Reklama

Reklama

Kasař Tony

  • Česko Vyloupení firmy Brink (více)

Obsahy(1)

V roku 1950 prepadla v Bostone peňažný transport firmy Brink dobre zorganizovaná banda zlodejov v halloweenových maskách. Mozgom celej operácie bol Tony Pino (PETER FALK), dovtedy drobný kriminálnik. Lúpež pripravil perfektne a jeho banda získala 30-tisíc dolárov. Hoci očakávajú, že správa o lúpeži sa musí objaviť vo všetkých novinách, nestane sa tak. Zvedavému Tonymu to nedá pokoj, dostane sa do ústredia riaditeľstva bezpečnostnej služby a zistí, že zabezpečenie peňažných transportov je veľmi mizerné. Tonymu je jasné, že ďalšia lúpež im môže vyniesť viac peňazí. A tak ju začne čoskoro pripravovať. Prepadnutie sa podarí, zlodejíčkovia sa zrazu topia v peniazoch. Netuší, že FBI na čele s J. Edgarom Hooverom (SHELDON LEONARD) situáciu mapuje a vysiela agentov. Tí ich aj čoskoro dostanú, pretože dvaja z partie nevydržali a rozhadzovaním peňazí priviedli políciu na stopu. Tony si odsedí za mrežami štrnásť rokov... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (15)

noriaki 

všechny recenze uživatele

Říká se, že katastrofální finanční neúspěch Mzdy strachu připravil Friedkina o kariéru a sebevědomí. To první je pravda určitě, to druhé pravděpodobně. Ovšem schopnosti mu pořád zůstaly. V následujících třech letech natočil dva velice slušné a neprávem podceňované filmy. Kasař Tony je první z nich. Je to výlet do starých a někdo by řekl jednodušších časů, s ohromující výpravou a chirurgicky přesně vedenými herci. Je vidět, že Friedkin neztratil nic ze své posedlosti datailem, protože jeho Boston čtyřicátých let může směle soupeřit s Coppolovým New Yorkem ze stejné doby. Netroufám si říct, kdo by z tohoto souboje vyšel poražen. Na kritiky i ocenění to ovšem byla naprosto jednoznačná záležitost, a co se tržeb týče, tak tady prohrál Kasař Tony přímo drtivě. Film se ani omylem nezaplatil a svého tvůrce posunul dále do krajiny zoufalství a bahna zmaru. ()

mac000 

všechny recenze uživatele

Film se velice příjemně sleduje, hodinka a třičtvrtě uplynou jako nic. V době vrcholu oblíbenosti TV seriálu Columbo ukázal Peter Falk zcela jiný herecký rejstřík . Ale výborné výkony podali i další, u nás poměrně málo známí herci -Warren Oates, Paul Sorvino (výborný výkon v Goodfellas /1990/ či jako Henry Kissinger v biografii Nixon /1995/) a Gena Rowlands ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Osudovym bodom zlomu v pripade rezisera W. Friedkina /Exorcist/ bola mzda strachu, ktora v kinach zhorela. Miestne ynteleguany a prechytrale tlchuby ju sice z mne doteraz nepochopiteklnych pricin vyniesli do nebies, ale pre mna ten film ostane navzdy prepadakom. Friedkina to potom hodne znicilo, a myslim, ze uz sa nedokazal priblizit svojim najlepsim dielam ako Exorcist a Francouzska Spojka. Tuna ide aspon o slusny, priemerny film s Peterom Falkom /serial Columbo/ na cele. Uvod hned zaujme, film nestraca tempo a dialogy su konecne pocuvatelme - v tej planobe Mzda Strachu 1977 teda neboli. Okrem Falka tu hral aj Peter Boyle a Warren Oates /Prineste mi hlavu Alfreda Garciu, Wild Bunch - oba filmy od isteho Krvaveho Sama Peckinpaha/. 68 % ()

LencaN 

všechny recenze uživatele

Pro mě byla prostě sranda porovnávat, jak se kdysi daly jednoduše vykrást bankovní trezory a jak jsou banky zabezpečené dnes. Celá čtvrť tam věděla, kdo se živí jakými krádežemi, kdo co umí zařídit a kdo co chystá a stejně drželi spolu. To bylo děsně zvláštní, ale doba si to tak v Bostonu možná žádala, možná i v jiných městech, co my víme. Lidé dřeli bídu s nouzí a podmínky takovým zlodějíčkům nahrávaly. Peter Falk alias Columbo bez svého pláště působil jinak, byl mladší, svižnější a sama jsem si ho snad ani v jiné roli, než jako detektiva, neuměla představit, takže díky. Je to taková odpoledně nedělní oddechovka, u které hezky vytrávíte oběd. Žádný kasovní trhák, ale příjemnou atmosféru to vykouzlilo dostatečně. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

"This is a serious miscalculation." Loupežní komedie z dílny Williama Friedkina neoplývá zrovna nejrychlejším tempem, plyne spíše v typickém režisérově stylu s důrazem na realisticky pomalé vtažení diváka do prostředí, ale překvapivě to fungovalo. Friedkin se neztratil ani v humornějším provedení kriminálního žánru, velmi jemně během lupičských a gangsterských akcí partičky polovičních smolařů vkládá do jejich průběhu gagy a vtip. Velký podíl na všem skvělém má rozhodně Peter Falk v hlavní roli, jenž opatřil svého kasaře Tonyho osobitě zábavnou dikcí, jeho stylový projev krásně dotváří celkově vkusnou a režisérem precizně vytvářenou retro atmosféru těsně poválečných Států. Není to pro mě zdaleka vrchol subžánru ani vrchol v tvorbě režiséra, jehož styl přeci jenom asi nejvíc sedí k nesmlouvavě drsným příběhům typu Francouzská spojka nebo Žít a zemřít v L.A., ale já si docela pošmákl i na tomhle odlehčeném kousku. [75%] ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama