Reklama

Reklama

Prstoklad

(TV film)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Melodrama na motivy románu Sarah Waters, populární britské autorky. Film nás zavádí do viktoriánské společnosti, epochy věčného problému anglické kultury.Dějová linie je dokonalá přehlídka pyrotechnických efektů: intriky, podrazy, vražda, věčně přitažlivá zákoutí podsvětí, svět pornografické literatury, sexuální vztahy vymykající se souhlasu, ale i kontrole viktoriánské společnosti. Výjimečnost podtrhuje nesporná erudice v historickém období, můžeme pozorovat dobové kostýmy, sociální situaci i zaposlouchat se do cocney.

Příběh vypráví o dvou rozdílných ženách a mladém podfukáři Richardu Riversovi (Rupert Evans). Rivers nachytá past na polapení mladé, bohaté šlechtičny Maud Lilly (Elaine Cassidy). K dosažení cíle má dopomoci kapsářka a šarlatánka Sue Trinder (Sally Hawkins), avšak né vše, je tak, jak se prvně zdá. (aramejkaX)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (47)

Gurtha 

všechny recenze uživatele

Kniha mě vyrazila dech - tedy její první polovina, zbytek se utopil v nových zápletkách a celkovém zmatku. Film oproti tomu čerpá z kladů knihy a druhou polovinu zhutňuje do rozumného přehledu. Velkým plusem je také výběr herců, nemohu si pomoc ale Britové (a Britky) mají prostě viktoriánskou dobu v krvi. Přesto všechno filmové zpracování knize nepřidalo nic nového, zůstává tak pouhou, i když zdařilou ilustrací. ()

fmash 

všechny recenze uživatele

(Projekce na slepo.) Dobře jsem udělal, nelze než doporučit o tomto filmu NIC předem nečíst, kteréžto tvrzení samo o sobě už je slušný spoiler. Abych se vyhnul dalším, omezím se na konstatování, že tento na pohled skromný počin se svou chutnou dužinou víc než vyrovná opulentním hodům moderních komplikovaností. Obsahuje reálný pohled na dobovou společnost i zajímavý příběh, sympatické postavy, je sexy a je napínavý... Trochu netypická viktoriánská romance, která opravdu stojí za vidění. Snad jen ještě poznámka k myšlence, kterou příběh nevyhnutelně probouzí: jak velké proradnosti se člověk musí dopustit, aby se, nezávisle na tom, zda věří v nějakou metafyzickou autoritu, nebo „jen“ v mravní zákon pod hvězdami, obával zatracení víc, než čehokoli jiného? ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Výhľad na šibenicu je užitočná vec, ktorá prináša pravidelný príjem. Z takéhoto úvodu v londýnskej spodine prechádzame do záhadného spisovateľského domu, kde rozkvitne tak romantická a čistá lesbická láska, až sa z toho chce zívať. Na konci prvého dielu ale prichádza zásadný zvrat, ktorý zaručene preberie a dá zmysel mnohým predchádzajúcim udalostiam. A nie je posledný, len tie ďalšie nie sú vo filme dostatočne dramaticky spracované, ako sa dalo čakať od televízneho filmu. Ďalšie odhalenia spôsobujú ďalšie zamotanie príbehu, všetko, aj záver prebieha len tak na pol plynu. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Kniha je opět lepší než film, ale to samozřejmě platí pro většinu případů. Watersová umí psát neobyčejně čtivou formou a umí si výborně pohrát jak s příběhem tak se čtenářem, kterému nachystá pár překvápek. Dosud vydané knihy v Česku s českým překladem jsem přečetla jedním dechem, jinak to ani nešlo, protože bych v tak zamotaných příbězích ztratila niť. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nebol to film podľa môjho gusta, ale dokázal som ho bez ujmy na zdraví dopozerať. Ukazuje príbeh z doby viktoriánskeho Anglicka. A na to, aby som dal filmu vyššie ohodnotenie by som musel poznať odpoveď na otázky: "No a čo?" Čo ešte, okrem nahliadnutia do inej doby? Čím ma obohatil tento príbeh a tento film? A keďže ma nič nenapadá, ostávam pri troch hviezdičkách. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (2)

  • Sama spisovatelka Sarah Waters si ve filmu zahrála malou roli služebné, po které malá Maud (Elaine Cassidy) hodí rukavice po výstupu z kočáru. (veronica 01)
  • Sally Hawkins, představitelka Sue Trinder, se objevila už v předchozí adaptaci knihy Sarah Watersové Na špičce jazyka (2002). (Akesha)

Související novinky

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama