Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Devatenáctiletý Roman Kogler žije v nápravném zařízení pro mladistvé, má za sebou již půlku trestu a před sebou naději, že bude propuštěn na podmínku. Šance se však zdají mizivé, je samotář, nemá rodinu a vypadá to, že není schopen začlenit se do společnosti. Jednoho dne překvapí jak svého vychovatele, tak možná i sám sebe: získá zaměstnání ve vídeňské městské márnici. Setkání se smrtí a smutkem, které jsou přirozenou a stejně samozřejmou součástí života jako láska či zrození, mu pomůže dospět a vyrovnat se s minulostí zatíženou vinou. Režisér téma nezneužívá, diváka citově nevydírá, a navíc měl šťastnou ruku při výběru hlavního představitele, který svým autentickým herectvím snímek podpořil. Celovečerní režijní a scenáristický debut herce Karla Markovicse je úspornou a vizuálně podmanivou sondou do lidské psychiky. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (30)

togaf 

všechny recenze uživatele

Informace o Romanovi se divák dozvídá postupně, přirozeně. Takový je i celý film - opravdový. Byla jsem moc spokojená s obsazením, nejen hlavního hrdiny, ale prakticky všech - kolegové pohřebáci, pracovníci nápravného zařízení a hlavně Romanova matka. Silný příběh podaný neokázalým, ale působivým způsobem. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Místy mi lehce vadila snaha o přehnaně efektivní kameru (aneb zaostření záběru na nějaký nevýznamný předmět zatímco to důležité je rozmazané nebo se odehrává úplně mimo plátno), nicméně poctivější festivalový film jen tak nenajdete. Má to sympatický, nečernobílý příběh, výborného představitele hlavní role i velmi přirozený vývoj. Tak tři a půl hvězdy. [MFF Karlovy Vary 2011] ()

Reklama

Hafran 

všechny recenze uživatele

Civilní příběh o klukovi z pasťáku a jeho každodenním živoření. Hrůza stálé bezvýchodnosti není nic proti důvodům proč se život hlavního hrdiny dostal tam kde je a proč ho práce s mrtvými dostane zpět mezi živé. Přes navenek tuctové nezávislé téma je film překvapivě jemně ztvárněn, bez zbytečného přehánění a moralizování. Palec nahoru pro rakouský debut herce proslaveného z Komisaře Rexe. ;) ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Smrt, vina, osamělost... Drtivý snímek s výborným Thomasem Schubertem v roli mladinkého Romana Koglera ze života (či lépe a vhodněji ze živoření) v pasťáku, aneb syrový příběh o tom, jak práce s mrtvými dovede člověka přimět k životu a nadechnutí... Mrazivě působivá záležitost, poklona Karlu Markovicsovi za režijní a zároveň scenáristický debut. ()

Marqta 

všechny recenze uživatele

Neobyčejně obyčejný syrový snímek. Děj plyne poklidně a realisticky, líbí se mi že v tomto případě tvůrci netlačili na pilu, byla by to škoda. Takhle dostává film daleko větší ponuře melancholické rozměry. Atmosféra je chladná, odtažitá, ale svým způsobem působí velmi přirozeně. Snímek je navíc dokreslen dobrou hudbou, takže mi z výsledného dojmu párkrát přeběhl mráz po zádech. Vše je zaměřeno na hlavní postavu Romana, tvůrcům se podařilo vykreslit jeho osobnost téměř beze slov (což mě celkem ohromilo), velkou část zásluh na tom má bezpochyby Thomas Schubert, který to zahrál vážně skvěle. Ve výsledném dojmu mi film připadal opravdu jako pomyslná "sonda do duše", jak je výstižně napsáno v Obsahu. Kamera je dobrá, prostředí jen umocňuje atmosféru a vůbec nevadí, že jsou často slova nahrazena záběry. Pro mě to byl hodně silný filmový zážitek - 4 silné hvězdičky. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (5)

  • Před natáčením snímku museli herci projít kurzem, ve kterém se naučili zacházet s nebožtíky. Místa, kde se příběh odehrával, jsou skutečně prostory, ve kterých pracuje i pohřební služba. Všechny scény navíc kvůli autenticitě kontroloval zaměstnanec pohřební služby. (šalenka)
  • Základním předobrazem, který režiséra k natočení filmu inspiroval, byl pohled na mrtvou ženu ležící na zemi v pokoji. (šalenka)
  • Hlavní hrdina byl vybrán z více než 200 studentů, kteří s herectvím neměli žádné zkušenosti. (šalenka)

Reklama

Reklama