i pečlivému výběru rolí, si pro svůj celovečerní režijní debut zvolila povídku Alice Munroové The Bear Came Over the Mountain. Její příběh vypráví o manželském páru, jehož téměř čtyřicet let pečlivě budovanou intimitu naruší Alzheimerova choroba. Tiché soužití Fiony a Granta ve srubu uprostřed zasněžené krajiny se rozpadá v okamžiku, kdy stárnoucí, byť stále atraktivní žena, jež trpí množícími se poruchami paměti, dobrovolně odchází do domu s profesionální péčí. Zlomený Grant se ze dne na den stává pasivním pozorovatelem nové reality, jež obklopuje náhle odcizenou ženu jeho života. Teprve osmadvacetiletá režisérka natočila mimořádně zralý film bez sentimentální okázalosti a s pochopitelným důrazem na herecké výkony Gordona Pinsenta a dnes už legendární, v našich končinách bohužel nedostatečně známé Julie Christieové. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (54)
75%. Smutné, hodně smutné. Celý film je trošku útok na city, není to ale natočeno prvoplánově. Herecky výborně zvládnuto, scénář je v pohodě, i když se na konci filmu může zdát, že se nic nestalo, tak tomu až tak není. Film o lásce až za hrob a co vše je pak člověk nucen snést. Nezabírá na tuhle nemoc hulení? Možna by to tomu dalo uplně jinou dimenzi :) ()
4,5* Pocit, že se vám někdo, koho jste celý život bezmezně milovali, začíná nenávratně vzdalovat a vy s tím nemůžete vůbec nic udělat, je neuvěřitelně frustrující. Pasivně pozorovat tenhle nezvratný proces je ale pro Granta příliš zničující a tak ve své hluboké lásce k Fioně podstupuje na závěr téměř nejvyšší oběť a přenechává ji jinému muži, který by ji v této situaci mohl dát víc než on. Mohl... snad. Ale to by se nad vším tím smutným fungováním v napolo vypůjčeném životě nesměla rozprostírat mlha zapomění. Smutné, skličující a dojemné. A Grantova oběť je jedním z nejhumánnějších gest, co jsem za poslední dobu ve filmu viděl. ()
Jak už jsem tu jistě psal u některého filmu s podobnou tématikou (rozuměj lidské utrpení atd), mám pro tyto a podobné kousky od jakživa slabost. Takže když se najde další snímek, který je natočen natolik neuměle, že prostě věříte konkrétní bolesti, či lidské ztrátě, pak nemohu jít nikdy s hodnocením pod 4*. Film se točí kolem Alzheimerovy choroby vlastně od začátku a vy jenom očekáváte ten krutý moment, kdy Vás milovaný člověk postupně přestane poznávat...pravdou je, že na rozdíl od korejského "a moment to remember" děj neubíhá tak plynule, i tak je to ale natočeno nadstandardně citlivě a lidsky, kloubouk dolů....................moje hodnocení = 8 z 10. ()
Ocenění: Oscar '07 - nominace: hlavní herečka (J. Christie), adaptovaný scénář Zlaté glóby - herečka v dramatu (J. Christie) BAFTA - nominace: hlavní herečka (J. Christie) Broadcast Film Critics Association Awards - herečka (J.Christie) Dallas-Fort Worth Film Critics Association Awards - herečka (J.Christie) Genie Awards - Claude Jutra Award (S. Polley), režie, film, hlavní herec (G. Pinsent), hlavní herečka (J. Christie), vedlejší herečka (K. Thomson), adaptovaný scénář London Critics Circle Film Awards - herečka roku (J. Christie) National Board of Review - herečka (J.Christie) National Society of Film Critics Awards - herečka (J.Christie) New York Film Critics Circle Awards - herečka (J. Christie), první film (S. Polley) Phoenix Film Critics Society Awards - hlavní herečka (J. Christie), průlom za kamerou (S. Polley) San Diego Film Critics Society Awards - herečka (J. Christie) San Francisco Film Critics Circle - herečka (J. Christie), adaptovaný scénář Toronto Film Critics Association Awards - kanadský film, první film, herečka (J. Christie) ()
Žiadne hranice sentimentálnych drám sa pre mňa nezlomili. I keď filmu je možné vyčítať len maličkosti, celkovým dojmom na mňa nezapôsobil. Tento trpký film o jesennom období našich životov však stavil svoj dej príliš na istotu. Proste všetko ide podľa dokonalej šablóny, citlivé, úprimné a cez to všetko miestami monotónne a nič ma nedokázalo prekvapiť, či uchvátiť natoľko, aby som si povedal, že išlo o niečo viac, než len štandardne slušne spracovanú drámu so skvelou réžiou a takmer dokonalými hercami. 70%. ()
Reklama