Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Robert Pattinson, Paul Giamatti, Jay Baruchel, Kevin Durand, Juliette Binoche, Samantha Morton, Sarah Gadon, Mathieu Amalric, Emily Hampshire, Goûchy Boy (více)Obsahy(2)
Město New York, blízká budoucnost: Eric Packer (Robert Pattinson) je osmadvacetiletý nekorunovaný král Wall Street. Během jeho vyjížďky po městě dojde v ulicích Manhattanu k záhadné explozi a propukne peklo. Navíc zjišťuje, že se mu hroutí finanční impérium. Kontakt se skutečným světem, i když jen přes okna limuzíny, ještě prohlubuje jeho paranoiu. V průběhu čtyřiadvacetihodinové odysey začíná k smrti vyděšenému Ericovi docházet, že se jeho život blíží ke konci. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (348)
,,VŠECHNO V NAŠICH ŽIVOTECH, V MÉM I VAŠEM, VEDLO K TOMUTO OKAMŽIKU....“ /// Co vlastně znamená utrácet peníze? Co je tak hezkýho na identičnosti? Co kdyby se krysa stala jednotkou měny? Pattinson jako mocná osoba či vizionář, limuzína plná neuvěřitelných dialogů (v dobrým i špatným), situace kolem nestabilního Jenu, hrozba možnýho atentátu na presidenta a zároveň velký míry vlastního ohrožení. Svět, kterej se dokáže ocitnout v krizi jen kvůli jednomu nádechu během interview. Sex – není čas ho nemít. Kombinace ega a vědy, záře kyber kapitálu… a vyšetření prostaty. ZVLÁŠTNÍ, fakt ZVLÁŠTNÍ! Nebudu si hrát na chytráka – nerozumím všemu, vo čem tady melou, co chtěj zřejmě nadhodit, ale FAKT mě to zajímá (baví? těžko říct, jestli zábava je to správný slovo…). Utopistický otázky (?), globální protest a chladnej pocit vášně vyzařující z Pattinsona (konečně ta pravá role pro jeho znuděnej ksicht!). TOUHA NIČIT JE ZÁROVEŇ TOUHOU TVOŘIT! (ještě furt vás to zajímá? .. mě celkem jo…). Filosofická zvláštnost, podobenství, který MŮŽE donutit k zamyšlení ORIGINÁLNÍM ZPŮSOBEM (fakt na tu kravinu ještě myslím...proto ta 4tá *). Absurdní podivnost, kterou nikomu NEDOPORUČUJU! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2003 napsal Don Delillo číst nebudu. 2.) Zajímám se o hlavní znaky kapitalistickýho myšlení a jeho vlivu na stabilitu lidský racionality. 3.) Jmenuju se André Petrescu a jsem známej spíš jako ,,těstovej vrah“. 4.) Mám pocit, že se mi pohlavní orgán scvrkává do břicha. 5.) Thx za titule ,,unchained“ – řek bych, že jsou asi fakt parádní! /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Film tak nevyzpytatelný, že v celkovém rozporu mezi mluveným slovem a činy překvapí i zmínka o pozvánce na oběd, kterou příští záběr skutečně zastihne v bistru, protože konkrétní se zde mění na abstraktní a naopak. Těžce stravitelná, nezáživná, ale zároveň magnetizující studie úpadku, určená pro ty, co vědomě žijí ve své hlavě... ()
Na tenhle film jsem byl hodně zvědavý, protože mě zaujalo jeho téma (předlohu jsem nečetl). Nakonec jsem ho ale bohužel dokoukal jen s největším sebezapřením, abych s nástupem závěrečných titulků úlevně vydechl. O prapodivně vystavěných dialozích pořádně nevím, co si myslet - snad i tuším, co chtěl režisér tímto snímkem sdělit a osobně ho vnímám jako relativně zajímavý příspěvek do diskuse o (ne)udržitelnosti statu quo moderního kapitalismu apod., ale filmově je to podáno takovou formou, která je pro mě téměř nestravitelná. A myšlenkově mi COSMOPOLIS spíše přijde prázdný a povrchní. Na to se vážně nedá skoro koukat, vždyť se to pohybuje na hranici bezděčné směšnosti coby parodie sebe sama! ()
Cronenberg s asymetrickou prostatou. Cosmopolis je podivná změť všeobsažných dialogů, které si divák musí na rozdíl od režiséra rozluštit, stejně jako smysl celého filmu. Rozpad kapitalismu, znuděnost bohatých a mocných, zkaženost dnešního světa, v němž nelze najít žádnou jistotu...ani rovnováhu. Nekonečná cesta hi-tech limuzínou se nakonec rozpadá na sled více či méně navazujících epizodek, v nichž jednoznačně dominuje přesný Pattinson, jenž utvrzuje auru mocného génia, který se snaží přiřadit všem věcem smysl. Někdy to ale bohužel nejde, tak i Cronenberg upouští od svých raných uhrančivých snímků plných tělesné deformace a pudovosti a utíká do světa prázdných (?) nerozluštitelných a příliš didaktických dialogů, které divákovi vštěpují jedinečnou vizi světa. Nepopírám, že jsem se u toho bavil, ale z hlavy tu textuálně přehlcenou hádanku stále nemůžu vyhnat. Jistým smyslem mi to připomnělo Kellyho Southland Tales, v dobrém i špatném smyslu. ()
Opět mě zdejší čsfd komunita uživatelů nepřekvapila a názorně předvedla svojí nízkou diváckou úroveň tím, že poplivala film, který je tak vybroušený, tak perfektní až z toho mrazí v zádech. Všechny filmové aspekty se blíží dokonalosti, hltal jsem každé filmové políčko, každou setinu filmového času. [9,5/10] ()
Galerie (52)
Zajímavosti (11)
- Nabídku na roli Erica Packera obdržel Robert Pattinson v poslední den natáčení filmu Twilight: Rozbřesk - 2. část (2012). (Sufferer)
- David Cronenberg napsal scénář během šesti dnů. (HellFire)
- Ve scéně, kdy kamera sleduje příjezd limuzíny ke kadeřnictví, lze zahlédnout na zdi část plakátu k filmu Nebezpečná metoda (2011) s tváří Michaela Fassbendera. (Skrk)
Reklama