Obsahy(1)
Portrét jednoho z nejvýznamnějších představitelů dekadence a symbolismu, básníka a malíře. Básník a výtvarník Karel Hlaváček je největším z méliků devadesátých let minulého století u nás. Jeho dílo Pozdě k ránu, Mstivá kantiléna a posmrtně vydané torzo Žalmů, stalo se výkladní skříní symbolistní poezie a dodnes, přes předěl tří generací, neztratilo nic ze své modernosti. Mnohé jeho motivy dokonce oslovují působivou bizarností současného čtenáře víc než milovníky poezie tehdy. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (4)
V titulcích filmu uvedeno: název Lstivé kyrie (podtitul Kdo je Karel Hlaváček). ()
Tento krátkometrážní dokument o našem dekadentním umělci, básníku Karlu Hlaváčkovi, se mi nejevil nijak zvlášť přelomově, ale určitě nadprůměrně. Velice se mi líbilo pozadí. Ať už se skládalo z orchestrální hudby či básníkových veršů, vždy funkčně doplňovalo popředí sestavené z minimalistických záběrů kamer a rozhovorů o zajímavém Hlaváčkově životě. ()
Bez kýče étericky pobíhajících dívek s vlajícími bílými šaty, které se zřejmě zjevují při přednesu poezie, by se to obešlo. A představitel básníka si možná popletl herecký výraz „zádumčivost”/„zažívací obtíže”. Jinak je to ale dobré a z obdivu ke Karlu Hlaváčkovi se tu vyznává i J. H. Krchovský. ()