Reklama

Reklama

Tichý život

  • Česko Poklidný život (festivalový název) (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Hned druhý celovečerní film Claudia Cupelliniho znamená v jeho tvorbě výrazný umělecký posun. V tomto neobyčejně hlubokém psychologickém thrilleru totiž prokazuje vypravěčskou a stylistickou vyzrálost, za niž si bezpochyby zasluhuje místo na pomyslném seznamu nejpozoruhodnějších italských režisérů současnosti. V hlavní roli září vynikající Toni Servillo coby Rosario, všemi hledaný zločinec, skrývající se před svou minulostí v tichých lesích poblíž Wiesbadenu. Společně se svou německou manželkou Renate tu provozuje hotel s restaurací, kde se jednoho dne znenadání a jakoby odnikud objeví dva italští mladíci... Spolupráce s Gergelyem Pohárnokem se ukázala jako velice šťastná volba, neboť tento vynikající maďarský kameraman (Škyt, Taxidermia) svými chladně elegantními a místy mrazivými obrazy mistrně dokresluje téma blízkosti a vzdálenosti mezi lidmi. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (11)

hazaba 

všechny recenze uživatele

Minulost vás vždycky dožene, ať se před ní ukrýváte, jak chcete. Takhle ve stručnosti by se dalo shrnout poselství filmu. Herecky i režijně zdařilé, ale pro mě to nepřevyšovalo průměr - po pár týdnech si film nevybavíte (a po filmové smršti na MFF KV už ani za dva dny). Vynikal snad jen Toni Servillo v roli Rosaria. ()

bassator 

všechny recenze uživatele

46th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011 - VARIETY´S TEN EURO DIRECTORS TO WATCH - Deset evropských režisérů očima Variety (Una vita tranquilla / A QUIET LIFE / Poklidný život) - Pomalu až nudně se rozehrávající film se ve druhé půlce přesune do sfér gangsterského thrilleru. Tento snímek zachraňuje nejméně zpoloviny Toni Servillo, který svůj part milujícího manžela a pak i zabijáka zahrál opravdu více než skvěle. Filmu by více slušel tragický konec, byl by pak více uvěřitelný... - 6. 7. 2011 - kino Drahomíra - Karlovy Vary - 65% ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Zľahka mimo môj vkus, ale stále zaujímavé. Na taliansky film možno až príliš... nemecké. Neosobná kamera ponúka hneď v úvode uhrančivý plynulý prechod z kôry stromu na poľovačku na diviaka. Húštiny nemeckého lesa sú natočené malebne a zároveň "prirodzene znepokojivo" (akoby ona znepokojivosť a predtucha spolu zo smútkom pramenila zo samotných stromov, ktoré sú potupne zabíjané medenými klincami). Z filmu je cítiť vyrovnanosť, s akou do seba jednotlivé zložky - teda scenár, kamera, hudba, herci a réžia - zapadajú. Cupellini sa nesnaží o nejakú prevratnosť a dynamizáciu spolu so šokovaním diváka založeným na bezpočte zvratov, ale ničím nezastretým sledovaním jasného vývoja príbehu z bodu A do bodu B, ktorý zdôrazňuje plynulé, dobre ustrážené tempo a nádych nezvratnosti osudu. Film o mafiánovi, ktorého doháňa vlastná minulosť rýchlejšie a drvivejšie, než by mu bolo po chuti, ako komorná rodinná dráma uprostred nemeckých lesov. V úvodnej scéne loví Rosario diviaka, v závere sa v lese lovia jeho. Variácia na odveké "a z lovca sa stala korisť" ako perfektné remeslo. Ale aj napriek tomu, ako to všetko krásne zapadá som sa chvíľami nudil. A nebudem zapierať, že som od filmu s pravdepodobne najlepším súčasným talianskym hercom nečakal viac. 65% ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[MFF 2011, Karlovy Vary] Zaujímavá žánrová fúzia komornej drámy a prvkov "tichého" thrilleru v ktorej sa nehrá na efekt, ale na atmosféru. Z toho vyplýva, že divácky atraktívne vybavovanie si účtov a s tým spojené násilie tu neslúži na prvoplánové ukájanie zdeformovaných potrieb, ale skôr ako ojedinelý a napokon účinný prostriedok výslednej katarzie. Z dramaturgického hľadiska to v niektorých úsekoch pôsobí zbytočne odmerane a uondane, no opäť vysoký štandard Servilla a šikovná ruka Pohárnoka to dostatočne kompenzuje. Cupelliniho schopnosť nevtieravej a miestami až hypnotickej réžie tiež nie je na škodu a už sa veľmi teším na pripravovaný televízny projekt "Gomorra"...inu nová výzva a dúfam, že aj silnejšie ambície. 3,5* ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Námět zpočátku připomene Cronenbergovy Dějiny násilí, ale výchozí situace je rozehrána jiným směrem, a jde o psychologické drama o vztahu otce a syna, které se velmi úspěšně tváří jako thriller. V hlavní roli opět předvádí výborný herecký výkon Toni Servillo. Film také dobře pracuje s jazykovou bariérou v italském příběhu zasazeném do německého prostředí. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno