Reklama

Reklama

La traviata

(divadelní záznam)
Hudební / Drama / Romantický
Německo / Japonsko / Rakousko, 2005, 150 min

Režie:

Brian Large

Předloha:

Alexandre Dumas mladší (kniha)

Scénář:

Francesco Maria Piave (divadelní hra)
(další profese)

VOD (1)

Obsahy(1)

Záznam inscenace opery G. Verdiho ze Salcburského festivalu 2005.
Nová inscenace Verdiho La Traviaty na Salcburském festivalu roku 2005 byla očekávána s mimořádnou pozorností. Zápas o lístky byl ještě dramatičtější než jindy. Jak by ne, když v hlavních rolích měli vystoupit ruská sopranistka Anna Netrebko, mexický tenorista Rolando Villazón a americký barytonista Thomas Hampson. Výsledek ale předčil všechna očekávání a sláva Anny Netrebko a Rolanda Villazóna jako dvojice se ocitla rázem na vrcholu. Zpívali spolu Traviatu už dříve, ale to, co bylo nové, byl inscenační rámec německého režiséra Willyho Deckera, který pěvce zároveň posunul k mimořádně pravdivému a dramatickému hereckému výrazu. Záznam veřejnoprávní rakouské televize ORF je toho dokladem. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Scéna bola moderná, minimalistická, možno až príliš na môj vkus. Až taký minimalizmus som v opere ešte nevidel. Malo to ale jeden veľmi pozitívny efekt - dokonale vynikli jednotliví aktéri a to nielen spevácky (Netrebko zaspievala famózne a Villazón nezaostával), ale aj herecky. Herecké výkony boli naozaj pôsobivo precítené, staršie, klasické operné inscenácie vyzerajú v porovnaní s tým ako ochotnícke predstavenie. Takže vďaka maximálnej jednoduchosti sa dostalo do popredia to čo malo - krásna hudba. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Operní inscenace, jíž nelze vytknou naprosto nic! Úžasné obsazení, geniální hudba, silný příběh, skvělá choreografie i herecké výkony, znamenitá režie. Tohle je záležitost, která se neoposlouchá a neokouká: 98% PS: Poprvé viděno u známých v Rakousku v přímém přenosu. Kéž bychom uměli v Čechách taky tak smysluplně napumpovat obrovskou sumu peněz do kultury a ještě to vysílali na veřejnoprávní televizi tak, že to v premiéře bez dechu shlédne nějaký ten milion tuzemských diváků, i když jinak operu normálně nesledují, nemluvě o živých televizních přenosech do celého kulturního světa... ()

Reklama

Čtec 

všechny recenze uživatele

Skvělý zážitek... Mimořádné pěvecké (a také herecké) výkony, především sympatické ústřední dvojice, snad ani není třeba připomínat, ale co mne dále zaujalo, byl velice zdařilý překlad do češtiny v titulcích. Nedávno jsem byl s přáteli z USA v Národním divadle na Prodané nevěstě, která byla v titulcích přeložena do angličtiny a němčiny. Němčina ještě šla, ale angličtina byla vyloženě odfláknutá. Vím, že vždy je lepší překládat do mateřského jazyka (což je příklad této Traviaty), ale tak by si mohlo Národní někoho, kdo by udělal překlad na úrovni, najmout. Přátelé titulky ocenili i tak, ale přesto bych to tímto naší zlaté kapličce vytknul :-) Omlouvám se, že sem moje úvaha tak úplně nepatří, ale při té Traviatě mne to prostě tak napadlo. ()

quixote 

všechny recenze uživatele

Inscenace superlativů. Jedna z vůbec nejepších za posledních několik let. Opravdu tvůrčí a do posledního detailu propracovaný moderní výklad této opery. Velmi sugestivní, působivé a neokázalé. Výborná práce se sborem. O profesionalitě všech zúčastněných vlastně ani není třeba mluvit - mluví sama za sebe. Netrebko a Villazón je operní pár snů, oba skvěle zpívají, dobře vypadají a velmi dobře hrají. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Osvědčená Verdiho klasika obsazená skvělými hlasy s hereckými schopnostmi (byť samozřejmě operními;)), tentokrát v naprosto strhující inscenaci ostříleného harcovníka Briana Large. Minimalistická a dokonale funkční scéna dokreslující emoce prýštící z hudby a zpěvu, výborný zážitek - a pro mě osobně i jeden z důkazů oprávněnosti existence veřejnoprávní televize. Kde jinde myslíte, že byste se k záznamu tohoto jedinečného představení dostali? Mezi OVRZem, Onurem, Adamcem, Earlem a dalšími asi ne, že. 80%, byť u záznamů divadelních představení jde hlavně o střih a práci s kamerou, ostatní aspekty už nejsou věcí filmovou, a tudíž z hlediska hodnocení ne úplně férovou;) Pod zorným úhlem kulturního počinu a diváckého prožitku obecně je to určitě devadesátka. ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama