poster

Šimon a duby

  • Švédsko

    Simon och ekarna

  • Německo

    Simon

    (Německo)
  • Norsko

    Simon og eiketrærne

    (Norsko)
  • slovenský

    Šimon a duby

  • anglický

    Simon & the Oaks

Drama

Švédsko / Dánsko / Německo / Norsko, 2011, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Terva
    ****

    Po dlouhé době opět film, do kterého zasahuje Druhá světová válka. Ačkoliv jsem se tohoto aspektu velmi obával, nakonec jsem hodně spokojen a celý příběh mě vtáhl do svého děje, až jsem málem ztratil svou vlastní identitu.(18.6.2013)

  • blastboy
    ***

    *** a 1/2(18.11.2012)

  • Marigold
    ***

    I kdybych nevěděl, že ten film je adaptací románu, on by to na sebe stejně dobrovolně píchl. Je poznat, že scenáristka zkoušela zachovat košatou literární strukturu se spoustou vztahových nuancí, nicméně výsledek je zhruba takový, že postavy půsoví jako pouhé náčrty, vyprávění je plné zdánlivě přebytečných odboček a po většinu stopáže není vůbec jasné, k čemu to směřuje a co je vlastně ústředním tématem. Tipnu si, že Fredrikssonové předloha je bildungsroman, Lisa Ohlin se ale jen marně snaží udělat ze Šimona silný středobod vyprávění. Těch motivů a odboček je prostě tolik, že z toho vychází spíše kultivovaná změť zatížená až příliš režisérčinou láskou k zjitřeným lyrickým symbolům. Je to takový film-povinná četba, sebrání různých vizuálních klišé, které se jen zřídka stanou skutečně životnými. Neurazí to, ale ani nevtáhne a už vůbec se tomu nepodaří vytvořit uvěřitelný vývoj protagonisty. Průměrné.(4.6.2013)

  • NinadeL
    *****

    Taková příjemná kombinace poetiky Skřivánčí písně a zápletky Srdce v soumraku a Dity Saxové. Mám ráda filmy, které dávají smysl. #nordfest(15.10.2013)

  • emma53
    ****

    Opět jeden z těch zajímavých filmů, kde by nebylo na škodu přečíst si knižní předlohu. Ani mně tak nevadil ten přechod z klukovských let do těch o pár let starších poválečných, jako spíš určitá plochost celého příběhu dvou netradičních rodin, které si navzájem pomáhají v době plného nebezpečí s ústřední postavou introvertního Simona. Je tam příliš mnoho načrtnutých situací, které tam nemusely vůbec být (setkání s Isou a pod.) na úkor hlubšího vykreslení hlavních postav a to je škoda. Jinak je to téměř poetický příběh o klukovi, který cítil, že nezapadá mezi své nejbližší a stále hledal kam patří až mu v tom částečně pomůže i hudba, která se stává smyslem jeho života a on se ztotožňuje s tím, že právě ona může člověka nechat ponořit do jiných světů a pocitů, které se slovy nedají vyjádřit. Postupně se tak dobírá pravdy o sobě, které vyústí se smířením a nalezením nejen sebe sama, ale i se svým nejbližším okolím. A opět jsem byla nadšená z nádherných záběrů kamery a to nejen na krajinu.75%(31.5.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace