poster

Cesta bojovníka

  • Indonésie

    Merantau

  • EN název

    Merantau Warrior

Akční / Drama

Indonésie, 2009, 106 min (Director's cut: 134 min)

Režie:

Gareth Evans

Diskuze k filmu (16)

    • 3.4.2012  03:11
    Hendrixxx
    (hodnocení, komentáře)
    • 18.7.2010  12:05
    Rogue
    (hodnocení, komentáře)
    tak to pochopitelne souhlasim, ze to neomlouva. Ja mam zase problemy s prehnanym letanim... kazdy ma neco.
    • 18.7.2010  11:55
    H34D
    (hodnocení, komentáře)
    Chápu, věci, které prostě vadí mě, nevadí vám. Ale třeba trademarkem akčních filmů 80. let je, že jsou stupidní, řadě lidem to taky nevadí, někteří se naopak u toho pobaví, ovšem v závěrečném soudu, to jejich stupiditu nijak neomlouvá...
    • 18.7.2010  10:47
    Rogue
    (hodnocení, komentáře)
    Take si myslim, ze prepalene herectvi je urcitym trademarkem. A niktoriusovi se omlouvam za zjednodusovani pro efekt - jisteze dementi nejsou vyhradne zlutackym syndromem :o)
    • 18.6.2010  21:51
    Niktorius
    (hodnocení, komentáře)
    Ne. Já jen jen říkám, že filmová tvorba Jižní Asie se v lecčem liší od té Severní (plus asijské filmy populární u nás se mohou dost lišit od těch, co jsou nejpopulárnější v zemích jejich původu). A jedním z těch IMHO dost typických "jižních" znaků je pojetí filmu jako něčeho, co je odtržené od reality - vše je v tom jasné a jednoduchá, záporáci jsou co nejzápornější, hrdina co nejhrdinější atd.  A nejde tu vůbec o pochopení, ale pouze o přijetí toho stylu. Netvrdím, že zrovna tenhle film je dokonalý a že některé srdceryvné pasáže v něm nejsou na facku (viz koment), nebo, že se nějak šeredně pleteš v jeho hodnocení, ale snažím se vysvětlit, proč ho (IMHO) ostatní přijmají pozitivněji.
    • 18.6.2010  19:14
    H34D
    (hodnocení, komentáře)
    Niktorius: Hele, ty se mi tu snažíš protlačit ideu, že jihoasijská kultura je natolik odlišná i od té asijské, kterou znám, že ji nejsem schopen po jednom filmu pochopit (už o tom pochybuji, přeci jen si myslím, že takový idiot nejsem a jak jsem řekl, něco emocionálně vypjatých filmů z asie už jsem viděl). Ale já tady posuzuji konkrétně tento film a ten je prostě podle mě sračka, je to neuvěřitelně stupidní béčko a proto tam ty emoce nefungujou. A i kdybych nakoukal dalších 50 těchto sraček, nebo naopak dalších 50 filmů, kde budou podobné emoce, ale prostě vyzní líp díky lepším okolnostem filmu, tak to nezmění můj názor na Merantau.
    • 18.6.2010  17:40
    Niktorius
    (hodnocení, komentáře)
    Jde o to, že celý ten film je jedna velká nadsázka nelze ho vnímat, jako by se snažil o zpodobnění reality.

    Chtělo dát si větší nálož jihoasiských mainstreamáků - byť se na jejich styl naladíš, nebo se tomuto regionu už budeš dosmrti vyhýbat :)

    Ilustračně si tu dovolím uvést ukázky ze svou jihoindických filmů (konkrétně tamilského a telugského) - v obou případech začíná ta pravá sranda cca v třetí minutě...A prosím nezaměňovat s Bollywoodem:

    http://www.youtube.com/watch?v=pWFInePJPRk
    http://www.youtube.com/watch?v=aN-f3RlCpoE&feature=related
    • 18.6.2010  17:00
    H34D
    (hodnocení, komentáře)
    Tak to já s váma nemůžu vůbec souhlasit, viděl jsem dost bojových béček, ale todleto je prostě moc, kila patosu, neuvěřitelná přepálenost, debilní charaktery, opravdu extrém a nadsázka nulová - žádné odlehčující scény si tam teda nevybavuji. A že atrakcí jsou herecké výkony? Proboha, jedna nasraná grimasa Scotta Adkinse v Undisputed III je lepší (a hlavně věrohodnější) herecký výkon než cokoliv zde...
    • 18.6.2010  16:37
    Niktorius
    (hodnocení, komentáře)
    Jo, tady je nutné nutné podotknout, že se poněkud liší severoasijská a jihoasijská tvorba.... A vtipné odlehčující scény zahrnující dementa rozhodně nejsou výhradně žluťácké, mají velkou tradici i v Indii (nepřekvapivě hlavně v té jižní)....A to nejen ve filmu, ale už třeba v sanskrtském divadle.

    U Merantau jde IMHO hlavně o to, že ten film nijak nezastírá, že jen to "jen" film a že je přepálený a pramálo ukotvený v realitě - jde tam hlavně o ty atrakce (což jsou nejen souboje, ale právě i ty velmi expresivní herecké výkony třeba).
    • 18.6.2010  00:51
    Rogue
    (hodnocení, komentáře)
    ja si tedy take nemyslim, ze bych se v akcnich/bojovych filmech uplne nevyznala.. a tedy, osmdesatkove mlaticky a vubec, zlutacke mlaticky byly vzdy dejove desive... smarja preci. tady ani nejsou typicky zlutacne vtipne odlehcujici sceny nutne zahrnujici jednoho dementa... ten film je zlaty. to bude tim, ze je z indonesie a neni tam slon :o)
    • 1.6.2010  18:12
    H34D
    (hodnocení, komentáře)
    Není pravda, asijských filmů jsem pár desítek viděl a to včetně těch hodně emocionálních (ať už profláknuté A moment to remember, My Sassy Girl, nebo s tímhle více související Hongkongské kung-fu filmy atd.).
    • 1.6.2010  12:58
    Niktorius
    (hodnocení, komentáře)
    To je tak, když někdo není zvyklý na asijskou emocionální přepjatost :)
    • 25.5.2010  19:01
    H34D
    (hodnocení, komentáře)
    V případě, že diskusi sledují lidé, v akčních/bojových filmech trochu znalejší - nepřijde vám, že tohle byla neuvěřitelně patetická sračka? Já jsem fanda bojových filmů, ale tady jsem měl požitek díky odpadnímu ději z velké části skažený (viz koment)... Zlatý Ong bak 2, tady jsem si místama málem ublinkl pod košili...
    • 28.2.2010  22:09
    TomikZlesa
    (hodnocení, komentáře)
    DVDrip i titulky :-)
    • 23.9.2009  15:32
    Rogue
    (hodnocení, komentáře)
    .
    • 9.5.2009  13:41
    Lateef
    (hodnocení, komentáře)
    Vypadá to, že každá země od Himalájí na východ si chce natočit svůj vlastní Ong-Bak ... a proč ne, když to disponuje propracovanou choreografií a kaskadérskými pády, ze kterých bolí tělo, jen když se na to díváte... nicméně, Ong-Bak nastavil laťku hodně vysoko... takže uvidíme, jak se s tím pentjak silat popere...