Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 1943 v ponurém vězeňském baráku v Osvětimi čeká na svůj osud skupina mužů, včetně lékaře, rukavičkáře, dvou rabínů, profesora práv a nejméně jednoho zločince. Ti všichni zoufale bojují nejen o přežití, ale i o to, aby pochopili smysl své existence. V očekávání, zda budou vyzváni k přesunu do plynových komor a na pokraji sil v důsledku krutosti nacistů se dožadují odpovědi na otázku, jaký je Bůh, který dovolí takové utrpení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

Flego 

všechny recenze uživatele

Myšlienka postaviť Boha pred súd a súdiť ho za to, že dovolil vyvražďovať nevinných Židov v koncentračných táboroch, je určite originálna, a vzhľadom k obsadeniu tribunálu aj logická. Ocitli sme sa totiž v Osvienčime v jednom baráku a hlavní predstavitelia sú židovskí väzni. Niekedy som sa strácal vo filozofických témach, určite by sa zdarila znalosť Tóry, ale v konečnom vyznení je tento malý snímok jasný a zrozumiteľný. ()

standsiller 

všechny recenze uživatele

Až na celkom dobre podaný záver, som bol celý čas s pocitom, že sa nachádzam v kostole a počúvam kázeň, kolosálne dlhú kázeň. Ktorá ma po čase začala nudiť a nedokázal som kontrolovať zívanie. Nemal som pocit, že sa jedná o väzňov v Osvienčime , asi preto, že tam vládla viac menej pohoda. Rozmanitý, spletitý a komplikovaný rozhovor, popretkávaný dialógmi na divadelnej úrovni. V divadelnom prevedení by mohlo ísť o omnoho lepšie spracovanie. Filmové nestálo za zmienku . Škoda. Nápad by to bol celkom zaujímavý, keby sa dotiahol dokonca a nejaký ten peniaz minul aj na viac komplikovaný a menej filozofický dej. ()

Reklama

daEmoNickY

všechny recenze uživatele

Podle mě ten film je dobrý na poklábosení s přáteli o něm. --- Zpočátku mi sice přišlo, že celá pointa holokaustu byla posadit dostatečný počet židů do jedné místnosti a nechat je vyhladovět filozofováním, ale ten konec ... Argumentace, kterou židovští vězni vedli byla nesmyslná, plná logických klamů a to až do několika pár závěrečných minut díky kterým God On Trial/Bůh Před Soudem stojí za to (plus promluva fyzika a semtam i nějaký jiný argument). --- Hodnocení? Hm, Youtube videa se na CSFD zatím hodnotit nedají a tak ho tu nedám. --- Ve filmu jsou, řekl bych, klasické klišoidní postavy - člověk co konvertoval (byl němec, proti židům, pak zjistili že byl žid), člověk s dojímavým příběhem (který popíral že měl volbu) a Harry Potter ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Obžalovaný: Bůh všemohoucí vulgo Jsem, který jsem, Hospodin, Adonaj, Elohim, ha-Šem. Místo činu: de iure Chelmno, Belzec, Majdanek, Treblinka, Sobibor, Auschwitz-Birkenau, de facto celé krvavé země mezi Hitlerem a Stalinem. Obvinění: porušení smlouvy, nepřekažení trestného činu, spoluúčast na vraždě. Oběti: šest milionů. Rozsudek: zločin, opomenutí nebo součást vyššího plánu? Odročeno pro překážky, pro které nelze v jednání pokračovat (žalující strana se proměnila v popel a dým), nový termín jednání na věčnosti. Poznatek z obecenstva: Bůh nehraje v kostky… možná proto, že nemá s kým. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Velmi složité drama, jehož hlavním dějem je filozoficko-duchovní rozprava o vině Boha na utrpení Židů nejen během druhé světové války. Mne osobně zpracování i téma velice zaujalo a pozorně jsem sledoval každou z postav, každé slovo, každou námitku i myšlenku. Jeho nízké hodnocení je bohužel dáno složitostí tématu, které není pro každého. Kdo očekává snímek zachycujícín život v koncentračním táboře, bude zklamán. Kdo se však zajímá o holocaust a trápí ho řada otázek, měl by jej zhlédnout. Celý děj se odehrává v jednom z baráků koncentračního tábora Osvětim. Vzhledem k očekávanému příjezdu další skupiny deportovaných Židů je třeba na barácích ,,udělat místo" a tak původní obyvatelstvo je prohnáno selekcí. Nejsou však ihned zlikvidováni a vrací se na barák. Vědí však, že následujího dne s příjezdem nových skupin odejdou směrem k podzemním krytům maskovaným za sprchy a budovám s komíny... Vlak však dorazí do Osvětimi dříve a tak se v barácích sejdou nově příchozí s těmi, na jejichž pryčnách budou spát a z jejich lžic a misek budou další den jíst. Vzhledem k tomu, že se zde sejde koncentrace učenců, profesora, rabína i soudce, dojde k debatě kdo za toto utrpení vlastně může. Osazenstvo ubykace se po prvotním zdráhání a obav z rouhání rozhodne o žalobu Boha. Má s ním být veden spravedlivý proces za účasti tří soudců tak jak káže u soudů Tóra. Mezitím komanda začala s vyklizováním baráků od vyselektovaných a k baráku kde probíhá soud se komanda odhadem dostanou za sedm hodin. Soud tedy nemá mnoho času na vynesení rozsudku... Jednání probíhá ve velmi vážném a korektním duchu jako by se jednalo o skutečný soud. Všichni se chovají slušně, každý z vězňů dostane prostor dokonce i kápo baráku, který není Židem a je pouze odsouzeným zločincem. Hlavním bodem obžaloby je to, zda Bůh naplnil smlouvu, kterou uzavřel s Izraelity. Pro shlédnutí netřeba znát Tóru a dokonce ani Starý zákon, snímek se snaží vše vysvětlit tak aby mu rozumněli i lidé tématu neznalí. Snímek je navíc velmi vyvážený ve všech svých tvrzeních i v momentálních náhledech na daný děj (Nutný rozsudek i pozitivní závěr snímku). Ten soud byl naprosto logický. Každý z nás, třebas nevěřící si musel v souvislosti s holocaustem položit otázku: Je-li Bůh jak mohl toto dopustit? * * * * ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama