Reklama

Reklama

Podivný flám

(studentský film)
  • USA Weird Night, The
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Doktor Sobota umírající na rakovinu tráví poslední dny svého života v depresi a v podnapilém stavu. Se svým osudem se navzdory velké chuti žít už tak nějak smířil a teď bloumá noční Prahou s lahví rumu v ruce a čeká, kdy to na něj přijde. Tady se mu však do cesty staví muž, který je jeho přesným opakem. Zdravý sebevrah neustále skákající z mostu, který ne a ne umřít. Svou odolnost vůči sebepoškozování navíc vysvětluje tím, že je upír. Mezi umírajícím lékařem s chutí žít a věčně žijícím upírem s touhou zemřít tak vzniká prazvláštní pouto, které oba muže spojuje po celý Podivný flám. Film protkaný lehkým humorem, rádoby filosofickými úvahami nad životem a smrtí a strašidelnou atmosférou staré Prahy kombinuje prvky komedie a tradičního hororu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (13)

Koryntos odpad!

všechny recenze uživatele

,,Jsem upír." V tom případě já jsem duch Marie Terezie. ,, Hůůůů." Co k tomuhle mini počinu dodat bilo to do vočadel i do ušadel, takže v 11. 49 minutě je krásný záběr který se vrací do minulosti kde ještě neupír mluví se svou skoro snoubenkou a za tím mostem jsou vidět krásné paneláky. Hmm, tak to by se nemělo stát ani v studentském filmu, nemlich když má jen 22 minut. No a pak v té scéně přepadení, když mu snoubenka nejdřív tyká a najednou mu začne vykat. Co zkusit onikání, to by bylo jěště více retro a tedy kjůůůl. Pominu tady jisté nelogičnosti s upírskou tématikou, protože každý si může na krásno vykouzlit upíra podle svých představ, takže by mne nezarazilo, ani kdyby se tam hlavní hybrid ládoval topinkama s česnekem. Nikdy ani v rámci krátkých studenstkých filmů jsem neviděla dílko, kterému bych věřila méně. Troufám si tvrdit, že takovýhle kraťásek by dokázal natočit kdokoliv s domácí kamerou, kdo nemá o filmování ani páru a možná i kvalitněji. Zaráží mne fakt, že v dnešní době, kdy mladí režiséři, mohou točit bez cenzury všechno, natočí něco tak průměrného nezáživného, na milionkrát proprané téma alá upírská romance = výplach mozku diváka. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Lidský strach ze smrti pochází z nevědomosti, ke které patří mimo nevědění toho, co je po smrti, i nepochopení povahy času. Dnes lidé čas velmi přeceňují, což odráží i moderní mantra "čas jsou peníze". Děje se to proto, že čas hraje v dnešním světě důležitou roli jako faktor synchronizace obrovského množství dějů a činností, podobně jako peníze hrají roli ekvivalentů věcí a činností. Nicméně sám čas má jinou povahu než synchronizace. Čas je dlení, nikoliv směr. Dá se vydělit asi čtyři-pět takzvaných šípek času (směrů ukazujících posloupnost či návaznost pozorovaných procesů) – termodynamickou, kosmologickou, elektromagnetickou, biologickou, psychologickou. Ze všech je však nejdůležitější a nejzákladnější ta psychologická – subjektivní, protože právě z lidského subjektivního vnímání vycházejí všechny lidské představy o vesmíru, všechny teorie a pojmy, všechny kauzální souvislosti. Nicméně čas jako plynutí nebo střídání něčeho je iluze, stejně jako prostor. V souboru lidského vědění již dávno existuje odpověď na otázky, co je prostor, čas, vědomí a život, ale málokdo chce vnímat a hlavně uplatňovat v životě opravdový obsah a význam těchto informací, protože za prvé tyto informace odporují subjektivním dojmům a za druhé nikdo by si nechtěl připustit, že žádný vývoj ani změny neexistují, protože by tak přišel o naději na něco lepšího nebo aspoň jiného. Svět je soustava současně existujících věčných a neměnných stavů celku – Jsoucna, relativně nebo spíše subjektivně rozloženého na vzájemně propojené součásti, kde prostor a čas jsou orientační faktory souvztažnosti těchto součástí a vědomí je síť, spojující součásti do různých dílčích celků a zrcadlící tyto stavy součástí Jsoucna. Existence celku i každé vymezené součásti je věčná a neměnná. Vše je pouze tady a teď. "Ve věčnosti není žádný čas, jen okamžik." Stejně tak ani v okamžiku není žádný čas, jen věčnost. Jediná existující iluze, která neměnnou věčnost stavů zastírá, je iluze střídání stavů vědomí a jejích spojení v jeden život. Jeden stav omezeného vědomí je však vlastní pouze jednomu stavu omezeného jsoucna a globální Vědomí je vlastní pouze globálnímu Jsoucnu. Vědomí člověka vždy zrcadlí současný okamžik, minulost je zahalená zapomněním a budoucnost nevěděním. Proto řešit otázku věčného života je totéž co řešit otázku věčné smrti nebo věčného narození a věčného umírání, protože tyto stavy jsou všechny věčné a neměnné a existuji současně s okamžikem věčné přítomnosti současného já. Subjektivní dojem změny vzniká z jejich porovnání. Člověk stále řeší sebe v situacích, ve kterých není, místo toho, aby si naplno uvědomoval a prožíval ten věčný okamžik a ten věčný stav, ve kterém je. ___ Témata "nesmrtelný mezi smrtelnými" a "smrtelný vedle nesmrtelných" již byla zkoumána v dílech lidské kultury mnohokrát. Proto by skutečně tvůrčím novátorským krokem bylo prozkoumání tématu "věčný svět nesmrtelných" – jaké problémy, etické otázky nebo životní úkoly by řešila takováto společnost a její jednotliví členové? Dokáže vůbec smrtelný pochopit život a duši nesmrtelného? Čili je si lidstvo opravdu jisté, že nesmrtelnost je ráj, nebo je to zas jen pomýlená touha po změně? ____ Sám film je taková typická televizní pohádka z vysílání pro děti na ČT2 nebo ČT :D. () (méně) (více)

Reklama

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem bejt vlídnější, jenže Matěj Balcar mi nedává moc na vybranou.Vizuál je sice parádní a záběr ze staré Prahy na studenský film dokonalý, ale zase....ten pitomej scénář, klišé jako prase navíc s brutálníma nesmyslama...jako upír není vidět v zrcadle, ale může být na světle... sakra Blade má konkurenta a vůbec celá ta myšlenka je příšerný kýč.Pořád můžu Balcara chválit, že točit umí, hraní je horší no a scénáře sou přes kopírák s nulovou invencí a vložením něčeho ze sebe, přijde mi to jako nabiflovaná filmařina ze školy, kdy vám parta rádoby chytrých vysloužilých herců a režisérů cpe do hlavy co a jak a vy pak v tom všem provařeném bordelu ztratíte vlastní šťávu.Každý filmař se musí učit, ale co se týče technického filmového zaměření a samozřejmě je potřeba učit se i herectví, ale tvůrce nesmí nikdy přijít o sebe, o svůj pohled na režii a svůj ojedinělý nápad na scénář a tohle je ten nejvšemožnejší vykradený brak české i světové kinematografie.20%.Prostě taková marnost nade vše, že pane Balcar, zkuste se podívat třeba na tvorbu režiséra Plecitého, nebo Hloze a zeptejte se sám sebe.....má to vůbec cenu?Rozhodnutí je na vás. ()

mazadlo 

všechny recenze uživatele

Naprosti na mě dýchla atmosféra starého dobrého českého filmu. Klobouk dolů Matějovi Balcarovi a to jak za zpracování tak herecké vyjádření. Matějovi prvotiny mi nesedli ale pokud se vydá cestou podivného flámu i do budoucna tak se moc těším do kina ;). A pak, že český film umřel. Prdlajs dokud tu budeme mít šikovné české režiséry tak tu bude! PS: Trochu mi to nostalgicky připomělo "Jak utopit doktora mráčka." ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak na studentský film to vůbec není špatné. Nic originálního z toho sice nevypadne, herecky to je poněkud nevýrazné a bůhvíjak silné dojmy jsem z toho taky neměl, ale nějakou atmosféru to mělo, nenudil jsem se u toho, kamera byla slušná a ani ten scénář není úplně marný. Celkově to ale je průměr, na studentský film mírný nadprůměr. 3* ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • V "doupěti" postavy Matěje Balcara visí na zdi plakát poutajicí na jeho jiný film Marnost nade vše (2012). (alambert)

Reklama

Reklama