Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

No vida ... zase jeden z těch, kteří by rádi unikli únavnému manželskému stereotypu a deprimujícímu zaměstnání - aniž si to uvědomují, v podstatě jen čekají na vhodnou příležitost. Jenomže přijetí cizí identity nemusí být zrovna to nejšťastnější řešení - obzvláště když netušíte, do jaké role jste se vlastně nechali vmanipulovat. ONA ho ve skutečnosti nepotřebovala - to ON potřeboval JI. Nikdo po vás nechce, abyste si k němu vytvořili kladný vztah ... popravdě - je dosti rozporuplným a trochu slabošským "hrdinou" ... přesto (nebo právě proto) vás příběh zaujme. Možná pro svou temnou stránku, která je nadmíru přitažlivá - a co do obsahu i formy neobyčejně vynalézavá. Nezáleží na tom, že od první minuty znáte rozřešení zápletky - chcete pochopit i všechny souvislosti ... do nejmenších detailů. Je to něco jako závislost ... a máte to marné, nemá smysl s tím bojovat. ()

lenuse 

všechny recenze uživatele

Před časem mi kamarádka řekla, že o prázdninách viděla v Dánsku tenhle film s Nikolajem Lie Kaasem a že on je děsně sexy. Teď, když jsem po roce ten thriller také viděla, začínám mít strach, aby nenaletěla nějakému psychopatovi. Nikolaj Lie Kaas je sice můj oblíbený herec, ale v tomhle filmu jsem na něm opravdu nic přitažlivého nenašla. Jinak docela slušný thriller, jen ten konec byl trochu nelogický a zbytečný. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Začátek diváka naladí na něco mimořádného a očekává grandiózní film. To se samozřejmě nekoná a přichází snímek, který se postupně propadá kvalitou hereckých výkonů, především představitelka Julie se propracovala až na samé dno trapnosti, atmosférou i logikou. A samotný závěr si nezadá s největšími filmovými klišé. Škoda, začátek byl velice slibný. ()

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Když zde napíšu, že Dánové umí, nebude to nic nového pod sluncem. Zde opět potvrzují velké filmařské kvality své malé zemičky. Rozjezd snímku je naprosto vynikající a připravuje nás na velké finále.. mezi tím, se ovšem film vyklidňuje takovým klasickým klidem před bouří, v podstatě opravdu love story a vlastně i zapomeneme, že sledujeme thriller. Ten se však ke konci opěř probudí k životu. Tohle činí snímek vyjímečným.. střídají se v něm "motivy" a hezky si s dívákem pohraje. Technická stránka snímku, zejména úvodní sekvence se "zadní projekcí" jsou úžasné. Scény nehody, snové scény, herecké výkony, to vše je na špičkové úrovni. Tak trochu jiná love story je opravdu jiná.. je prostě severská a myslím, že nám velmi blízká. Doporučuji ! ()

topi 

všechny recenze uživatele

Taková love story, která je "tak trochu jiná". Jo, takovou love story můžu! Ole Bornedal mě už podruhé hodně překvapil a připoutal mě očima k obrazovce, tak jako u nedávno viděného Fri os fra det onde. Perfektní příběh, s vynikajícím odhalením a perfektním koncem. Opět vynikající herecké výkony, nádherně nasnímaná kamera a dechberoucí hudba, kterou povětšinu filmu tvořila akustická kytara. Nejvíc mě odvařilo, když asi v půlce filmu se střídají pasáže (asi pět minut), když Jonah v obchodním domě nakupuje s manželkou a s dětmi a říká své ženě, že končí a nemůže dál kvůli Julii, a do toho jsou zase střihy když je s Julií a její rodinou a k tomu hraje Vivaldi a jeho Čtvero ročních období a to tak, že v tom obchodňáku je to slyšet jakoby v povzdálí, zatimco záběry s Julií hraje Vivaldiho hudba na plný kule!! To má takovou sílu a výbornej nápad, že jsem se tetelil blahem! Bomba!! A veškerou hudbu nahrála Pražská filharmonie, v čele s dirigentem Máriem Klemensem. Ufff, kult!! ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama