Režie:
Xavier GensScénář:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Karina Testa, Aurélien Wiik, Patrick Ligardes, Maud Forget, Samuel Le Bihan, Estelle Lefébure, Rosine Favey, Adel Bencherif, David Saracino, Chems Dahmani (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!
Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (353)
HOSTEL mě opravdu bavil. Pořád jsem si říkal, kdy přijdou ty WTF momenty, kvůli kterým je u nás film tak špatně přijímán, a ono v podstatě nikdy nic. Naopak, hlavní myšlenka je výborná a (téměř) všechno sedí. Má to gradaci, napětí i atmosféru. Nic z toho jsem neočekával. Líbilo se mi ztvárnění démonického Slovenska, děvky i cigáňata. Hlavnímu hrdinovi jsem fandil a sadisté byli taktéž přesvědčiví. Hostel je v gutu. Možná (!) není na čtyři hvězdičky, které jsem udělil, ale když vidíte ty hysterické "odpady" všude kolem, nemůžete si pomoct. To FRONTIER(S) jsou (až na občasné záchvěvy kvality) skoro celí jedno velké WTF. Litry krve, stříkající při každé příležitosti do úst hlavní hrdinky, nemají jiný účel, než odradit diváka od oběda, a ty občasné záchvěvy kvality matou stejně jako roztřesená kamera při zdejší honičce v autech (to bylo teda něco). Filmu, jeho tvůrcům i hercům jsem nedokázal uvěřit ani já, takový prototyp jasného believera. A to je co říct. Xaviere Gensi, vy musíte dělat něco špatně. Zlatý Eli Roth. ()
„Adam... choď ich vyškvariť.“ Druh hororu, kde záporná postava má pred sebou na kolenách bezmocnú hrdinku, mieri na ňu brokovnicou, päť minút ziape „zabijem ťa, suka, zabijem, počuješ, zabijem a už dáš pokoj, zabijem ťa, ááááá, zabijem ťa, no poď, vpálim ti to do lebky, áááá, zabijem ťa, zabijem ťa!“... ale nezabije ju, hrdinka ju v poslednej sekunde skopne k zemi a odhryzne jej nejakú časť tela. Nepostrehol som akú, lebo mi prišlo zle od nudy, ktorou ma rozhodne nie zručný režisér Xavier Gens valcoval takmer dve šialené hodiny. Ostrá šlichta. Odporné „kladné“ postavy pozostávajú z pozoruhodnej sekty odporných vyholených vulgárnych hovád na úteku pred zákonom. Nepáči sa vám? Fandiť môžete ešte opačnej strane – kanibalskej nacistickej rodinke. Hmmm. Mám rád hixploitation, ale toto bolo hixploitation skôr len prvú hodinku (a rozhodne to malo bližšie skôr k hovadinám typu CARVER, než ku klasikám ako VYSLOBODENIE). Druhú hodinu sa to zvrtlo na Filozofické Niečo, kedy má byť hrdinka prostredníctvom dennodenného násilia... ale nie, nebudem spoilerovať. Ale ak ste videli MUČENÍKOV Pascala Laugiera, budú vám HRANICE SMRTI povedomé. Už Laugierova masakra sa mi nepozdávala, ale toto je ešte horšie (vrátane samoúčelného a čo je horšie, ZLE nakrúteného, násilia). ()
Chcel som to vidieť iba kôli mizerným recenziám na tento film, v ktorom jediné o čom bola reč je krv a brutalita. Bral som to ako test. No ja neviem. Nič strašidelné ani extra krvavé som na tom nevidel. V pohode som papkal koláčiky a väčšinu času nadával na nelogické veci. V tomto horore nie je nič, čo by ste už nevideli niekde inde a v oveľa lepšom prevedení. Napr. spomínaný Masaker motorovou pílou alebo o triedu kvalitnejší film od tiež francúzskeho režiséra A.Aju, Hory majú oči. Tento film by som si dovolil v porovnaní s touto zlátaninou označiť ako oscarový. Stokrát prevarený príbeh s divnou nacistickou rodinkou, akoby nestačila byť iba divná a do očí bijúce blbosti, ktoré zhadzujú aj to, čo sa tvorcom ako tak darilo. V dome plnom náradia a náčinia na zabíjanie, dievča na úteku nevezme do rúk nič na svoju obranu? Pri úteku z reťazí musíte do ucha zarevať: Utekaj!!! ,asi preto, aby ju všetci počuli. Keď sa oháňate sekerou, najlepšie je trafiť veľký palec na nohe. Škoda reči. Nenáročný divák, ktorý to rád krvavo, si iste užije. Ja bohužiaľ nie. Film 4/10. ()
Nad tým, že príbeh je do detailov okopírovaný z iných filmov by som ešte oči prižmúril, keď ale Gens začal naozaj doslova kopírovať jednotlivé scény napríklad z Recu, to už mi došli nervy. Horor je to dobrý, ale už som ho videl mnohokrát predtým. A tá hlavná herečka potopila aj to napätie a záver už je iba na smiech. ()
Ach to naše slavné mučení. Všechno šlapalo celkem dobře, až do jednoho momentu, kdy mě hlavní ženská postava začala tak trochu vadit. Je těžké posoudit, jak se lidé chovají v takových situací, asi to bude individuální, ale jak se chovala a pohybovala... jako by nechtěně přehrávala a působilo to na mě velice komicky, takže jsem si spíše přál, aby jí dostali náckové taky a to je zlééé. ()
Reklama