Reklama

Reklama

Slavný pianista Stephen Orlac (Colin Clive) má po vlakové nehodě zmrzačené ruce. Jeho žena Yvonne (Frances Drake) v naprosté beznaději požádá o pomoc dr. Gogola. Ten Orlacovi tajně transplantuje ruce popraveného vraha. Operace se sice zdaří, ale na Orlacově chování se záhy začne „projevovat“ původ jeho nových rukou. A doktor Gogol, jenž se platonicky zamiloval do jeho ženy, se toho rozhodne využít... Druhá z celkem čtyř adaptací (1924, 1960, 1962) Renardova románu „Orlakovy ruce“. (nanamarak1)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (7)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Originální verze Orlacs Hande je temnější, více psychologická a strašidelnější, tento remake je však výborným thrillerem, který zdobí výkony tří špičkových herců: krásné Frances Drakeové, výborného "Frankensteina" Colina Cliveho (škoda pro něj, že film je zaměřený na Gogola, nikoli na Orlaca, protože do příběhu podle temné němé verze z roku 24 by zapadl se vším všudy) a především nádherně slizkého a úlisného Petera Lorreho v jedné ze svých výborných rolí (no, která jeho role byla špatná?). Uživatelka Akisha výše nade mnou se mýlí, film určitě nestojí jen na Lorrem, protože je velmi chytře promyšlený, načasovaný a vygradovaný, takže být tam někdo jiný, i tak by šlo o skvělý film. Jenže Mad Love tu obskurní hereckou figurku jménem Peter Lorre má - a tak je ještě lepší. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Film, co opět stojí a padá výkonem Petera Lorrea, a který by bez něj asi těžko někoho zaujal. Rozhodně je blaho sledovat jeho perfektní projev, ať už jde o výraz zoufalé zamilovanosti nebo ta fraška v převleku, co sehrál na svého soka. To se potom lehce odpustí i nevýrazní vedlejší herci (hlavně manžel Yvonne) nebo nějaké ty do očí bijící chyby v záběrech s voskovou figurínou... Film má navíc takovou podmanivě temnou atmosféru, ač o horor ani moc nejde, spíš o psychologický film s duševním rozkladem hlavního hrdiny, kde je všechno ostatní vlastně odsunuto do pozadí a celý ten motiv vraždících rukou nakonec ani není tak zásadní. Co asi leckoho překvapí je useknutý konec, kdy i mě vylétlo obočí, když se objevilo "The End". ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Peter Lorre je nepozemská držka, ktorého aura bola neraz využitá v prospech daného filmu. V tomto prípade to nieje výnimkou. Karl Freund, veleznámy expresionistický kameraman, vo svojom poslednom režijnom opuse trocha sklamal. Snažil sa zamiešať do atmosféry universalovské hororové excesy, ale aj nemecké expresionistické pohľady. Je badateľné, že tieto dva smery akosi dokopy nejdu. P.S. V závere prosím nekýchať, pretože ani nepostrehnete, že prišiel koniec. ()

TheSompeque 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nejstarší film, co jsem viděl. (1935) Poměrně krátký, hodinový film o nenaplněné lásce doktora Gogola, který skrze intriky chce získat ženu Yvonne za každou cenu. Dojde až k tomu, že manželovi, pianistovi, Yvonne kvůli vlakové nehodě přišije ruce vraha, což začne dělat problémy. Na to, že to je tak starý film, jsem byl překvapen, jak dobré to bylo. Jen ten konec byl takový nedodělaný. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Americký remake sice nemá tu skvělou atmosféru jako dokonalý německý originál z roku 1924, ale za to má děsivého německého herce Petera Lorra, jehož plešatý doktor Gogol patří mezi jeho nejzajímavější role. Další, výrazným představitelem je Colin Clive hrající pianistu Orlaca. Veliká škoda, že tento herec toho kvůli své předčasné smrti natočil tak málo a je dnes téměř zapomenut (jeho jedinou další známou rolí je Mudr. Frankenstein z prvních dvou Whaleových filmů). ()

Galerie (21)

Zajímavosti (5)

  • Vosková figurína v bližších záběrech je ve skutečnosti nalíčená Frances Drake. (akisha)
  • První americký film Petera Lorre. (akisha)
  • Charles Chaplin po zhlédnutí filmu Mad Love prohlásil, že Peter Lorre je jeden z nejlepších herců na plátně. (akisha)

Reklama

Reklama