Reklama

Reklama

Style Wars

  • USA Style Wars
všechny plakáty

Mezní dokument o newyorkských grafitových válkách, který zachycuje energii a kreativitu b-boy kultury těsně předtím než explodovala do celého světa. Rap, breakdance a graffiti - svatá trojice hiphopu. Tento filmový milník svého žánru zachycuje energii a kreativitu b-boy kultury těsně předtím, než explodovala z New Yorku do celého světa. Za doprovodu klasických old-schoolových jamů Sugarhill Gang, Treacherous Three a Trouble Funk a s odbočkami věnujícím se nové breakdancové scéně, Style wars popisují bitvu mezi oficiálními představiteli New Yorku a odhodlanými graffiti umělci (nebo vandaly, záleží na úhlu pohledu), kteří z městských vlaků metra učinili svá plátna. Plné radostných záběrů těchto mladých virtuózů zdokonalujících své umění, Style wars jsou nesmazatelným záznamem umění, které povstalo z ulice. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Dokument, který naprosto vystihuje všechno, co grafity znamenají? Vystihuje svět, v kterém vznikly a ukazuje lidi, které je stvořily? Je to možné, ale pro mě jde spíše o dokument, který poukazuje na nesmyslnost rádoby art/anarchy/rebel/teenager/apod stylu, který v Americe vládl před 30ceti lety a k nám se dostal teprve "nedávno". Amerika je svět zvláštní a dokazuje to i tento dokument. I přes fakt, že mé kořeny ani moje záliby ke graffitům moc nepasují, dokument ukázal zajímavé myšlenky, které jsou při krátkém zamyšlení stejně jen snahou zviditelnit se a dělat něco, co nikdo jiný nedělá. Dokument, který by měli všichni vyznavači tohoto stylu znát nazpaměť a jen si tupě nehrát na rádoby drsné kluky, za které se při pohledu do zrcadla mají. ()

d-fens 

všechny recenze uživatele

nechovám nijaký zvláštny obdiv ku grafiti, breakdance ma absolútne neberie, hip-hop je pre mňa synonymom priblblého frajerovania a veľkomestskej dekadencie.... ale tento dokument sa mi páčil. Asi najmä vďaka atmosfére New Yorku, a môjmu obľúbenému obdobiu, ku ktorému sa dokument vzťahuje (70's a začiatok 80's). Ale rovnako rád som nazrel na miesta a tváre, ktoré sú spojené s týmto podivným fenoménom. Film je pomerne tendenčný, odporcov sprejerov (ľudia z ulice, z newyorského metra, detektívovia...) vykresluje skôr ako prudérnych suchárov bez zmyslu pre slobodu ducha. Ale možno sa mi to iba zdalo, lebo sám sa medzi takýchto suchárov zaraďujem :) Proste pocit najväčšej spokojnosti počas filmu som mal, keď v závere za zvukov Wagnera vyšli pekne zoradené súpravy newyorského metra v novom, čistom bielom nátere :D .... ale aj tak som niekde v zapadnutom kúte vlastnej mysle cítil nostalgiu za tou počmáranosťou, neupravenosťou a vzdorom ()

Reklama

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Na to, že Style Wars je feature lenght dokumentem roztažený pouze do 70 minut, tak nabízí překvapivě i trochu hlubší pohled na celou subkulturu. V osmdesátých letech se zřejmě méně tlachalo do prázdna a všechno šlo mnohem více od srdce, proto působí snímek upřímně a velmi celistvě (při dnešním datu premiéry bych musel být ale mnohem kritičtější). 80 % ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Tenhle dokument bych doporučil minimálně všem hip hoperům a undergroundovým umělcům. Ještě bych zmínil vynikající soundtrack. If you want to know what hip hop is realy all about, see a film called Style Wars – KRS-One. ZUPA: Neopisuj. [citát je ze zadní strany DVD] ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Nezakrytě oslavný pomníček světa jedné subkultury, která mi je bytostně cizí. Proto hodnotím jak hodnotím. Byť si uvědomuji, řekněme, svou zaujatost, ale nemohu jinak - ačkoli jsem si, třeba i díky zhlédnutí tohoto dokumentu, vědom toho, o jak komplexní fenomén se v případě graffiti jedná, a není ho možné jen primitivně smést ze stolu jako projev vandalství, osobně mi je přes to všechno bytostně protivný, a byl bych radši, kdyby nikdy nespatřil světlo světa. Sledovat ze studijních důvodů tento dokumentární počin pro mě bylo skutečně vrcholným utrpením, nikdy víc! ()

Zajímavosti (3)

  • Henry Chalfant původně zamýšlel natočit dokument o breakdancingu, ale v průběhu natáčení zjistil, že nemá dost zajímavých záběrů. Zaměřil se proto na graffiti umění a zkombinoval záběry, které vedly k tomu, že se graffiti začlo více spojovat s hip-hopovou kulturou. (Epistemolog)
  • Film získal na filmovém festivalu Sundance roku 1983 hlavní cenu dokumentárních filmů. (Clik)

Reklama

Reklama