Režie:
Richard BrooksKamera:
Joseph RuttenbergHrají:
Elizabeth Taylor, Van Johnson, Walter Pidgeon, Donna Reed, Eva Gabor, Kurt Kasznar, George Dolenz, Roger Moore, Bruno VeSota, Matt Moore, Danik Patisson (více)Obsahy(1)
Příběh je o spisovateli, který vzpomíná na svůj milostný vztah s bohatou Američankou, kterou potkal v Paříži po druhé světové válce. Filmové studio sice změnilo dobu, ve které se příběh odehrává, ale pokud jde o zápletku, drželo se předlohy Francise Scotta Fitzgeralda. Postavy příběhu jsou lidé zbavení iluzí, kteří trpí řadou rozpadlých manželství. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (11)
Božíčku, to bylo unylééé... :-( Van Johnson podal myslím dost tristní výkon, jeho postava byla kožená, strašně nezajímavá, zbabělá a neurčitýho věku. Z Liz taky nejsem nijak zvlášt' nadšená, být hezká nestačí... Aspoň trochu za pozornost stála postavička Lizina tatínka, připomínal mi tak trochu knížete Schwarzenberga :-D. Zkrátka, jak už bylo řečeno, nenáročná telenovela z let padesátých, kdo má rád ufňukaný slabochy, bude spokojen... ()
Americký vojenský korespondent Charles (Van Johnson) se seznámí a posléze ožení s krásnou Helene (Elizabeth Taylor). Brzy však nastane spousta problémů a manželství se utápí v krizi... Inspirováno příběhem Francise Scotta Fitzgeralda. Celkem solidní melodrama s tenisovou roličkou Bonda Rogera Moora. ()
Jednoduchý příběh o tom, že nás nemění bohatství a peníze, ale teprve ztráta a bolest či vědomí, že tu je někdo druhý, někdo, kdo ná potřebuje, natočený s citem, sice v rámcích hollywoodské produkce tehdejších let, ale na druhou stranu s dostatečným odleskem reality v každé scéně - i v té nejslzopudnější. Někomu stačí k dospělosti věk, někoho musí ten život pořádně zmlátit, aby se stal dospělým. ()
minimálne scenáristicky (a najmä v prípade hlavného hrdinu aj herecky) podpriemerná hollywoodska dráma o alkoholizme a tragickom konci jedného manželstva... slabé 2* .... P.S. Zdá sa že v 54-tom roku ešte v Kalifornii riešili závislosť populárnou metódou umierneného pitia, v tomto prípade konkrétne "Dávam si jen jednu skleničku každý den odpoledne" :) ()
Aktualizovaný přepis povídky Znovu v Babylóně (Babylon Revisited, 1930), která vyšla v Saturday Evening Post a The Telegraph v roce 1931 (česky ve sbornících Diamant velký jako Ritz, 1965, Velký Gatsby a jiné příběhy jazzového věku, 1970 a Bláznivá neděle, 2006). Vystřízlivění z jazzového věku je nahrazeno poválečnou depresí, což nikdy nebylo totéž, ale budiž. V 50. letech hledali cestu k Fitzgeraldovým textům hlavně v americké televizi a toto je jediný celovečerák té dekády. Důležitý je výkon tehdy nastupující hvězdy Liz Taylorové, vše ostatní je relativně pominutelné, včetně příliš okaté snahy proměnit hlavního hrdinu Charlese Willse (v podání Vana Johnsona) tak, aby splynul s fiktivním alter egem Fitzgeralda. Což je zvlášť marnivé, protože jak víme, Fitzgerald zemřel ještě před Pearl Harborem. ()
Galerie (23)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Reklama