Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do města terorizovaného zločinci přijíždí nezávisle na sobě tajemný tulák (Josh Hartnett) a mladý japonský válečník Yoshi (Gackt). Každý zde má své vlastní poslání. Když se konečně potkají, rozhodnou spojit své síly a společně bojovat proti zkorumpované vládě Nicoly (Ron Perlman) a jeho femme fatale Alexandry (Demi Moore). Celý děj je zasazen do unikátního fiktivního světa, kde se střetává realita s fantazií, do světa, kde si nemůžete být jisti ani vlastní půdou pod nohama. (LadySoir)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (176)

Terva 

všechny recenze uživatele

Nádherný úvod filmu je přinejmenším hoden k zamyšlení. CITÁT - Z popela byl stvořen nový svět.......... Až dozraje čas, zlo povstane. V našem příběhu jej ztělesňuje zálesák zvaný Nicola. Fascinuje mě ten vypravěč, ten se opravdu povedl. Ale....začněme vlakem, třeba tím ve kterém cestuje jeden cizinec, nebo dva cizinci? Sakra i ty titulky, kdy mluví Japonsky jsou povedené. Po patnácti minutách musím napsat, že to se opravdu povedlo. Josh Hartnett je ďábelský a Woody Harelson je božskej. To jsem zvědav kdo bude andělskej. CITÁT - Ještě nikdo nezemřel, ale vyhlídky jsou slibné........ Woody Harelson je barman v baru "Jezdec bez koně" a jeho legenda o Arachnidovi je velice poučná. Souboj okolo 35 minuty je Boží. Vizuálně i hudebně velice povedené. CITÁT Bravo. Bravisimo........ Povedené jsou i přechody mezi pasážema a obzvláště telefonování z dvacáté minuty je pěkné. Kulisy vyrobené z "krabic", noir atmosféra, perfektní herecké výkony - kurva, co víc si přát? Ikdyž to má komiksové prvky, nenechte se zmást. Je to natočeno podle čtyřista let starého Japonského loutkového divadla. A nebojte, přišel i anděl, jenže spíš anděl zkázy, a zase tak moc nepřišel, museli jsme za ním. Stejně jako hora k Mohamedovi. Nicola (Ron Perlman) je boží i ďábelský zároveň. CITÁT - Vždycky se najde někdo silnější než ty.............. Jeho čas však teprve přijde. Zpět k hlavním hrdinům. DIAOLG: BARTENDER (Woody Harelson) - Pšššt. Slyšíš to? DRIFTER (Josh Hartnett) - Co? Nic neslyším. BARTENDER - Moje postel mě volá........... Při průchodu Driftera policejní stanicí jsem očekával, kdy nad hlavami zabitích policistů začnou vyskakovat bubliny z počtem získaných bodů. Ta scéna evokovala počítačovou hru. CITÁT - Někdo volal únikové vozidlo?......... Krásná a působivá a zároveň i krátká je scéna na trampolíně. Já si ji vychutnal. Tak vznikají Krotitelé gangů. Pěkný snímek plný krve, humoru, akce a boje za svobodu. CITÁT - Dejte trochu odpočinout.....pravdě......... "Oko za oko zub za zub" bude vždycky fungovat lépe než "nastav druhou tvář". Příběhu nechybí ani celá řada finálních soubojů. Tleskám a dávám za pět. Ten příběh má rovnováhu. ()

ivan_drago 

všechny recenze uživatele

Tak tady vítězí forma nad obsahem, což vůbec není na škodu.... Celý příběh se prakticky odehrává v divadelních kulisách velmi alternativní budoucnosti říznuté třicátými léty 20. století... Veškeré choreografie soubojů a všech možných bojových umění jsou koncipovány jako muzikálová a taneční vystoupení a vůbec celý film je jako fantastická výtvarná kompozice. Z herecké obsazení mi vyloženě vyčnívá Woody Harrelson. Navíc jsou ve filmu vyskakující obrázky... ()

Reklama

zipper111 

všechny recenze uživatele

Neskutečná vizuální stránka v mnohém jasně předčila příběh, přesto jsem se nudil jen chvílemi, ze začátku. Pak samuraj vypráskal několik rudochů a od té doby to byla neskutečná jízda. Kdo mě trochu štval byl žensky vypadající samuraj a vyčpělá Demi Moore, naopak jako vždy skvělý Woody nezklamal a Ron byl prostě Ron... Je to pecka. 4* ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Bunraku patří do stejný sorty jako Sin City, Gamer, Speed Racer, Goemon nebo Scott Pilgrim proti zbytku světa, čímž se míní, že nestaví na tradičních médiích (literatura, výtvarné umění), ale spíš na těch nových (komiksy, počítačové hry). Hlavně jde ale o to, že těmto novým médiím podřizují samotný film a jeho pravidla, dokonce bych se snad nebál hovořit o nějaké vlně či hnutí. Nejdál v tomhle zašel asi mangami a anime inspirovaný „animák s živými herci“ Speed Racer. Konkrétně tady to pak znamená, že počítačové hry kontaminovaly jak příběh (čtyři typy nepřátel: běžní pochopové umírající po stovkách, osm bossů, bodyguard padoucha, závěrečný padouch), tak styl filmu (jedna akční honička braná z ptačí perspektivy kopíruje Grand Theft Auto 2, jiná akce, během níž projde Hartnett několikapodlažním vězením plným nepřátel, připomíná plošinovky). Nejinak je tomu s komiksem, který taktéž prostupuje příběhem (stylizovaný 2D postavičky, každá se svým poznávacím znakem, třeba bodyguard Kevin McKidd propojuje boj s tancem Freda Astairea) i stylem (hlavně kulisy připomínající papírmaš či vystřihovánky barmana). Odsud je i zřejmé, že vážnější rovina tu patří počítačových hrám a nějak postavy omezuje a současně prověřuje jejich schopnosti, kdežto ta komiksová rovina jim spíše nahrává a celý film odlehčuje. I ty komiksový kulisy se jistě daly během natáčení libovolně přesouvat na přání režiséra a herci tak měli k dispozici maximální svobodu co se prostoru týče – jinak řečeno kamera tu není limitována kulisami, jak je běžné, ale má nad nimi prim. ____ Bunraku lze nejlépe chápat jako americký art. Coby indie film je to takový ekvivalent evropských, blízkovýchodních či jihoamerických artů, jen s tím zásadním rozdílem, že se úplně nezbavuje čitelného příběhu. Kdybychom to měli říct v odborných termínech, tak existují čtyři způsoby, jak se postavit k filmovému příběhu, řazeno od těch nejvíce používaných po ty méně atraktivní: neomezená narace (nejčastější přístup, vševědoucí vypravěč nám podává všechny důležité informace; příběh >> styl), omezená narace (jsme omezeni jen na jednu postavu, co neví ona, nevíme ani my, situace se zkrátka komplikuje; příběh > styl), parametrická narace (film sice příběh vypráví, ale nesejde na něm; příběh < styl), vyprázdněná narace (příběh zcela absentuje, klíčový je styl filmu; příběh << styl). Jenže tyhle čtyři způsoby, kterak se postavit k příběhu, jsou odvozený hlavně z té evropské či blízkovýchodní kinematografie. Naproti tomu Bunraku nějakým způsobem propojuje neomezenou naraci s vyprázdněnou narací, příběh se stylem, a tím trochu mate. Již zmiňovaný Speed Racer na to dojel u širší veřejnosti i u kritiků. Prostě Američani, i když točí stylově progresivní filmy, tak se pořád drží nějakého alespoň elementárního příběhu. Ať už je k tomu vedou důvody komerční (jinak to neprodáme), socio-kulturní (jsme národem bytostných pragmatiků) či historické (chybějící historii si suplujeme příběhy). ____ Kdykoliv se na plátně octne Harrelson, je o srandu postaráno. Ovšem jak říkával Vančura „humor není smáti se, ale lépe věděti“, pročež se nabízí vnímat Harrelsona jako demiurga, jako architekta celého příběhu (homodiegetického vypravěče, chcete-li), který si obě hlavní postavy doslova vytvořil, vystřihl, jak se v jedné scéně naznačuje, jakož i celý svět, jehož zmenšeninu ukáže v baru tomu šermíři, jenže ten samozřejmě nic nepochopí a označí celou vystřihovánku za obrázky pro děti. Pak se ale nemůže divit, že mu pořád něco uniká a že připomíná kačera Daffyho, kterého si ve slavným díle Duck Amuck z ´53 doslova kreslí ďábelský animátor Bugs Bunny. Odsud můžeme vyřešit i hádanku, proč se ten film vlastně jmenuje Bunraku? Bunraku označuje japonské loutkové divadlo, kde se na jevišti objevovali spolu s loutkami i loutkáři. Zde je tím loutkářem, respektive vypravěčem, který se přímo účastní příběhu, barman Harrelson. Pěknej ptáček! () (méně) (více)

FFilipCZ 

všechny recenze uživatele

No já nevím, ten film má jistý potenciál. Zajímaví herci, nevšední prostředí a atmosféra připomínající komiks případně stejné leporelo, jako si pod barem schovává Woody Harrelson. Buď jsem na tento film zrovna neměl náladu a nebo mi holt tyto žánry nesedí, ale mě prostě nezaujal. Rozhodně se k němu ale pokusím ještě někdy vrátit a kdo ví, třeba změním názor (a to především díky Shadwellově zajímavému komentáři). ()

Galerie (75)

Zajímavosti (11)

  • První návrhy scénáře byly do značné míry inspirovány westerny a filmy s bojovým uměním, jejichž je Moshe obrovským fanouškem. (Zdroj: Wikipedia.cz)
  • V průběhu celého filmu ani jednou nezazní jméno postavy Joshe Hartnetta. (Illuminare)
  • Celosvětová premiéra proběhla 11. září 2010 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (pornogrind)

Související novinky

Josh Hartnett trénuje karate

Josh Hartnett trénuje karate

05.02.2008

Sympaťák Hartnett střídá ambicióznější role s těmi odlehčenými. Podivnost Bunraku (podle tradičního japonského loutkového divadla) bude asi patřit spíš k těm druhým. Film se odehrává ve fiktivním… (více)

Reklama

Reklama