Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapesní zloděj Skip (Richard Widmark) jednoho dne v přeplněném metru vytáhne z kabelky pohledné Candy spolu s peněženkou i mikrofilm s chemickým vzorcem, na který mají spadeno komunističtí špioni. Legendární noirový thriller, oceněný na festivalu v Benátkách, představil na svou dobu revoluční žánrové prvky a zároveň pohněval šéfa FBI J. Edgara Hoovera. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (64)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Vo svojej noirovej temnej dráme z roku 1953 Samuel Fuller nielenže veľmi zdarilo reflektuje dobovú a divácky atraktívnu tému nového celonárodného športu v podobe politického honu na komunistov - on zasadzuje svoj príbeh medzi postavy, ktoré sú v zásade predstavené divákovi v negatívnom svetle. Máme tu obratného, záludného vreckára, ženu, ktorá predáva informácie komunistom, komunistov samotných, miestnu postaršiu dámu, ktorá za pár dolárov udá kohokoľvek. Na druhej strane stojí pár policajtov, ktorí však tiež nemajú ďaleko k pochybnému konaniu pri nakladaní s podozrivými. Fuller však rozdeľuje aj týchto antagonistov do rozličných skupín a stanovuje hranicu - jedna vec je zločinec, druhá zradca vlasti. A netreba zabúdať na to, že aj zločinci majú svoju česť - ale nie všetci, a pre niektorých môže byť spomínaná hranica príliš tenká. Film tak brnká na strunu relativity a takmer nič, mimo samotných komunistov, nevykresľuje čiernobielo, čo zdôrazňuje nespoľahlivého rozprávača. Pri dobovej reflexii nezabúda ani na falošné podozrenia a ľahko ovplyvniteľnú mienku verejnosti a médií (prečo nešla Candy na políciu - pretože by bola tiež považovaná za komunistku). Hlavne však perfektne stavia a rozpracováva vynikajúcu kriminálku so zaujímavými postavami, ktorá stojí na ich vzájomných reláciách a premenlivej nedôvere, opäť odráža spoločenskú situáciu Ameriky 50. rokov. To však v ničom neuberá z ladnosti a grácie, s akou je inteligentný príbeh zkonštruovaný a bez jediného zakolísania rútiaci sa do jednoznačného záveru, ktorý poskytuje divácky uspokujujúcu katarziu. Fuller si do budúcna získal moju pozornosť. 80% ()

Foma 

všechny recenze uživatele

Widmark je aspoň u nás nedoceněná hvězda, skvělá Thelma Ritter a celý to má spád, napětí, prostě radost pokoukat. Kapsář (Widmark) okrade krásku o šrajtofli, ve kterej převáží tajnej mikrosnímek. Ona to neví (že je tajnej), on nic neví , začnou je prohánět policajti a agenti a následky jsou docela drsný. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Celkem intenzívní film noir, poměrně rychlý, kdy vás nenechá vydechnout a vy si ho užijete až do konce jako jízdu směrem k něčemu, co je docela hodně temné. Zajímavý nápad s tím, jak je možné snadno ztratit něco důležitého, a jaké to může mít následky na lidi, kteří se dostanou ve špatný čas na špatné místo. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Příjemné retro osvěžení na 46. MFF KV. Možnost vidět tento černobílý skvělý biják na velkém plátně v Thermalu byla k nezaplacení. Film se na velkém plátně rozvine do svých kvalit a dá plně vyniknout skvělým hercům (Jean Peters je zde dokonalá) a perfektní noir atmosféře. Mimochodem díky projekci ve velkém sále v Thermalu jsem si uvědomil ještě jednu věc: diváci se u tohoto filmu často smáli na místech, kde mě to osobně překvapilo. Můj soukromý tip je, že festivalový zmlsaný divák se na takový film dívá úplně jinými očima, než vyžaduje žánr i původní záměr tvůrců, a řadu situací a replik hodnotí jako bezděčně komické. Což vlastně není na škodu a je to jen dokladem toho, že tento film, který je starý už téměř 60 let, pořád odkáže oslovit i moderního diváka. Uvážím-li, že tento film šel do kin pár měsíců po smrti Stalina (premiéra v Los Angeles 29. 5. 1953, Stalin umírá 5. 3. 1953), v době, kdy se český film stával úslužným kolaborantem komunistického totalitarismu, přidává mu to jen na zajímavosti. Nedovedu si představit, že tenhle film šel někdy v našich kinech. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Uau! Pecka! Samuel Fuller ( i scénář ) vzal noir pěkně od podlahy, žádné zdržování. Ohromné tempo, dynamická hudba, kamera, výtečný Richard Widmark jako kapsář má k gentlemanství hodně daleko. Femme fatale tentokrát ne jako elegantní okouzlující dáma, ale živelná holka pěkně od rány. A je k sežrání. Výbušná interakce s Widmarkem. Přirozené herecké projevy, výrazné vedlejší role. Promakané drobnosti. A režie bez servítků co se týče hrubého zacházení s postavami - tady to schytají i ženy.Víc noirů od Fullera! Tenhle chlapík tomu dodal nebývalou živelnost a švih. A vůbec nevadí, že záplatka je poplatná době vzniku - hrozba komunismu ( komunisti - Commies ). Lahůdka! ()

Galerie (30)

Zajímavosti (5)

  • V úvodnej scéne v metre možno vidieť vojaka s výložkou "Big Red One“, čo je prvý pechotný oddiel. Režisér Samuel Fuller bojoval s prvým peším oddielom počas druhej svetovej vojny a neskôr o tom natočil film The Big Red One (1980). (Diazbros)
  • Francúzsky názov snímku je Le Port de la Drogue (Drogový prístav) a nemecký Polizei greift ein (Polícia zasahuje). Aj keď film hovorí o špionáži a nie o drogách, jeho názov vo francúzskej a nemeckej verzii bol zmenený a aj dialógy, ktoré odkazujú na špionáž, boli nahradené dialógmi odkazujúcimi na obchod s drogami. (Diazbros)

Reklama

Reklama