Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Krásnou Helen, která pracuje v anglickém přímořském městě jako kadeřnice, muži obletují na každém kroku. Ona však všechny nabídky ke sblížení odmítá. Na pobřeží bydlí i rodina emigrantů z bývalé Jugoslávie _ temperamentní Smokey, jež se živí zpíváním v místním baru, její čtrnáctiletý bratr Honda a invalidní dědeček. Honda, který se po matčině smrti zcela stáhl sám do sebe a přestal mluvit, tajně nahrává zvuky okolního světa. Objektem jeho zájmu se stává i Helen, kterou citlivý chlapec v skrytu duše obdivuje. Dívku však tíží podivné tajemství a její setkání s Martinem, který se po devíti letech vrací do rodného města, odstartuje tragické události, u jejichž zrodu stojí dávný zločin. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (25)

peetriss 

všechny recenze uživatele

Taková zvláštní sonda do temných zákoutí lidské duše, která je natočena otevřeným a syrovým způsobem bez jakýchkoli příkras. Rachel Weisz je jako vždy výborná. Filmu však chybí trochu šťávy a také se nemohu ubránit pocitu, že Michael Winterbottom jakoby se nemohl rozhodnout, zda chce točit umělecké dílo nebo obyčejnou komerci a zůstal jaksi na pomezí. Nedostatky jakoby chtěl zamaskovat šťavnatými erotickými scénami, které působí až příliš dojmem, že režisér chtěl co nejvíce šokovat, myslím to ve zlém slova smyslu. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Pod morskou hladinou sa skrývajú tajomstvá, potlačené vášne, či chlapčenské túžby po matke a milenke zároveň. Labina Mitevská (Samotáři) a Rachel Weiszová (Múmia) v pobrežnej dráme o láske a zblížení. Dve ženy, každá zastupuje inú líniu. Balkánka nespútanosť prvej z dievčat nachádza svoj odraz v barovom speve a sexuálnej otvorenosti; tajomná kráska z kaderníctva naopak posteľné návrhy odmieta, jej myseľ je spojená temným putom s prepusteným trestancom. Úsporné dialógy a bohatý obraz, dej pomaly plynie v rytme prílivu a odlivu. Atmosféra (nie dej) pripomína Kieslowského filmy, s ktorým má zhodného aj kameramana Slawomira Idziaka. ()

Reklama

Bilky 

všechny recenze uživatele

Dosť nevyvážený film, plný psychologického dusna, ale scénarista akokeby nevedel čo ďalej. Film zastal na polceste a nemohla to vyvážiť ani furt nahá Vesna zo Samotárov (LABINA MITEVSKA) a už vôbec nie RACHEL WEISZ, ktorej snaha sa míňala účinkom. Chýbala je prirodzenosť a nevedel som jej uveriť ani bežné ani tie najvypätejšie scény. Napriek tomu som sa nudil len minimálne, vďaka dobre stavanej atmosfére a zaujímavej kamere. 60%. btw: Bobrík odvahy za Rachelínho bobríka :) ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Drama, jakých je 12 do tuctu, od zbytku své kategorie odděluje přirozený přístup k erotickým scénám a krása Rachel Weiszové, u které bych podobnou odvahu prostě nečekal. Jinak ale nic zvláštního. Film je sem tam proložen nějakým filtrem, pravidelné použití ale trochu otravuje (scény z pláže = žlutý nádech), stejně jako Alessandro Nivola, který ze svého hereckého rejstříku nemá bohužel co nabídnout. Pointa je odhadnutelná od nějaké desáté minuty filmu, takže ani v tomto aspektu žádné překvapení. 60% ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Drama s kriminální zápletkou koketující s thrillerem? Proč ne. Mrkl jsem na herecké obsazení a hned jsem věděl, že tohle chci vidět. Rachel mám rád a opět jsem se těšil i na Labinu. Bohužel problém nadešel s podivně kolísavou atmosférou. Místy se režisérovi podařilo navodit příjemnou hutnou dávku napětí prošpikovanou erotickými scénami, aby to následně doslova „zabil“ nezáživnými pasážemi. Právě tato nevyrovnanost se následně podepsala i na mém konečném hodnocení, protože popravdě jsem se u toho dost nudil. Nahota (OK), napětí (na můj vkus málo) a pokud někdo čeká nějaké pořádné finále, tak to ať si film raději ani nepouští. Ale je to celkem škoda, protože potenciál by se tu určitě našel.Slabých 50%. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Celosvětová premiéra proběhla 18. února 1998 na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu. (BMW12)

Reklama

Reklama