Reklama

Reklama

The Encounter

všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Uprostřed noční bouřky nachází pět cizinců útočiště v opuštěné restauraci. Arogantní podnikatel (Steve Borden), osamělá svobodná žena (Jaci Velazquez), pár na pokraji rozvodu, a mladá uprchlice. Majitel jim však slouží nejen chlebem. Tento geniální hostitel (Bruce Marchiano) zná všechna jejich tajemství a má odpovědi na všechny problémy - stačí mu věřit. Je to zázračné setkání, které všechny přítomné poznamená. (KrestanFilms)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (47)

KafuR 

všechny recenze uživatele

Určitě film převážně pro danou cílovou skupinu, anebo pro ty, co se aspoň zajímají. Dost po americku podaný příběh o Kristu, který kolem obchází možná blíž, než si hodně lidí myslí. Bohužel někdy dost okatě melodramatický a občas sklouzající až k vyloženě dojímacímu kýči. Marchiano v roli Ježíše uvěřitelný a symbolický závěr taky povedený. Určitě je dobře, že podobné filmy vznikají, jenom je škoda, že ony musí být často povinně sentimentální a za každou cenu pozitivní, což jim ubírá na uvěřitelnosti, protože tak to opravdu nechodí. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Tma. Cesta, jež by směle mohla aspirovat na první místo ve Zputnikově projektu Výmoly.cz. Pár aut se zmateným osazenstvem. Policejní poručík s příznačným jménem De Ville, který je vrací kvůli bouřce a záplavě zpět. Hospoda ve tmě, uprostřed ničeho, jen si tak svítící. A uvnitř... Uvnitř chlap s tím BEZKONKURENČNĚ NEJPROTIVNĚJŠÍM úsměvem na rtech, co jsem kdy viděl. Neměl jsem ho rád už předtím, než začal mluvit. A že toho teda nakecal. Mlel a mlel, až se mi v hlavě rozblikaly žárovičky, signalizující přetížení systému z návalu všeobjímajících informací. Zničehonic mne začala prostupovat dobrota a láska v takové míře, že jsem se záhy pocítil značně přesycen a musel jsem si jít ulevit na toaletu. Ve zbytku filmu mi majitel hospody vypálil svým přelaskavým pohledem do hlavy dvě díry (ano, vím, že ty díry na nose jsem měl už předtím). A těmito dvěma novými dírami naštěstí vytekl i nestrávený zbytek filmového obsahu s vysoce kladně nabitým nábojem emočna. Pro všechny, kteří se v tom snímku shlédli (a že jich tady je, nicméně mám za to, že většina byla již před Encounterem "na správné cestě", i bez pomoci GPSky) mám vzkaz od poručíka De Villa a taky od Dartha Vadera: Nebýt temné strany Síly, byla by na Zemi a ve vesmíru děsná nuda! ()

Reklama

fantassia 

všechny recenze uživatele

Tak takhle opravdu ne. Je to sice hezký pokus vylíčit nějaké věci typicky evangelickým způsobem,ale přemýšlejícímu divákovi okamžitě dojde, že tam něco není v pořádku. Tenhhle film může být tak leda pro děti jako pohádka, ale potom později tomu už nevěří, svým způsobem je to medvědí služba. Reformované církve zdůrazňují, že konečnou autoritou je pro ně evangelium a pak to takhle dopadá, Písmo si může každý vysvětlit jinak a pak tito autoři slibují jakési nedohledné nebe nad námi a to je pro inteligentního člověka nepřijatelné. Prezentují světu nějaké své představy o Bohu, které jsou naopak odrazující. Jsou různé mentality, lidé říkají, že smrt je přirozená, no to je jiné téma, ale v naší mentalitě je toho mrtvého rychle zabalit , pohřbít a pak už o tom nemluvit, jiné kultury zase s nebožtíkem provádějí různé obřady a cítí smrt ještě jako smrt, ale to je mysterium nedá se vysvětlit ani banalizovat. Biologicky se buňky, které se obnovovaly přestanou obnovovat, medicína jen konstatuje smrt, ani filozofie to nedokáže vysvětlit, platonská filozofie řekne člověk patří do světa idejí nechá tady tělo vznese se na nebesa, ale to už dneska nikdo nevezme. Neomarxisté se tím zabývali ale se smrtí si nevěděli rady, Složenicyn si tuhle otázku položil v Soustroví Gulag, kde všechny lidi v táborech týrají a vedle toho popsal oddělení rakoviny, kde se o ně starají, ale umírají všichni at se o ně někdo hezky stará nebo s utrpením. Odpověď může být jen theologická. Starý Zákon nedává vysvětlení žádné, všichni jdou do šeolu.V Izajášovi 5:14 se píše, že šeol je ‚prostorný a bezmezně rozevřel ústa‘.Všichni tam jdou, ale je tam příslib, to je typické pro starý zákon, že není nic definitivní, duše spravedlivých jsou v rukou Božích, to je příslib starozákonní, je to přechod.V katolické nauce se ten přechod jmenuje očistec,který patří k smrti, protože je to přechod k něčemu novému. Na některých obrazech očistce je vidět jak se tam ty duše škvaří, ale ani tomu už dneska nikdo nevěří, hlavní námitka proti tomu je představivost, všechny věci se vysvětlují symbolicky a tragedie dnešního člověka, je brát symboly doslovně a to není možné. Tridentský koncil říká, že duše spravedlivého dostává v okamžiku smrti ještě trest, který ho očišťuje od jeho hříchů a nedostatků a modlitby věřících mohou přispět duším, které jsou v tomto stavu očišťování. Tedy tam se nemluví o místě, ale o stavu. Smrt je tedy transitus, přechod, ten přechod je bolestný, ale očistný. Očistec viděli všichni svatí, kteří měli mystické zážitky. Co se týká otázky pekla, je to předně mysterium, jsou o něm zmínky ve všech mytologiích i náboženstvích, v evangeliu je hlavní zmínka u Matouše v 25. kapitole 41 "Potom řekne těm po levici...." Michelangelo v Sixtinské kapli znázornil peklo na obraze posledního soudu, které je velmi výrazné, je poměrně taky jen částečné a samozřejmě symbolické vyjadřující postoj člověka, který vidí, že je zlo a musí se potrestat, ale starší vyobrazení ukazují spíše na to původní starozákonní, šeol a všichni jsou tam dole a Kristus jim podává ruku, obraz vyjadřující, že není ani jeden, kdo by si zasloužil tam nebýt, s výjimkou těch, kteří přijmou Kristovu ruku a kdo ji nepřijme, tam je jen červená skvrna, to neví nikdo, to je tajemství, mysterium. To je jiný obraz, který vyjadřuje jediné, kdo přijme tu ruku a kdo ne, kolik jich je tam, nevíme.Vyjadřuje, že lidský život nemá smysl, pokud tě Kristus z něho nevytáhne. No tak když se necháme spasit a Pán nás z toho pekla vytáhne tak kam to přijdeme do nebe? To je zase obrazné, evangelium má výraz věčný život. Tady jsou zase různé představy, že je to strašně dlouhý čas, filozofové si to zase představovali tak, že čas je tam, kde je pohyb, kde není pohyb, tam je věčnost. Je to tedy věčnost, ale je to ještě život? U primitivních národů je ta představa cyklická, bůh Chronos. Bible starozákonní nemluví hned o věčnosti, ale o čase, který každý dostal, aby něco vykonal,člověk dostal svůj čas, Země dostala svůj čas, proroci dostali svůj čas, Izrael dostal svůj čas a je tam psáno, že všechny časy jsou v rukách Božích a v Novém Zákoně, Kristus dostal čas, On, který je věčný, vstoupil do lidského času na 33 let, co se s tím časem stalo? Ten Jeho čas se stal věčným. Jeho narození je věčné, Jeho život je věčný, nic se neztratilo. Všechno, co je s Ním se vrátí a co ne, to jde kamsi do šeolu, i ta chvilka na pouti, to setkání s přítelem, s lidmi, se kterými jsme žili, věčný návrat všeho dobrého a věčný zánik všeho zlého.Olivier Clément píše věčnost není čas, věčnost není místo, věčnost je život a život je setkání. To je zase jen symbolické.Pak vidíme morálku laickou, kolik lidí se už obětovalo za stát a za mír a za všechno, kolik vojáků zemřelo a přitom jsou ty státy stále bestiální a je to horší a horší a co už bylo obětí, vidíme, že v tomhle světě není spravedlnost a všechna náboženství stojí na tom, že nakonec bude spravedlnost a přece lidi do toho posmrtného života nespěchají s výjimkou světců, proč? No tohle je můj život na co mám chtít nějaký jiný život, tady ten domek mi stačí, na co nějaký palác na nebesích kdesi :-D Lepší? Co je lepší? Žijeme v slzavém údolí, ale já ještě plaču dobře, nechte mě tady v klidu tlít. Všechna náboženství člověk přijímá jako něco z nouze. Kdo se obětuje, stokrát víc dostane, no to říkají budhisté taky a mohamedání taky a křesťanství tady nemá nic nového, je to všechno stejné, jen s jedním rozdílem, Kristus nevstoupil na nebesa, ale vrátil se zpátky a vstal z mrtvých, neslibuje nebe někde kdesi nad oblaky, ale vrátí ti lidský život proměněný,ne nějaký jiný někde jinde, ale ten tvůj vlastní, který žiješ, tedy jediná podstatná nauka, která odlišuje křesťanství od jiných, je nauka o vzkříšení. Tak to předkládá Pavel 1 Kor 15,19 () (méně) (více)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Další z protestantských filmů (česky "Setkání"), jehož poselství je přijatelné pro křesťany bez rozdílu konfese. Konverzační příběh, který se takřka celý odehrává v malé restauraci. Hostitel je Ježíš, s ním rozmlouvá pět různých lidí. Objeví se tu také Ďábel, který se snaží strhnout člověka na svou stranu. Umělecky jen mírně nadprůměrný evangelikální film, jehož hodnota je hlavně v obsahu. Herecky se mi líbila Jaci Velasquez i černošský pár; v přetěžké roli Ježíše byl jen poslabší Bruce Marchiano. Filmu lze dát za poselství, které obsahuje, i čtyři hvězdičky. Příznačné je, že k dnešnímu dni (21.11.2015) je hodnocení poměrně vysoké (74% - více než např. Umučení Krista, které je umělecky mnohanásobně výše), ačkoli se tu střídají maximální výkyvy, od odpadu až po plných pět. ()

verbal odpad!

všechny recenze uživatele

Když vám zmaterializovaný Chesus Gonzáles naservíruje v hostinci U Zprasení na rozjezd svěcené Mojito bez rumu a máty, nemůžete se jako vypatlaná, beznázorová loutka dočkat, co bude k večeři. Na jídelním lístku jsou pro hladovějící, nesvéprávné gurmány připraveny: Vývar z aureoly s celestýnskými hostiemi, Vypečené katolické dogma s bezduchou omáčkou, Křesťanský blud v trojobalu nadívaný iracionální pohádkou, Restovaný katechisticky blábol hustě posypaný zkreslenou realitou, Šťouchaný církevní výplach s demagogickým salátem a jako dezert Palačinky s manipulativní, sakrální šlehačkou. To vše naservírováno s vřelým až prdelním úsměvem samozvaného Mesiáše, co hraje rád šachy s mentálně postiženými chudáky. A pokud mu to všechno sežerete, máte jisté, že jednou můžete stát po kolena v mlze a čumět do blba, zatímco my ostatní budeme v klidu tlít s pocitem, že jsme neutopili životní radosti s obojkem na krku v omezujícím balastu černoprdelnických teroristů. Zkuste se někdy opravdu dobře podívat, co jíte, kudlanky pomatené!! Komedie roku!!! ()

Reklama

Reklama