Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1943 v ponurém vězeňském baráku v Osvětimi čeká na svůj osud skupina mužů, včetně lékaře, rukavičkáře, dvou rabínů, profesora práv a nejméně jednoho zločince. Ti všichni zoufale bojují nejen o přežití, ale i o to, aby pochopili smysl své existence. V očekávání, zda budou vyzváni k přesunu do plynových komor a na pokraji sil v důsledku krutosti nacistů se dožadují odpovědi na otázku, jaký je Bůh, který dovolí takové utrpení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Velmi složité drama, jehož hlavním dějem je filozoficko-duchovní rozprava o vině Boha na utrpení Židů nejen během druhé světové války. Mne osobně zpracování i téma velice zaujalo a pozorně jsem sledoval každou z postav, každé slovo, každou námitku i myšlenku. Jeho nízké hodnocení je bohužel dáno složitostí tématu, které není pro každého. Kdo očekává snímek zachycujícín život v koncentračním táboře, bude zklamán. Kdo se však zajímá o holocaust a trápí ho řada otázek, měl by jej zhlédnout. Celý děj se odehrává v jednom z baráků koncentračního tábora Osvětim. Vzhledem k očekávanému příjezdu další skupiny deportovaných Židů je třeba na barácích ,,udělat místo" a tak původní obyvatelstvo je prohnáno selekcí. Nejsou však ihned zlikvidováni a vrací se na barák. Vědí však, že následujího dne s příjezdem nových skupin odejdou směrem k podzemním krytům maskovaným za sprchy a budovám s komíny... Vlak však dorazí do Osvětimi dříve a tak se v barácích sejdou nově příchozí s těmi, na jejichž pryčnách budou spát a z jejich lžic a misek budou další den jíst. Vzhledem k tomu, že se zde sejde koncentrace učenců, profesora, rabína i soudce, dojde k debatě kdo za toto utrpení vlastně může. Osazenstvo ubykace se po prvotním zdráhání a obav z rouhání rozhodne o žalobu Boha. Má s ním být veden spravedlivý proces za účasti tří soudců tak jak káže u soudů Tóra. Mezitím komanda začala s vyklizováním baráků od vyselektovaných a k baráku kde probíhá soud se komanda odhadem dostanou za sedm hodin. Soud tedy nemá mnoho času na vynesení rozsudku... Jednání probíhá ve velmi vážném a korektním duchu jako by se jednalo o skutečný soud. Všichni se chovají slušně, každý z vězňů dostane prostor dokonce i kápo baráku, který není Židem a je pouze odsouzeným zločincem. Hlavním bodem obžaloby je to, zda Bůh naplnil smlouvu, kterou uzavřel s Izraelity. Pro shlédnutí netřeba znát Tóru a dokonce ani Starý zákon, snímek se snaží vše vysvětlit tak aby mu rozumněli i lidé tématu neznalí. Snímek je navíc velmi vyvážený ve všech svých tvrzeních i v momentálních náhledech na daný děj (Nutný rozsudek i pozitivní závěr snímku). Ten soud byl naprosto logický. Každý z nás, třebas nevěřící si musel v souvislosti s holocaustem položit otázku: Je-li Bůh jak mohl toto dopustit? * * * * ()

daEmoNickY

všechny recenze uživatele

Podle mě ten film je dobrý na poklábosení s přáteli o něm. --- Zpočátku mi sice přišlo, že celá pointa holokaustu byla posadit dostatečný počet židů do jedné místnosti a nechat je vyhladovět filozofováním, ale ten konec ... Argumentace, kterou židovští vězni vedli byla nesmyslná, plná logických klamů a to až do několika pár závěrečných minut díky kterým God On Trial/Bůh Před Soudem stojí za to (plus promluva fyzika a semtam i nějaký jiný argument). --- Hodnocení? Hm, Youtube videa se na CSFD zatím hodnotit nedají a tak ho tu nedám. --- Ve filmu jsou, řekl bych, klasické klišoidní postavy - člověk co konvertoval (byl němec, proti židům, pak zjistili že byl žid), člověk s dojímavým příběhem (který popíral že měl volbu) a Harry Potter ()

Reklama

Faidra 

všechny recenze uživatele

Obžalovaný: Bůh všemohoucí vulgo Jsem, který jsem, Hospodin, Adonaj, Elohim, ha-Šem. Místo činu: de iure Chelmno, Belzec, Majdanek, Treblinka, Sobibor, Auschwitz-Birkenau, de facto celé krvavé země mezi Hitlerem a Stalinem. Obvinění: porušení smlouvy, nepřekažení trestného činu, spoluúčast na vraždě. Oběti: šest milionů. Rozsudek: zločin, opomenutí nebo součást vyššího plánu? Odročeno pro překážky, pro které nelze v jednání pokračovat (žalující strana se proměnila v popel a dým), nový termín jednání na věčnosti. Poznatek z obecenstva: Bůh nehraje v kostky… možná proto, že nemá s kým. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Myšlienka postaviť Boha pred súd a súdiť ho za to, že dovolil vyvražďovať nevinných Židov v koncentračných táboroch, je určite originálna, a vzhľadom k obsadeniu tribunálu aj logická. Ocitli sme sa totiž v Osvienčime v jednom baráku a hlavní predstavitelia sú židovskí väzni. Niekedy som sa strácal vo filozofických témach, určite by sa zdarila znalosť Tóry, ale v konečnom vyznení je tento malý snímok jasný a zrozumiteľný. ()

KrestanFilms 

všechny recenze uživatele

Je pravdou, že holokaust je pokračováním historie židovského národa. Málokdo si uvědomuje, že Bible není celá. Že my jsme pokračováním biblické doby. Nicméně byť je to "jen film", myslím, že je ten nápad příliš troufalý. Zvlášť když přináší hromady otázek a odpovědí, ale nikdo nemůže zaručit, že filmem dané odpovědi jsou správné! Že by se s tímto ztotožnil i Bůh sám! A tímto faktem silně klesá výpovědní hodnota. Když sečtu všechna pro a proti, ve výsledku tento film spíše nedoporučuji. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama