Obsahy(1)
Režisér Kihači Okamoto oproti dobové tendenci sociálně a politicky kritických samurajských dramat využil žánr filmů se souboji na meče coby prostor pro satiru na téma revoluce požírající své děti. Film začíná jako hurónská hříčka, ale postupem času se od karikovaných postav nenápadně přesouvá do vážnější roviny, aby skončil stejně výmluvně jako režisérova předchozí vážná díla (Zběsilost a Samuraj). (oficiální text distributora)
(více)Recenze (19)
Jídlo může být prosté a jednoduché, ale taky složené z mnoha indegriencí. Okamoto je vynikající kuchař, který dokáže vše (fraška, satira, tragédie, historie) namíchat ve správném poměru tak, že vznikne delikatesa. A tak jednoduchý příběh o politickém prozření jednoho chudáka a posléze celé vesnice pozvolně a plynule přechází od typické satiry (správce, obchodník, bordeltáta) k antické tragédii. ()
Okamotovi se podarilo satiru a az misty gagovou komiku smisit s drsnou a vaznou lidskosti. Barevna kamera dodava filmu velice zajimavou naladu. Vubec jsem necekal, jak me tento film zaujme a hlavne prekvapi. Japonsti reziseri se k prelomu ery Edo a Meiji radi vraceji. Cisarske emblemy nad taborem zradcu a proradne postavy shogunatnich agentu nenechavaji nikoho na pochybach na jake strane politickeho spektra reziser stoji. Dejovy zlom v zaveru filmu je primo fascinujici. ()
Tak takýto kvázi komedionálny príbeh absolutne nepasuje do danej doby, a v komedionálnych polohách je film trápny, čiže sa pri komédii nedá zasmiať ani v jednej scéne...vyvreskovanie žien či mužov v žiadnom filme nie je smiešne. O príšernom prehrávaní hercov ani nehovorím. Aj od Mifuneho som očakával viac, nie je to to, čo predvádzal v Siedmych samurajoch. Spracovanie je ok, beriem, i ked v akčných polohách to bol ako na hojdačke. Hodnotenie: 55% ()
Toshiro Mifune znova v úlohe, v akej sme si ho zamilovali v Siedmych samurajoch. Pošetilý-no nie hlupák, dobrosrdečný-no nie bez hrdosti. Energia ktorú vysiela z obrazovky na diváka ma priam nútila šaškovať s ním :). No a film je to naozaj nádherným skĺbením komédie a sociálnej kritiky, pričom atmosféra sa postupne prelieva z čisto komediálnej roviny, do roviny dramatickej a celá tá komediálna maškáráda v konečnom dôsledku len umocnuje veľmi pôsobivý a emotívny záver. (10/10) ()
Film se rozjíždí pozvolna, ospale a nezáživně. Zatímco první část působí jako mě špatně srozumitelná komedie plná nesrozumitelných vtípků, v polovině, však příběh začne nabírat na dramatičnosti. A tak se z něj stane netradiční hrdinský film, jehož hrdina je padlý na hlavu. Jeho naivita způsobená natvrdlostí nás vede až k dojemnému závěru. Toshiro Mifune opět hraje jak o život a dělá film o něco zajímavější. ()
Galerie (11)
Photo © Toho Company
Reklama