Obsahy(1)
Historik umění Andrew Graham Dixon v tomto poutavém seriálu odhaluje tajemství, rozmanitost a historii jedinečného ruského umění. Začíná oslavou slavné éry ikon, kdy bylo Rusko nejvíce obrácené do sebe. Andrew poté odkrývá uměleckou revoluci Petra Velikého, znovu prožívá dny slávy ruského vrcholného baroka a hodnotí vliv Peredvižniků - pozoruhodné skupiny umělců srovnatelných s impresionisty. Seriál uzavírá své putování bouřlivým obdobím 20. století, od Ruské revoluce v roce 1917 až do současnosti. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (6)
Andrew Graham-Dixon se po Waldemarovi Januczcakovi stává dalším z mých oblíbených průvodců historií výtvarného umění v souvislostech. Doporučuji další jeho tryptich SKANDINÁVSKÉ UMĚNÍ ()
Děs, tajtrlík (s doktorátem s umění cha...) -snad na kokainu -bez špetky vědomostí či míry vkusu... Informace povrchní, útržkovité... Odflinknutý ve všech směrech. Exhibice a dojmologie nahradili fakta ... Blink...hodnocen 3 díl ()
Díly: 1) Ven z lesů (režie Karen McGann), 2) Cesty k revoluci (režie John Mullen), 3) Rozbíjení okovů (režie Karen McGann). -------- V titulcích (všech tří dílů) seriálu uvedeno: originální název Art Of Russia. ()
Zasvěcený průvodce dějinami ruského umění souvisejícího s ruskou historií. Lze se tu mnoho dozvědět ze tří dílů. ()
Běžný výklad o umění zde často a doplňuje výklad o historii Ruska, přičemž se zaměřuje na události nepřímo související s uměním, čímž vzniká brilantní kombinace zajímavé dokumentu o umění(způsobem, jimž dokáže zaujmout i ty co se na dokumenty o umění běžně nedívají, zároveň však dává málo známo látky takže jej ocení i lidé v tomto oboru znalejší) a komplexního dokumenty o ruské historii, jež jdou na našich televizích vidět jen zřídka. Byť začátky a konce jsou trochu zdlouhávé přesto 4 hvězdy. ()
Bohužiaľ, takto to končí, keď romantizujúci cudzinec sa chce bez znalosti základných faktov pokúsiť vysvetliť umelecké dejiny Ruska. Žiaľ pletie piate cez deviate. Popletené vysvetlovanie slovanských bohov, stále nejaká bohyňa matka a Perun, kde je preboha Svantovit. Úplné vynechanie Ukrajiny a Ukrajincov z celého príbehu, Kyjevská Rus je skrátka základ Ruska :-), nič iné nedovysvetlí. Vrcholom je tuposť o ruskom písme: Rusi sa obrátili na Byzantského cisára, aby im pomohli vytvoriť písmo a tak v 13. storočí sa objavuje písmo s trojuholníkmi a kresťanskými symbolmi. Preboha, a čo Veľká Morava, kde to vzniklo. Nevie nič o Cyrilovi a Metodovi, o ich žiakoch, ktorí po vyhnaní z Veľkej Moravy našli útočisko v Bulharsku a práve v Kyjeve, kde sa ich pôvodné veľkomoravské písmo a slovanská forma liturgije ujala. Pardón, ale to sa hodí do rétoriky ruských putinovských nacionalistických štváčov. Úplné mlženie histórie. Popletený a nepripravený britský kunsthistorik, ktorý nevie, kde je sever. Hviezdišku dávam za vynikajúcu kameru. Inak je to z vedeckého hladiska blábol! ()
Reklama