Reklama

Reklama

The Sadist

  • USA Profile of Terror (více)
Trailer

Měla to být poklidná a příjemná cesta do Los Angeles, která se změnila v hrůzu a teror. Porucha automobilu donutí přátele zastavit na podivném místě, které nevěstí nic dobrého. Zanedlouho se totiž již setkají se sadistickými vrahy. (Chupacabre)

Videa (1)

Trailer

Recenze (42)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Paráda. Na raná šedesátá léta až překvapivě brutální film (ok, spíš v psychické než fyzické rovině - ale přeci), něco jako předchůdce exploitation subžánru, jenž zažil svůj boom o dekádu později. Zpočátku je film docela nezáživný, jakmile se ale na scénu dostane to hovado zmíněné již v samotném názvu, je o zábavu postaráno. Tak odporného filmového záporáka jsem neviděl ani nepamatuju. Tady musíte obětem vyloženě fandit, aby se mu ubránily a na konci mu nepěkně ublížily (aneb překlopení do revenge filmu). Posledních dvacet minut je pak neuvěřitelně napínavá naháněčka. Opravdu veliké překvapení a další horor z mnou právě prozkoumávaných šedesátých let, který je třeba doporučit. Horror movie of the Year ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Zvláštny prípad, kedy naozaj silný koncept, drsný thriller dodržiavajúci jednotu miesta, času a deja (odohrávajúci sa v kvázi reálnom čase), dopláca na limity vlastnej exploatačnej dramaturgie a logických lapsov, no zároveň ťaží zo svojich produkčných limitov surovú naturalistickú atmosféru a dusný, zaprášený vizuál, ktorý bezmála pripomína americkú sociálnu fotografiu :-)). Landis prináša Exploitation/Grindhouse film s ambíciami stať sa hitchcockovským thrillerom zaseknutými niekde na 3/4ceste. Overall vcelku štýlový, zapamätateľný letný grindhouse a tak trochu southern gothic film (kde môžeme cítiť aj prvé tóny redneck/hillbilly klasík ála Texas Chain Saw Massacre, Hills Have Eyes, Deliverance...) s ozvenami westernu a crime príbehov v štýle Bonnie and Clyde, či Gun Crazy a Badlands, v kontexte prvej polovice 60-tych rokov vyniká. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Já prostě miluju staré filmy a tohle je další z řady, které si okamžitě dávám mezi moje oblíbené. Je to sice místy trošku zdlouhavé a najdou se zde i hluchá místa, ale jinak nám režisér Landis naservíroval velmi dobrou psycho – brutální a především excelentně zahranou podívanou. Tyhle nekompromisní kousky mají u mne vždy zelenou, zvláště když se pro ně stávají inspirací skuteční sérioví vrazi, o kterých taky rád píšu články. V tomto případě Charles Starkweather a Caril Ann Fugate. Hlavní prim tu hraje hutná atmosféra (kterou se tvůrcům místy podařilo vytvořit), pocit beznaděje, šílenost v očích obou psychopatů a především bravurní herecký výkon Arche Halla Juniora, který byl jindy mnohými kritizován a podceňován jako slabý herec. Tady však podal svůj životní výkon. Kvalita stojí především na jeho grimasách a šíleném bezcitném pohledu. Podobnému parchantovi bych se do rukou dostat nechtěl ani omylem. Ani zbytek osazenstva si však nevedl špatně. Zvláště pak dvojice dam. Helen Hovey byla docela pěkná ženská, ze začátku mi sice její postava lezla lehce na nervy, ale postupem času jsem jí i fandil. To Marilyn Manning ztvárnila šílenou a dosti jednoduchou dívku rovněž slušně. Hm a ten její sexy taneček u auta… The Sadist – potažmo James Landis dokázal z toho minima vymáčknout maximum. Příběh odehrávající se jen na pár metrech čtverečních dokázal skvěle vygradovat do extrému a ani na to nepotřeboval bůhvíjak velký rozpočet. 70% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Ach, ten venkov! Čerstvý vzduch, příroda, milí starousedlíci, pohoda. To si dozajista mysleli dva učitelé a jedna učitelka, když se vydali společně na sportovní zápas. Jenže zdání klame! Opuštěná čerpací stanice s vrakovištěm se jeví jako místo spásy, když se v autě rozbije čerpadlo. Jakmile se trojice snaží opravit auto sama, respektive učitel Ed, objeví se vyšinutý zabiják Charlie se svojí družkou Judy. Ta nezabíjí, jen se přihlouple směje a krade jako straka. Charlie drží pistolí trojici v šachu a nutí Eda, aby opravil auto, s nímž pak hodlá s Judy odjet. Jenže jak jde čas, magor se nudí, a tak se pustí pistole do práce. Možná pro současného akčního diváka bude film pomalejší, mně ale ty delší záběry skvělé černobílé kamery doprovázené tísnivou hudbou příjemně napínaly. Hlavní postavy marně přemýšlejí, jak se ze zoufalé situace dostat. Směrem k závěru děj graduje a vůbec není jisté, kdo přežije. Vlastně jsem se smiřoval s tím, že přežít, respektive zemřít může kdokoliv. „Ááá!" „To je jen hadí kůže. Tady jich žije spousta..." ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Překvapivě opravdu povedené. Syrové drama o bitvě mezi šílencem a nevinnýma. Nečekal jsem že někdy řeknu že Arch Hall hrál opravdu dobře, v Eegahovy jsem z něj nemohl protože to bylo vážně strašné a o Wild guitars nemluvím a najednou čumím on tu hraje opravdu parádně, upocený slizský hovado který se s nikým nesere. Další věc která se mi líbila byla to že ti nevinní měly kolikrát šanci ale vždy se něco pokazilo(třeba když vrah neměl náboje a musel přebít). Původně jsem nevěděl že se film odehrává na jednom místě a tak jsem měl trošku obavy, ale ty nakonec opadly. Opravdu parádní záležitost. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (7)

  • Strážníci ve filmu byli skuteční policisté policejního oddělení Los Angeles, kteří byli v tu chvíli mimo službu. (hladass)
  • Postavy Charlieho (Arch Hall Jr.) a Judy (Marilyn Manning) byly inspirovány skutečnými sériovými vrahy Charlesem Starkweatherem a Caril Fugate. (hladass)
  • Film byl v Británii zakázán a nesestříhaný vyšel až v roce 1999. (hladass)

Reklama

Reklama