Obsahy(1)
Portrét jednoho z nejvýznamnějších představitelů dekadence a symbolismu, básníka a malíře. Básník a výtvarník Karel Hlaváček je největším z méliků devadesátých let minulého století u nás. Jeho dílo Pozdě k ránu, Mstivá kantiléna a posmrtně vydané torzo Žalmů, stalo se výkladní skříní symbolistní poezie a dodnes, přes předěl tří generací, neztratilo nic ze své modernosti. Mnohé jeho motivy dokonce oslovují působivou bizarností současného čtenáře víc než milovníky poezie tehdy. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (4)
Tento krátkometrážní dokument o našem dekadentním umělci, básníku Karlu Hlaváčkovi, se mi nejevil nijak zvlášť přelomově, ale určitě nadprůměrně. Velice se mi líbilo pozadí. Ať už se skládalo z orchestrální hudby či básníkových veršů, vždy funkčně doplňovalo popředí sestavené z minimalistických záběrů kamer a rozhovorů o zajímavém Hlaváčkově životě. ()
V titulcích filmu uvedeno: název Lstivé kyrie (podtitul Kdo je Karel Hlaváček). ()
Bez kýče étericky pobíhajících dívek s vlajícími bílými šaty, které se zřejmě zjevují při přednesu poezie, by se to obešlo. A představitel básníka si možná popletl herecký výraz „zádumčivost”/„zažívací obtíže”. Jinak je to ale dobré a z obdivu ke Karlu Hlaváčkovi se tu vyznává i J. H. Krchovský. ()